Toyota и Nissan са сред няколкото японски компании, които инвестират 7 милиарда долара, за да стимулират производството на батерии за електрически превозни средства в страната. Японското правителство планира да им помогне с това, тъй като се стреми да създаде вътрешна верига за доставки далеч от Китай и Южна Корея, които в момента доминират на пазара.
Според Nikkei , Toyota и Nissan искат да увеличат производството на батерии с около 50%. Според представители на компаниите техният основен конкурент BYD може да произвеждат евтини електрически автомобили, тъй като контролира почти цялата верига на доставки. BYD е вторият в света производител на батерии за електрически превозни средства след CATL.
Финансирането ще увеличи производството на батерии от 80 GWh на 120 GWh, а до 2030 година се планира да достигне 150 GWh. Министерството на икономиката, търговията и промишлеността на Япония скоро ще обяви до 2.44 милиарда долара в подкрепа на усилията на японските автомобилни производители.
Очаква се Toyota да инвестира около 1.7 милиарда долара в планове за увеличаване на производството на батерии в две дъщерни компании. Toyota също открива нов завод за електрически превозни средства за доставка на бъдещи автомобили Lexus, който е планиран да отвори врати до 2029 година. Nissan пък инвестира около 1 милиард долара, като планира да започне да произвежда батерии в новия си завод през 2028 година.
Японската Panasonic също ще произвежда резервни части за батерии за електрически автомобили по поръчки на Subaru и Mazda, обединявайки се с тях, за да увеличи вътрешното производство.