Показанията на два от инструментите в автомобила почти винаги не са точни, но това не се дължи на грешка на инженерите. Това е т.нар. "програмирана лъжа" на устройствата - някои индикатори умишлено надценяват или подценяват показанията по различни причини.
Например, скоростомерът трябва да показва 5-10% по-висока скорост от реалната, за да не я превиши случайно собственикът. Другото устройство, което показва неточни данни, е сензорът за температура на охлаждителната течност. Тамо обаче е обратното.
Датчикът отчита 90 градуса, когато системата работи, въпреки че реалната работна температура е около 110. Това пък се прави с цел да не се плаши излишно потребителя. Но едно е ясно - тези грешки по правило преследват добри намерения.
Но има и реални проблеми с електрониката в колата. Те се появяват при повреда на някой от основните възли, агрегати и сензори. В този случай е необходимо да се направи диагностика в автосервиз. Трябва да сте внимателни и когато купувате въпросните датчици, поради изобилието от нискокачествени и фалшиви стоки.