13 Септември, 2025 9387

Китайски автомобил на по-ниска цена или утвърден производител с по-висока цена?


  • Китайски автомобил С по-ниска цена Китайските производители навлизат все повече на европейския пазар и само времето ще покаже дали ще успеят да затвърдят позициите си.
  • Утвърден производител С по-висока цена През последните години много утвърдени производители изпитват затруднения на европейския пазар, а клиентите се оплакват от липса на иновации.

    333 гласа
    57%
    43%
    244 гласа

Коментари

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор

  • 4 таксиджия 🚖

    29 24 Отговор
    Китайските НЕ са по-евтини в ЕС!

    Урсула ги облага с мита. Китайските са на цените на европейските марки. Нямат сервизи тук, чака се за части със седмици.
  • 5 Жонжибао

    44 14 Отговор
    3 китайски сандъка на цената на един "утвърден пачник" с китайски компоненти!? Отговора е ясен, пресметнат и закономерен.
  • 6 Мнение

    25 40 Отговор
    Зад всяка утвърдена марка стоят дългогодешни традиции и блестяща инженерна мисъл . Китайците не могат да правят ДВГ. Затова правят електрокари с таблет, но лъскави. Под боята ламарината не сгрува.

    Коментиран от #22, #35


  • 7 Пловдивчанин

    19 28 Отговор
    Китайски в никакъв случай.
  • 8 разбира се

    18 21 Отговор
    Всеки е опитвал фалшива кока кола,но никой не би се отказал от оригиналната за сметка на фалшивата.

    Коментиран от #30

  • 9 Здрасти

    29 2 Отговор
    Практичност, автономност, лесна подръжка и наистина ниска цена, това е истинския автомибил, а такъв вече няма!

    Коментиран от #26

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор

  • 11 Хохо Бохо

    26 10 Отговор

    До коментар #3 от "Немерси":

    Така говориха и за първите китайски смартфони. 3-4 години след първите китайски смартфони с телевизор завладяха пазара, нойия изчезна, ЛГ изчезна, Ериксон, Блубери......изчезнха. Само Ябълките и Самсунг останаха с мижав дял. Същото ще стане и с автомобилите

    Коментиран от #12, #33, #34

  • 12 Ти канис

    9 2 Отговор

    До коментар #11 от "Хохо Бохо":

    Блубери?? Blackberry бяха...
  • 13 007

    24 0 Отговор
    С тази Дачия на снимката сериозно се изложихте. Ако трябва да избирам между Дачия и китайче, изборът е лесен.
  • 14 Сандо

    40 3 Отговор
    Няма да мине много време и китайските автомобили ще бъдат най-добрите в света.Предпоставките за това са налице:наличие на производствена и ресурсна основа,качествена и дисциплинирана работна сила,инженери,привличане на специалисти от чужбина,при това на цели звена,и не на-последно място - държавна стратегия за развитие.И да не се забравя:Китай маже да произведе всичко - от стоки еднодневки до стоки - еталон.
  • 15 гошо

    12 18 Отговор
    когато купуваш китайска кола, трябва да купиш и сервиз .....хора, тук не става дума за японски коли,а за китайски
  • 16 Както и при другата техника

    7 7 Отговор
    Китайците лека полека задобряват, безспорно, но сервизното обслужване на какъвто и китайски продукт е години назад и въобще не му обръщат внимание. Какво ли остава пък за кола на която да довериш живота си.
  • 17 Бай Милко от Карлово

    16 2 Отговор
    Китайците имат пари, евтина работна ръка и ресурси.
    С първото ще си купят инжинери както направиха Geely c Volvo шведите разработват и новите технологии влизат във всички брандове на китайската майка. А какво да кажа за потвърдените големи компании дето също работят с китай чв понякога те взимат от тях и ребрандират и продават с петорна цена.
  • 18 Уви !

    19 0 Отговор
    За жалост , "мъдрите" европейски индустриални гиганти си изнесоха средствата за производство в Китай (от алчност) и сега "берат" плодовете от алчността си . Лично аз предпочитам европейски премиум автомобил , произведен в Германия , ама то - май такива не останаха , всичко е внос от Изтока и само се асамблира в ЕС , та да се избегнат митата и акцизите . Колко от МПС-тата ЕС производство са наистина изцяло направени от части произведени в Европа ? Май , май - николко ! Така , че - бъдещето е предопределено и щем - не щем , ще караме китайчета (без значение какво ще пише на фирменото лого на предният капак).

    Коментиран от #19

  • 19 Не съвсем

    7 2 Отговор

    До коментар #18 от "Уви !":

    Донякъде си пр ав, но не съвсем. На Шкода, която е фолксваген заводите са предимно в Европа съща и Опел и други. Все пак утвърдената марка следи много сериозно за изпълнението на всички стандарти. Същото е и за японските марки.
  • 20 В сащ

    8 4 Отговор
    Фолцвагена , който се внася от Колумбия там го правят и давал много дефекти . Не само че са скъпи европеиските коли но и скъпа и сложна им е подръжкота затова не ги искат американците .
  • 21 Не е баш така

    5 8 Отговор

    До коментар #10 от "Хохо Бохо":

    Ябълките и Самсунг с мижав дял- напомням ти, че едно е да разчиташ на устройство за говорене, друго за надеждност на пътя. А епъл и самсунг си остават флагмани при телефоните. Масовката е китайска
  • 22 Луд Скайуокър

    12 4 Отговор

    До коментар #6 от "Мнение":

    Да бе , китайците немогли да правят двигатели но пък имат космическа програма и си хвърлят из космоса.
  • 23 Аз как го виждам

    1 2 Отговор
    Парите, които ще дадеш за 5 години за китайска (покупка, поддръжка и т.н.) са сигурно 80-90% от подобен европейски. Ще има повече джаджи (които сигурно им излизат центове) и ще се кефиш. Колкото повече държиш/ караш китайката толкова повече ще се отваря ножицата на цена на старо китайски-европейски (в полза на последните). Вероятно ако караш 4-5 години, европейските са по-добре.

    ЕС като пляснат още малко мито и си измислят още някой стандарт (китайчетата да трябва да врътнат допълнителни части за малко коли или направо да ги правят в ЕС) и сме вързали гащите…:))
  • 24 Аз как го виждам

    0 2 Отговор
    Парите, които ще дадеш за 5 години за китайска (покупка, поддръжка и т.н.) са сигурно 80-90% от подобен европейски. Ще има повече джаджи (които сигурно им излизат центове) и ще се кефиш. Колкото повече държиш/ караш китайката толкова повече ще се отваря ножицата на цена на старо китайски-европейски (в полза на последните). Вероятно ако караш 4-5 години, европейските са по-добре.

    ЕС като пляснат още малко мито и си измислят още някой стандарт (китайчетата да трябва да врътнат допълнителни части за малко коли или направо да ги правят в ЕС) и сме вързали гащите…:))
  • 25 Вижте сега

    5 8 Отговор
    Който разбира от автомобили, ще избере утвърденото качество, но тъй като болшинството хора не са такива, точно това е козът на китайците ! Аз лично предпочитам дори стара, но доказана кола, пред чисто нова китайска !

    Коментиран от #27

  • 26 Ония с фордо

    9 1 Отговор

    До коментар #9 от "Здрасти":

    Има Tata Nano за 2000€ в Индия но нея допуснаха на европейслия пазар защото щеше да избие зъбите на автоиндустрията в Европа .
  • 27 Дърт Вейдър

    9 1 Отговор

    До коментар #25 от "Вижте сега":

    Синко аз от коли неразбирам но бих предпочел 5 нови китайски BIC (ползваш , чупи се и хвърляш) коли на цената на една нова утвърдена европейска марка . Поне 20 години ще си карам нови коли ако даде Бог да живея още толкова.

  • 28 реалиста

    5 5 Отговор
    карам служебен донг фенг за 23000 км няма място от където да нее избило ръжда гори много ..с една дума моля ви не си купувайте подобни боклуци
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор

  • 30 Гошо

    6 0 Отговор

    До коментар #8 от "разбира се":

    Оригинална Кока-Кола след 72г просто няма Та същото е и с "утвърдените" марки ,днес нямат нищо общо с тези коли по времето на които са се утвърждавали ,освен името и цената
  • 31 Сър Мастър Бейтс

    5 1 Отговор

    До коментар #29 от "стоян":

    Ето ти две направо - TCL и Hisense. След като на Philips-а ми му избиха петна по дисплея след около 3 години работа, си взех един базов TCL. Вече 3 години малкия ми син го разбива от детски, YouTube и тн. Не е мръднал. Истински Акай и Айва имахме 90те години и бяха чук. Сега всичко се прави в Китай.
  • 32 Тошо

    2 1 Отговор
    Лошото е че се очаква много китайски производители на коли да фалират...и то от най известните (заради вътрешната конкуренция). Като си купиш автомобил от китайска марка, която няма да съществува,примерно след 3 години, какво става с подръжката , с резервни части, с гаранция, с вторичен пазар?
  • 33 Краен

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Хохо Бохо":

    И аз така говорех но след 3 китайски флагмана минах пак на Самсунг и не съжалявам. Китайското си е компромис винаги. Не плащаш само за продукта, но и за поддръжка, екосистема и сичките малки неща които не са компромис заради цена.
  • 34 Краен

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Хохо Бохо":

    И аз така говорех но след 3 китайски флагмана минах пак на Самсунг и не съжалявам. Китайското си е компромис винаги. Не плащаш само за продукта, но и за поддръжка, екосистема и сичките малки неща които не са компромис заради цена.
  • 35 Митко

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Мнение":

    Колко от вас карат електрически автомобили? Без значение от производителя?

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към конфликта