Специална серия с името LMX превръща R8 в първия сериен автомобил с лазерни фарове, съобщават от Audi. По този начин инголщадските конструктори отнемат технологичното първенство на BMW метри преди финала на надпреварата. Баварският суперхибрид i8, който бе рекламиран шумно като първата серийна кола с лазерни светлини, излиза на пазара през юни, но ще се предлага с революционната екстра чак от есента.
Суперкарът на Audi скоро слиза от конвейера, за да отстъпи място на новото поколение на модела. Острото технологично и маркетингово съперничество с BMW обаче явно е накарало инженерите от Инголщад да избързат с внедряването на лазерната технология, за да подложат динена кора на колегите си от Мюнхен. Баварците се хвалят с футуристичните фарове на i8 от месеци.
Лазерните светлини на Audi работят съвместно с матричната система на немците, дебютирала с модернизирането на A8. Всеки от новите фарове има лазерен модул с по четири диода. Диаметърът им е 300 микрометра и генерират син лазерен лъч с дължина на вълната 450 нанометра. Фосфорен трансформатор пречупва лъча, за да му придаде бял цвят с температура 5 500 Келвина, която се смята за идеална за възприятията на човешкото око.
Лазерните модули във фаровете на Audi се активират при скорост над 60 км/ч и допълват LED-светлините. Интелигентна система от камери изпраща данни за пътната обстановка до бордовия компютър, който оформя лъча така, че да не пречи на останалите участници в движението.
Audi R8 LMX ще се предлага с форсирана версия на 10-цилиндровия двигател на модела. Мощността му е увеличена от 550 на 570 к.с. Скоростната кутия е стандартният седемстепенен S tronic на модела и позволява ускорение до 100 км/ч за 3.4 секунди.
Специалната "лазерна" серия на R8 ще бъде произведена в ограничен тираж от 99 екземпляра. Всяка от колите ще струва €210 000.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хххххххххххх
Много голяма серия - няма що.
11:37 10.05.2014
2 Дошo
Коментиран от #9, #13
11:52 10.05.2014
3 Николай Стоянов
12:27 10.05.2014
4 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
00 00 - това трябва да им е емблемата на тия котори,демек 2 кенефа !
12:32 10.05.2014
5 йордан иванов
14:36 10.05.2014
6 BRABUS
15:40 10.05.2014
7 Кобрата
15:58 10.05.2014
8 Vasik Atanasova
16:00 10.05.2014
9 Никой
До коментар #2 от "Дошo":
Най мие смешно, когато някой казва за кола за 200 000 че е кенеф Ей ама избивайте си комплексите по-леко бе. То за теб ако не са го измислили японците все кенеф ще е.16:03 10.05.2014
10 Martin Patarinski
Само да не се получи като със стоповете на последните Ауди-та - като си зад тях на светофара и ослепяваш
16:39 10.05.2014
11 триста итридесети
16:54 10.05.2014
12 Споок Армин
17:29 10.05.2014
13 дидо
До коментар #2 от "Дошo":
Твоята Микра 3-цилиндрова ли беше ??21:50 10.05.2014
14 Иван Господинов
00:52 11.05.2014
15 Иван Господинов
Коментиран от #16
00:52 11.05.2014
16 Anastas Sabchev
До коментар #15 от "Иван Господинов":
Господинов защо коментираш статията след като не си я прочел? Информирай се малко преди да говорищ."Лазерните модули във фаровете на Audi се активират при скорост над 60 км/ч и допълват LED-светлините. Интелигентна система от камери изпраща данни за пътната обстановка до бордовия компютър, който оформя лъча така, че да не пречи на останалите участници в движението."
14:08 11.05.2014
17 Симеон Тасев
16:40 11.05.2014
18 Иван Господинов
Коментиран от #19
16:40 11.05.2014
19 Споок Армин
До коментар #18 от "Иван Господинов":
Всяко ново нещо в началото е трудно да бъде прието.Има много примери за това.Аз също понякога съм бил скептичен за някои неща , но после се оказва че съм прибързал.Предполагам че след години ,когато стане ясно дали тези фарове са ефективни ще можем да дадем правилната оценка.17:41 11.05.2014
20 Ко те въл ну ва
10:23 23.12.2017