Интересът към тайванските продукти расте след появата на коронавирус, тъй като последният оказа силно влияние върху производствения капацитет на Континентален Китай.
Епидемията наруши сериозно глобалната верига за доставки, която бе съсредоточена в Китай. Това дава страхотна възможност на Тайван да се превърне в основен доставчик.
Според Тайванския съвет за развитие на външната търговия (TAITRA), уебсайтът Taiwantrade.com е обсипан със заявки и искания за оферти от задгранични компании. Това е категорична индикация, че международните купувачи търсят нови доставчици, за да компенсират очакваното намаляване на производствения капацитет на Пекин.
Интернет сайтът е най-голямата платформа за бизнес на Тайван. Стартира и специална „дигитална феникс програма“, която има за цел да увеличи промотирането на тайвански марки в чужбина, създаване на виртуална реалност за изложение на продукти и фабрики, митнически облекчения за двустранна търговия и сътрудничество с гиганти за електронна търговия, сред които Amazon, eBay и Rakuten.
Очаква се над 10 000 компании да се възползват нововъведенията. Други мерки за подпомагане на дигиталната трансформация за местните фирми включват индивидуални консултации и цялостни проучвания на техните глобални маркетингови стратегии.