Специална серия с името LMX превръща R8 в първия сериен автомобил с лазерни фарове, съобщават от Audi. По този начин инголщадските конструктори отнемат технологичното първенство на BMW метри преди финала на надпреварата. Баварският суперхибрид i8, който бе рекламиран шумно като първата серийна кола с лазерни светлини, излиза на пазара през юни, но ще се предлага с революционната екстра чак от есента.
Суперкарът на Audi скоро слиза от конвейера, за да отстъпи място на новото поколение на модела. Острото технологично и маркетингово съперничество с BMW обаче явно е накарало инженерите от Инголщад да избързат с внедряването на лазерната технология, за да подложат динена кора на колегите си от Мюнхен. Баварците се хвалят с футуристичните фарове на i8 от месеци.
Лазерните светлини на Audi работят съвместно с матричната система на немците, дебютирала с модернизирането на A8. Всеки от новите фарове има лазерен модул с по четири диода. Диаметърът им е 300 микрометра и генерират син лазерен лъч с дължина на вълната 450 нанометра. Фосфорен трансформатор пречупва лъча, за да му придаде бял цвят с температура 5 500 Келвина, която се смята за идеална за възприятията на човешкото око.
Лазерните модули във фаровете на Audi се активират при скорост над 60 км/ч и допълват LED-светлините. Интелигентна система от камери изпраща данни за пътната обстановка до бордовия компютър, който оформя лъча така, че да не пречи на останалите участници в движението.
Audi R8 LMX ще се предлага с форсирана версия на 10-цилиндровия двигател на модела. Мощността му е увеличена от 550 на 570 к.с. Скоростната кутия е стандартният седемстепенен S tronic на модела и позволява ускорение до 100 км/ч за 3.4 секунди.
Специалната "лазерна" серия на R8 ще бъде произведена в ограничен тираж от 99 екземпляра. Всяка от колите ще струва €210 000.