Отидете към основна версия

6 494 13

Съседите успешно продават имоти на чужденци

  • турция-
  • продажби-
  • имоти-
  • чужденци-
  • пандемия-
  • коронавирус

Сделките се реализират онлайн

Снимка: М. Богданова ©

Турската Асоциация за международно насърчаване за покупка на недвижими имоти – GİGDER, представляваща най-големите местни строителни компании, заявиха, е през март са продали 120 жилищни единици на чужденци на обща сума 14.3 млн. USD, съобщава турското издание Daily Sabah.

В резултат на пандемията от коронавирус продажбата на чужденци е преминала във виртуален режим. Огледите се извършват чрез платформи като Facetime, Zoom, Skype и WhatsApp. На клиентите се предлагат виртуални турове с ползването на очила за допълнителна реалност и други онлайн инструменти.

Според турски анализатори на пазара на недвижими имоти, последният продължава да се развива добре, въпреки извънредното положение. Турция и местните компании успяват да бъдат в „крак с времето” и да реагират бързо и адекватно на бързо променящите се тенденции.

„Използвайки иновационните перспективни възможности и достижения в нашата страна в сферата на здравеопазването, ние успяхме да създадем международно търсене, който премина в препродажби и резервации, които се реализират с помощта на цифрови инструменти, казва Фарук Акраб, председател GİGDER.

От януари до март 2020 г. в Турция са продадени 341 038 жилищни единици, сочат данните на Националния статистически институт Turkstat. Това е с 33% повече спрямо същия период на 2019 г. За разглеждания период продажбите на чужденци също бележат ръст от 13.8%, достигайки 10 948. За цялата миналата година в южната ни съседка 1.35 млн. жилища и къщи са се сдобили с нови собственици. От тях 45 500 са купени от чужденци. Това е с 14.7% повече спрямо 2018 г.

Мартенската тенденция може да се разглежда като предвестник на бъдещето. След пандемията в сферата на маркетинга, продажбите и управлението на имоти ще има значителна промяна, прогнозират анализатори. „Секторът бързо се променя в редица области, такива като виртуалните технологии, допълнителната реалност, автоматизацията, CRM-системите, цифровата реклама и блокчейна. Всичко това обаче трябва законово да бъде урегулирано. Затова са ни необходими специални органи, особено когато става дума за сделки с чужденци”, коментират специалисти.

Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 3 гласа.

Свързани новини