04 Ноември, 2017 18670

Зимни или всесезонни гуми да изберем


  • Зимни гуми Dunlop Wintersport 5 В рамките на тазгодишните зимни тестове на ADAC бяха избрани 16 модела зимни гуми с размер 215/65 R16. След обстойни тестове специалистите определят, че най-добрите зимни гуми за SUV-та са Dunlop Wintersport 5.
  • Всесезонни гуми Nokian Weatherproof Nokian Weatherproof бе обявена за най-добрата всесезонна гума за тазгодишния зимен сезон от Automobilismo. Общо седем всесезонни модела бяха тествани при ниски температури на сухо, мокро и върху сняг.

    484 гласа
    62%
    38%
    287 гласа

Коментари

  • 1 МАН

    63 3 Отговор
    И къде е статията. Да си говорим ей така, на лафче. Ми пуснете някакви тестове, сравнителни таблици, мнения. Върху какво да разсъждаваме като колко от нас имат всесезонни, а колко от тях пък споменатите марки, които не са от най-достъпните по цена. Да не говорим, че масово българина използва зимните за всесезонни, докато имат грайфер.
  • 2 Смях

    38 2 Отговор
    Повечето карат с всезимни. ;)
  • 3 Ghost

    61 6 Отговор
    Повечето карат със царвули втора употреба внесени от вън на по над 4-години и не ясно колко гума е останало в гумата...кръгла е и се търкаля.
    Аз съм на мнение зимата определено със Зимна гума,каучука е в пъти по мек сцеплението е в пъти по добро.
    Всезонна гума само за коли които не се карат много,не газят във сняг често и дълго или то се карат но предимно градско и със ниска скорост.
    Моя живот,живота на семеиството ми в колата и на другите на пътя не струва 800лева !

    Коментиран от #30

  • 4 Todor

    31 3 Отговор
    За мен тази “статия” си е чиста проба реклама на два вида гуми.
  • 5 герберасите на власта

    13 3 Отговор
    Споделям мнение от личен опит годиеар 4 сезона е доста подходяща гума за градове като Бургас Стара Загора и Сандански там снегът се задържа около 3 седмици ,предимството на всесезонката е че е доста добра на мокро и втези региони зимата е по скоро "мокра"отколкото снежна .Иначе е ясно че всяка гума е доста по добра според сезона за която е направена ,днес сутринта при обилно количество вода с зимни Фулди на мокро колата спираше леко като "шейна" не знам дали е от марката или от промоцията взех ги за 90 лева 15 ски от Маргела на Дианата са с около 5 лева надолу но там опашката е голяма.На моменти се чудя дали не направих компромиса точно с цената.
  • 6 волен сидеров

    8 18 Отговор
    Пичове пише гуми за СУВ нали.
    Първо -ако и тука почнем да търсим да сменяме джанти и гуми лято и зима -ами -егати суФа-много здраве на такива коли
    зимна гума тойота реване4 ,хонда цървул,нисани,сузузуки,мазди въобще да не говорим.
    Вземети си истински СУВ или джип както искате го наричайте и с едни ВСЕСЕЗОННИ гуми си искарвате на всякъде и за дългоооо време.
    Иначе караш голяма кола и уж проходима и почваш да менкаш гуми като за лек автомобил
    че то по добре купи си лек автомобил-хем по комфортно,хем по тихо,хем по икономично,хем по малък данък ,хем по приятна,хем паркираш на всякъде
    суФа за какво ти е -дрънчи като микробус па да и сменям и гумите зимни ,па летни ,че току виж при 3 педи сняг съм закъсал някъде,а за кал да не говорим-тойота и хонда и мазда -като се окопаят и тогава им се включва мозъка ами сега,че има и само с предно модели,или от сухо веднага на мокър участък ами сега....измислена работа ,А сега се опитват и гуми да ни пробутат да купуваме и то пак два комплекта като за лек автомобил

  • 7 Driving pleasure

    14 15 Отговор
    Разбира се, че всесезонни!
    Огромна част от шофьорите си купуват зимни щото щели да закъсат и ги карат целогодишно, което е по-опасно отколкото да караш с лятна зимата.

    Коментиран от #33

  • 8 ЧДДИ

    15 14 Отговор
    ЗА ДЪРЖАВА С ОТВАТИТЕЛЕН КЛИМАТ И АМПЛИТУДА ГОДИШНА НОД 70 ГРАДУСА ВСЕСЕЗОННОТО Е БОКЛУК.ТО Е ДОБРО ЗА ЮЖНА ГЪРЦИЯ ИТАЛИЯ ИСПАНИЯ.
  • 9 Обективно

    33 12 Отговор
    От проведените тестове на ADAC, Auto Bild и Auto motor und sport става ясно, че съвременните всесезонни гуми са на едно ниво със така наречените зимни гуми. Като има някои различия - Goodyear Vector 4 season предлагат по добро представяне зимата, докато Michelin Crossclimate са по добри на суха настилка. Но общо взето и двете гуми и зиме и лете са по-добри от нисък и среден клас зимни или летни гуми, както и от стари гуми. Така че ако човек не кара кола с 300 коня винаги на ръба на възможното и не изминава повече от 20000 км годишно това е една перфектна алтернатива. Ако имате 2 комплекта гуми ви трябва място за съхранение - 40-80 лв годишно, две размени - 60-100 лв годишно и накрая след 3-4 години въпреки, че ще имат достатъчно дълбок грайфер гумите ви ще са остарели. Ще изхвърлите 2 комплекта гуми - хем замърсявате повече околната среда, хем ви се изпразва повече джоба ....
    Ето и един от тестовете: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm

    Коментиран от #15, #34

  • 10 попа

    19 3 Отговор
    Аз си карам с всесезонни гуми вече четири години и нямам проблем Гумите са полски
  • 11 Driving pleasure

    13 12 Отговор
    Коментар 9 на Обективно ви го е казал ясно, точно и аргументирано! Всякакъв по-нататъшен спор е излишен!

    Всичко друго опира до митове и легенди от преди соца! Ако човек внимава и не пътува много спокоййно може да изкара зимата и с летни гуми! Въпросът е да изтърпиш неудобството 2-3 дена след снеговалежа, да се изчисти пътя от сняг и тогава да палиш колата пак
  • 12 Митака

    13 0 Отговор
    Карам с въпросните всесезонни "Nokian" вече втори комплект , първите беха 215/55/16 на Епейс и ми изкараха 3 години (около 45хил.км),сега съм с 245/45/18 на Инсигниа Спорт Турер 4х4 и карат втори сезон . Не мога да се оплача - карам 50/50 градско извънградско и не съм имаал проблеми нито зимата нито лятото . Първите ми впечатления от всесезонни гуми са от Goodyear 4Seasons 205/60/15, със които закупих Еспейса от Германия и ме изкараха също 3г . От тогава карам само на всесезонни .
  • 13 ГГГГГ

    9 4 Отговор
    Личен избор. А, тестовете в контролирана среда са меко казано "не им вярвам. Как все "премиум-скъпи" са най-добри?

    Коментиран от #14, #16

  • 14 Driving pleasure

    11 0 Отговор

    До коментар #13 от "ГГГГГ":

    а ти как мисли, защо премиум са по-добри и защо са по-скъпи? Дали не е щото са вкарали милиарди в разработки на нови технологии и плащат заплати на някои от най-добрите учени и трябва да се избиват тия пари :)
    Защо мерцедес е по-скъп от лада? нали и двете имат 4 гуми и двигател ;)

    Коментиран от #21

  • 15 Гост

    8 11 Отговор

    До коментар #9 от "Обективно":

    Поредната опашата лъжа! Я дай тестовете да ги види колко са "еднакви" в представянето си премиум всесезонните гуми!
    И в другата тема ги показах и тук ще ги покажа, да се види РЕАЛНО колко е зле всесезонната гума:
    https://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s
    https://www.youtube.com/watch?v=j32vXbe-JBk
    https://www.youtube.com/watch?v=zNuqGUgbcIk
    И спрете да лъжете и да си измисляте, че имало само 2 дни сняг у нас, защото ставате смешни!

    Коментиран от #18, #35

  • 16 333

    8 1 Отговор

    До коментар #13 от "ГГГГГ":

    Те и евтините гуми се правят от същите производители в общия случай. Примерно Barum е марка на Континентал. Имало е моменти, в които според тестовете се държат прилично, ама тая гума не носи на дупки никак в сравнение с континентала. Много по-лесно се криви, много по-лесно се появяват балони, и т. н. Същото е и с корморан, които са на мишлен и освен, че се кривят и пробиват много лесно и не държат, и с bfgoodrich. Освен това, премиум марките не са една и две. Преди години си бях взел един Дънлоп, който не ставаше чеп за бъчва. Жената караше служебна с Унироял (Континентал), който се държеше в пъти по-добре. Ама и не беше много по-евтин. После си взех Континентал, който беше по-добре и от Унирояла.

    Коментиран от #43

  • 17 Кольо куция

    8 10 Отговор
    Само всесезонни !
  • 18 333

    13 5 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Голяма част от зимата температурите са положителни. Да, безспорно на сняг и на лед зимната гума е по-добра. На мокро и на сухо обаче Кросклимат е по-добра от зимните. Аз на мокро карам със 100, на лед карам с 20 и на сняг карам бавно. Предпочитам да имам повече сцепление, когато карам по-бързо, отколкото като знам, че се пързаля.
  • 19 Driving pleasure

    21 6 Отговор
    Тия дето са си качили зимните гуми и си мислят, че имат сцепление като лятото и карат по същия начин са в пъти по-пасни отколкото някой с летни цървули, който знае какви са му гумите и се съобразява!
  • 20 JPpower

    9 11 Отговор
    VREDESTEIN QUATRAC 3 -Всесезонни. Купих 4 такива за първи път преди 7год. От тогава съм само на Всесезонни гуми. VREDESTEIN 4, сега 5. Зимна гума без грайфер е по-зле от лятната нова. Карал съм много от давна със зимни клебер, Мишелин,континентал, няма файда от тях. Нося винаги веригите с мен....
  • 21 ГГГГГ

    8 5 Отговор

    До коментар #14 от "Driving pleasure":

    Ти кажи, защо са по-добри. Аз подлагам на съмнения изнесените резултати от тестовете. Помните ли януари 2017 год.? Един и същи модел кола, на един и същи път, един шофьор с гуми ДОТ 2015 с Гудиар УГ8 щях да се пребия, а с Дейтън нямах никакви проблеми! Ето за това съм с "едно на ум" за класации.

    Коментиран от #22

  • 22 Driving pleasure

    21 7 Отговор

    До коментар #21 от "ГГГГГ":

    Въпросът не е да вярваш на клаации - въпросът е да си съобразиш стила на шофиране и скоростта с условията. Лятната гума не струва на сняг заради липсвата на ламели, които да захапват. Зимната гума гума е кофти в дъжд щото каналите за изхвърляне на водата за малки.
    Е... да ама зимата дали ще т се съберат 2 седмици да караш на плътен сняг? През това време може просто да шибнеш 2 вериги за 20 кинта и пей сърце ще катериш там дето никоя зимна не може да стигне - през останаото време лятната, ако съобразиш да поддържаш няколко метра повече дистанция е по-добра.
    Всичко е в задкормилното устройство.
    Ако някой мисли, ако някой мисли, че със зимната ще спре както лятото с лятната е глупак, ако някой мисли че на лед зимната гума ще го спаси е не само глупак ми и претъпник.

    Коментиран от #23

  • 23 ГГГГГ

    6 0 Отговор

    До коментар #22 от "Driving pleasure":

    Да и затова първият ми пост тук почва с ЛИЧЕН ИЗБОР. Лек и спорен ден.
  • 24 Захари

    9 7 Отговор
    Според мен: всесезонна гума няма. Зимната е мека гума и остава мека при ниски температури и за това има по добро сцепление при сняг.
  • 25 XCTVGB

    13 20 Отговор
    КАК ДА МУ ОБЯСНИМ НА ПРОСТОЛЮДИЕТО ЧЕ ВСЕСЕЗОННОТО Е БОКЛУК.АМИ НЕ ЗНАМ АМА ТОВА ВСЕСЕЗОНАТА Е КАТО МАЙСТОР ПЕНКЕЛЕР ДЕТО РАЗБИРА ОТ ФУТБОЛ МЕДИЦИНА И ПОЛИТИКА АМА И ЛЕПИ ПЛОЧКИ ПОПРАВЯ КОЛИ И ГОТВИ.БЕ ВИЕ НЕ ГЛЕДАТЕ ЛИ ФОРМУЛА 1 НЕ ГЛЕДАТЕ ЛИ СВЕТОВНИ МОТОРНИ СПОРТОВЕ.ТО АКО МОЖЕШЕ С ВСЕСЕЗОННИ ВСИЧКИ ЩЯХА ДАЯ СА С ЕДНИ ГУМИ А НЕ С ПОНЕ 3 ВИДА И ТО ЗА ПИСТА И ТО ЗА ТЕМПЕРАТУРНА АМПЛИТУДА ДО 10 ГРАДУСА. А КАКВО СТАВА С ВСЕСЕЗОННИТЕ ПРИ -20 И 20 САТТА СНЯГ.АМИ ТЕ СА КАТО ДИНЕНИ КОРИ.АМА ВЪРВИ ЧЕ ОБЯСНЯВАЙ НА ПРОСТОЛЮДИЕТО ЧЕ В ШЕКЕРА ИМА ЗАХАР
  • 26 Смях

    9 2 Отговор
    Е четох, четох, ама коня не се е произнесъл... Каруцата с какви гуми е? А зимни копита има ли?
  • 27 анонимен

    7 3 Отговор
    Зимните гуми са по добрия вариант има 2 типа гуми летни и зимни не можеш да караш всесезонни гуми зимата и после лятото да караш пак с тях.
  • 28 onq s konq

    9 3 Отговор
    Ако поспорите още малко и зимата ще мине неусетно,което пък ще ви направи по-евтин живота щото ще си продължите да карате със летните.
  • 29 33 Българин

    8 2 Отговор
    Карам почти две години със въпросните гуми Нокиан, мога да кажа само добри неща за тях, 205/55/16 са мойте гуми.
    Коментар номер 9 е напълно правилен и точен, няма смисал да коментирате глупости и да хейтвате с неразбиране.
    Гумите са добри и повече аз поне няма да си купя други освен всесезонни.
  • 30 Сталин

    12 5 Отговор

    До коментар #3 от "Ghost":

    Прав си но този срещу тебе като е с 10 годишни гуми застрашава и теб и всички.Автомобили без добри гуми не трябва да се движат .Аз си взимам на 2 сезона и летни и зимни нови не 10 употреба.За да потдържаш една кола технически изправна независимо от марката си трябват пари .Как ние като сме най бедни в ЕС имаме повече коли на глава от населението от Норвегия с висок стандарт на живот.

    Коментиран от #36, #39

  • 31 Гост

    8 3 Отговор
    Въпросът не е зимни или всесезонни а летни или всесезонни. Зимната гума разбира се си е зимна гума и е по-добра за зимата от всесезонната, НО не достатъчно че да си струва. Със всесезонни също не съм имал никакви проблеми, държат се много добре. По-скоро обаче всесезонните се държат доста по-зле от летни през лятото. Не че не стоят добре на пътя или че се износват, но са доста по-шумни, качва се разхода на гориво и возията е по-неприятна отколкото с летни. Ако човек е склонен да преглътне това, всесезонните са оферта -не смемяш постоянно, няма нужда да ги съхраняваш някъде, абе не мислиш, това е.
  • 32 Антон 1

    3 1 Отговор
    Колко пъти да го поствам тоя линк ?

    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/27017-proizvoditel-na-gumi-be-ulichen-v-lyji-i-manipulacii/
  • 33 Антон 1

    5 5 Отговор

    До коментар #7 от "Driving pleasure":

    С лятна , зимата ?

    Ей в тая държава не останаха нормално хора .
    Вече избираме по-малко опасното от безопасното и т.н !

    Мъкааааа , мъка !
  • 34 Волвар

    4 3 Отговор

    До коментар #9 от "Обективно":

    Сменям коли средно на 4 години. През това време съм унищожил един комплект летни гуми, а вторият е на заминаване.Един комплект зимни също е на свършване и ако следващият собственик е скромен в карането и закъсал за пари, поне една година няма да купува гуми.
    така че всеки си знае какво му трябва.
  • 35 Антон 1

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Прав си брато !

  • 36 Антон 1

    6 1 Отговор

    До коментар #30 от "Сталин":

    Не знам кой глупак ти дава минус , ама заради такива профани хората са на Терминал 2 !
  • 37 azko

    4 0 Отговор
    Карам със зимни сликове.
  • 38 ПРОСТ

    12 1 Отговор
    Слушайте са разбирачи гумени, без значение с какви гуми си, безопасността зависи преди всичко от водача. Водача се съобразява с конкретните условия на пътя, възможностите на автомобила, гумите и всички фактори и е длъжен да се движи безопасно. Можеш да караш безопасно зимата с летни гуми, можеш и да се почупиш със зимни. Ти влез в завой с 80 и набий спирачки рязко в завоя на заледен път, пък и Господ Бог не може да те спаси. Разликата е, че ако си с кофти гуми, ще трябва да караш бавно, ще буксуваш често, ще трябва да спазваш по-голяма дистанция и да.. когато има много сняг, просто да не караш. А такива дето са си купили скъпи гуми и вече са супермен и батман взети заедно, са най-опасните

    Коментиран от #42

  • 39 Ghost

    4 5 Отговор

    До коментар #30 от "Сталин":

    Така е не отричам.
    Аз за това си имам 1 автомобил и си го поддържам и гледам само него а не със 3 коли в семейството и 3 те курници...
    Ами тоя срещо мене едва ли му пука,повечето в родината ни за жалост са “абе колата нали върви,значи нищо им няма“.
    Другото лошо е,и да има някакви възможности да си вземе малко по нова по модерна кола се почва отстрани мани е тая мани е уная тия електроники и хората карат бараки на по 20-25 години.
    На моменти като се кача на пътя ми настръхва косата като гледам хора със ~20 годишни автомобили колко диво карат сякаш карат чисто нова кола.

    Коментиран от #41

  • 40 гощо

    7 1 Отговор
    Зависи колко и къде караш. Аз лично зимата не ходя никъде и карам само в града. За мен едни всесезонки ще свършат работа. С мойте 15000км годишно нямам нужда от въртене на зимни и летни гуми! Освен всичко съм куатро и имам всякакви други системи!
  • 41 гощо

    5 1 Отговор

    До коментар #39 от "Ghost":

    Абсолютно те подкрепям! Какво дърти таралястници се движат просто не е истина!!! И някакви безумни малоумници карат с по 150км и напъват а то кочината ще се саморазпадне всеки момент!!! Ма дивото племе си е диво не можеш му обясниш!!!
  • 42 stukar

    4 1 Отговор

    До коментар #38 от "ПРОСТ":

    Напълно подкрепям! И какво, да вземем да си купуваме тогава всеки месец нови гуми, "щото каучука бил пресен", а после ми се дзвери със 120 в аварийната лента по магистралата у най- голямата виелица, дето и в Германия затварят пътища, и що се бил набил у мантинелата!? А като се правиш на отворен с чисто нови зимни китайски боклуци, дето ADAC им дали кърваво червено на лед, сняг и мокро, и да ми се биеш у гърдите "тия гуми как газят, мани ги тия корумпирани немски свине..."- сигурно е голямо геройство?! Аз лично съм карал с 10 годишни летни гуми през лятото и нямам нито едно ПТП, съзнавал съм с какви гуми карам, вземал съм предвид възможностите на автомобила, и доколкото ми стига акъла съм преценявал ситуацията. Мой роднина си сменя и летните и зимните гуми на 4 год., като купува чисто нови и причини (официално, но искрено се съмнявам) ПТП в което загина човек, той пострада тежко и имаше още един човек със средна телесна повреда... На никого не пожелавам... Но да тръгнеш с 3 мм. грайфер на лятна гума или на 10 годишна зимна през заснежен проход си е престъпление.
  • 43 stukar

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "333":

    Летните ми са Dunlop Bluresponce нещо си- тия от еко п*ди марките- никога вече Dunlop.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към конфликта