8 Септември, 2024 11:15 23 977 30

Развенчаваме три мита за бензина, в които много хора вярват

  • бензин-
  • качество-
  • съвети

Качеството на горивата е важен фактор, но доста труден за определяне "на око"

Развенчаваме три мита за бензина, в които много хора вярват - 1
Снимка: Shutterstock

Много от представите на нашите шофьори за автомобилното гориво са формирани още в соц. годините, а сега по-младите получават невярна информация за горивото от различни интернет форуми, докато трети разчитат на мненията на сервизни експерти. Има обаче три мита, в които мнозина вярват, а всъщност те не са верни. Ето и кои са те.

1. Качеството на бензина зависи от октановото число


„Октановото число е само един от показателите за качеството на бензина, който определя неговата устойчивост на детонация. Но има и други, също толкова важни показатели за качеството на бензина . Например състав, чистота (бензинът не трябва да съдържа примеси, които могат да намалят качеството му и да причинят проблеми с двигателя), точка на кипене (бензинът с подходяща точка на кипене осигурява оптимално изпарение и изгаряне).

2. Качеството на бензина се определя по неговия цвят


Не, цветът на бензина не е надежден индикатор или гаранция за неговото качество. Цветът може да варира в зависимост от редица фактори, включително производствения процес и съхранението (продължителното съхранение също може да доведе до промяна на цвета на бензина). Например, бензинът може да има ярък цвят, но да е с лошо качество поради други фактори, като примеси или нискокачествени добавки. Някои цветове може да показват проблеми. Например мътен или тъмен цвят на бензина може да показва замърсяване или наличие на вода в него. Така че, не разчитайте само на цвета. За да проверите качеството на бензина, трябва да се обърнете към сертификатите за качество и да се доверявате само на доказани бензиностанции с добра репутация.

3. Смесването на бензин с различни октанови числа води до намаляване на качеството


Смесването на бензин с различни октанови числа може да доведе до разслояване на сместа, но вероятността за това е много малка. В същото време експертите препоръчват да не смесвате бензин с различни октанови числа, тъй като това в някои случаи може да навреди на компонентите на автомобила и да доведе до проблеми с работата на двигателя. Когато наливате бензин, е добре да следвате препоръките на производителя на автомобила.


Поставете оценка:
Оценка 1.9 от 45 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    61 5 Отговор
    И какво от това? На границата чакат милиони дизели нов внос, изхвърлени от западните ни партнери. Ще карате на нафта, независимо дали ви харесва. За да ви принудят, ще скъсат бенсинките от европейски изисквания за качеството на отработените газове (от горенето на руски горива), а на дизелът ще му се мери само димност и нищо друго. Газаджийките няма да им се признае, че са пет пъти по-безвредни. И всичко ще е във ваш интерес - вервайте им. И, да не забравите да гласувате!
  • 2 хмм

    12 6 Отговор
    В бензина има 10% спирт който вдига разхода. Спирта е по-малко калоричен от бензина. Освен това спирта се изпарява по-трудно от бензина и на студен двигател в студено време може да глъхне двигателя при форсиране.

    Коментиран от #14

  • 3 ИМПЕРИАЛИСТ

    34 3 Отговор
    Гoривaтa, например в Хoлaндия, ca мнoгo пo-кaчecтвeни oт тeзи в Бългaрия и тoзи фaкт дaвa oтрaжeниe пo цялaтa вeригa нa прoизвoдcтвoтo у нac. Кoлкoтo и дa ce нaпъвa бългaрcкият бизнec, нeкaчecтвeнaтa нaфтa, бeнзин и др. пoвишaвaт ceбecтoйнocттa нa eдиницa прoдукция. Крaйнo врeмe e зa cтрoги мeрки, инaчe нямa дa ce oпрaви прoизвoдcтвoтo и дa cтaнeм кoнкурeнтнo-cпocoбни.

    Коментиран от #5

  • 4 НИКО

    46 2 Отговор
    СТАТИЯ ПИСАНА ОТ ИДИОТИ

    Коментиран от #15

  • 5 Хасковски каунь

    11 8 Отговор

    До коментар #3 от "ИМПЕРИАЛИСТ":

    Как разбра? Сравни показатели да разберем и ние. Защото тук се продават горива от гръцки, румънски, ....рафинерии

    Коментиран от #6, #18

  • 6 ИМПЕРИАЛИСТ

    20 3 Отговор

    До коментар #5 от "Хасковски каунь":

    По разхода на нафта за единица оранжерийна продукция в Холандия сравнено с България. Разликата стига до 40%!!!

    Коментиран от #23

  • 7 Био дизел

    42 2 Отговор
    Тук даже тока, с който зареждат екектричките, е по-гаден, какво остава за бензина и нафтата. Освен това в много бензиностанции работят фокусници, които могат да налеят 60 литра в 50 литров резервоар.
  • 8 Някой си

    17 1 Отговор
    Това някой фейсбук експерт го е измислил
  • 9 Чичо Ганчо

    51 3 Отговор
    Влизаш в България, след като си минал през цяла Европа, свършва ти горивото(независимо дали е бензин или дизел) и след зареждане тук, разходът е с 1,5-2л/100км в повече!
    На какво ли се дължи???
  • 10 Миризлив пор

    30 2 Отговор
    Тук не е проблема какво излиза от рафинерията а какво ти наливат в резервоара! Между рафинерията и колонката има "данъчен склад" където горивата се смесват и самата бензиностанция. Като се има в предвид колко ни е добре законодателството за леко корабно гориво, за самолетно гориво (керосин), и за разтворители за бои все безакцизни нещица. То нормално да ни продават разни смеси които не горят както трябва и създават проблеми.
  • 11 Анонимен

    27 4 Отговор
    Бензинът в България съдържа 10% етанол. Като знаем как всеки лъже със сигурност е много повече от 10%.Това е калпавия бензин който в Европа никой не зарежда. Около 30% по малко километри минавам с български горива.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Сечко

    39 2 Отговор
    Октановото число не е показател за качеството - невежи, а тръгнали да ни съветват тук
    Октановото число е стандартна мярка за способността на горивото да издържа на компресия в двигател с вътрешно горене, без да причинява детонация на двигателя. Колкото по-високо е октановото число, толкова повече компресия може да издържи горивото, преди да детонира.
    Октановите числа са мерки за стабилност на горивото. Тези оценки се основават на налягането, при което горивото ще се запали спонтанно (самовъзпламеняване) в тестов двигател. Октановото число всъщност е простата средна стойност на два различни метода за определяне на октановото число – моторно октаново число (Motor Octane Rating - MOR) и изследователско октаново число (Research Octane Rating - RON) – които се различават основно по спецификата на работните условия. Колкото по-високо е октановото число, толкова по-стабилно е горивото
  • 14 гост

    9 1 Отговор

    До коментар #2 от "хмм":

    Спирта-етанол кипи при 78оС. Бензиновата фракция кипи от 35 до 200 оС. Толкова за това кое се изпарявало по трудно.
  • 15 Сечко

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "НИКО":

    Точно така
  • 16 Тъпана

    16 7 Отговор
    Каквото и да пишете ще карате с това което сте сипали в резервоара на който не му харесва да върви да зарежда в Холандия ха ха

    Коментиран от #19

  • 17 факуса

    16 3 Отговор
    а кога ще развенчаете мита за европейското качество на горивото у нас,нема нужда да се прави на око,просто караш с наше и после с западно и се вижда европейското ни некачество,а най добре на тех.преглед минава колата с наше гориво и после с западно

    Коментиран от #25

  • 18 факуса

    9 1 Отговор

    До коментар #5 от "Хасковски каунь":

    да,ама некачествената продукция,навсякъде има такава,а запада не обича да е загуба,и тук се явяваме ние ,млади европейци с продажни политици
  • 19 Коко

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "Тъпана":

    Това не ни пречи да се борим
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Коментатор

    10 9 Отговор
    И нека не забравяме, че при рафинирането на нефт, бензинът е по-голяма (като к-во) фракция в сравнение с дизела!
    Понеже корпорациите формират нефтената си печалба от равномерното и успешно продаване на всички нефтени продукти (вкл и основата за съвременните пластмаси), след масовото "дизелизиране" и застоя на бензина по складовете, в един момент излезе некъв фащисан "еколог" и откри "топлата вода", наричайки я "ФВ ДИЗЕЛГЕЙТ"!

    Разбира се малко след това овладените медии завиха като глутница вълци при пълнолуние, колко опасни и вредни били двг на дизел, и обратното какъв балкански въздух излизал от бензиновите двг???!!!
    В тази връзка имам личен пример:
    Та стоях си аз зад чисто новият автомобил (изтриха ме явно заради марката) на мой приятел (разглеждайки я отвсякъде), която е с 2.0 атмосферен "скайактив" бензин, и малко след като той запали двигателя, БУКВАЛНО ЩЯХ ДА ПРИПАДНА!!! БУКВАЛНО НЕ СЕ ТРАЕШЕ ЗАД НЕЯ!!!
    Дали е заради бг бензина, дали е заради производителя НЗ, но миришеше точно на стара карбураторна жигула, която е преди основен ремонт!

    При чисто нов дизел евро 6, такива проблеми абсолютно отсъстват!!!

    И сега всички медии и всички "експерти" ни обясняват и уверяват, че новите бензини били най-големият връх на технологиите?!
    А истината е, че ВСИЧКИ изкопаеми горива замърсяват! Следователно трябва да се насочим към този тип двг (докато са актуални), който използва най-малко гориво за единица пробег!
    Останалото са глупости на пропагандат
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Пенчо

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "ИМПЕРИАЛИСТ":

    Некоректно сравнение - Холандия е с доста по-,,мек климат през отоплителните месеци

    Коментиран от #27

  • 24 редник

    2 0 Отговор
    Добре е, че възстановихте 21, но защо изтрихте моето питане 22?

    Обидно е, когато се трие без причина...
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 НаиВиност

    3 5 Отговор
    Всичко е наивност: вкараш кола на 500 хиляди км и не поддържана и после казваш: ами аз пресякох границата сипах българско гориво и колата се развалила, а на запад си работела без проблем - нищо че не е поддържана и сменяно маслото. Еи такива наивности - предпочиташ да обвиниш българското - вместо да разбереш тъпотата си и наивността, че на запад всичко е мед и масло.... само хората, живели там и наистина обективни, че ви кажат, че има неща, които са по-добре там, но има и такива, които са по-зле. Като теглиш чертата горед долу си около нулата.... разчита се на наивността да обясниш на хора без житейски опит и да им разказваш само хубавите неща там .... и те да почнат на плюят, че те не били като в България: това го правят медиите вече 35 години - живеем с комплекс, че на запад всичко било супер, а то е много далеч от истината... отделно, че искат да ни сравнят с колонялни държави - избиващи мирно населени за дас е облагодателстват, е мерси - ние няма как да станем такива, най-малкото защото нямаме колонии :)

    Коментиран от #29

  • 27 ИМПЕРИАЛИСТ

    3 1 Отговор

    До коментар #23 от "Пенчо":

    По мек от климата в Симитли, нали?
  • 28 Емо

    3 0 Отговор
    Не знам защо пишете и мислите, че сертификата за качество е надеждна информация. Сертификатите на нафтата и бензина стоят на бензиностанциите, публично достъпни са по закон и съм гледал - примерно на ОМВ - сертификат издаден от лаборатория в някакво село в Родопита, да речем Горно Нанадолнище. Тоя сертификат беше от някаква дата от преди няколко години и беше ксерокопиран толкова много пъти, че едвам се четеше. А нафтата от въпросната бензинастанция миришеше на боя, на терпентин.
  • 29 Наивко

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "НаиВиност":

    Ма верно си наивен макар и патриот,добре че не включи и Русия тука
  • 30 Боян

    0 0 Отговор
    Все тая, и без това ползвам бензин само за палене, важното е пропан-бутана да е добре.