Last news in Fakti
10 Декември, 2016 17116

Двигатели с малък или с голям работен обем предпочитате?


  • 624 см3​ Tata Nano Tata Nano e серийният автомобил, който разполага с един от двигателите с най-малък работен обем. Най-евтината кола в света се оборудва с 624-кубиково двуцилиндрово двигателче, наречено "квадратно". Прозвището идва от факта, че диаметърът на цилиндъра е равен на хода на буталото - 72.5 мм. Ускорението до 100 не е мерено, защото на практика това е максималната скорост на колата. По-точно тя е 105 км/ч.
  • 8 390 см3 Dodge Viper Двигателят с най-голям работен обем сред серийните автомобили в момента се намира под капака на Viper. Обемът на този V-образен десетцилиндров двигател е невероятен - 8 390 куб. см. Агрегатът е атмосферен, разполага с мощност 650 конски сили и с максимален въртящ момент от 800 Нм. Всичко това позволява на Viper да ускорява от 0 до 100 км/ч. за 3.5 секунди и да достига максимална скорост от 325 км/ч.

    116 гласа
    17%
    83%
    563 гласа

Коментари

  • 1 ДДД

    7 17 Отговор
    всеки се кефи на голям двигател но харчи 3 пъти повече от малкия 15 на 100 и 5 на 100 ако бензина се вдигне до 2.30 с 15% ще изревем на умряло а колата ако гори с 300% повече слагаме +сове кога сме доволни?
  • 2 DGI

    69 8 Отговор
    Има една приказка, която гласи, че големият мотор можеш да го накараш да гори като малък, но да накараш малкия мотор да върви като големия е невъзможно!
  • 3 Камагра

    22 42 Отговор
    @2 В наше време има мотори 1,5л с по 200 кс, което обезмисля огромните двигатели които натоварват прекомерно цялата ходова част и шасито
  • 4 Djey

    41 6 Отговор
    @3 Само дето този 1.5 л. мотор с 200 к.с нито може да потдържа дъгло време висока скорост, нито е здрав. За разход изобщо няма да говорим. Голям двигател при скорост 180 км/ ч дава среден разход 8.5 л. Малкия подобен мотор който съм тествал 1.6 л. при същата скорост дава разход 13 л. и нагоре. Въпрос на избор и начин на шофиране, удоволствие.
  • 5 Чичо Пейо

    20 4 Отговор
    @3 Така е и сигурно е голямо удоволствие да се кара такъв автомобил,но колко ли ще е ресурса на двигателя? Един познат до скоро имаше голф 5 gti,4 цилиндъра турбо 200 коня. Гореше му два литра масло на 1000 км. Не беше и икономичен,средно 16-17 литра пиеше.
  • 6 Васичка Атанасова

    5 1 Отговор
    [usmivka]

  • 7 Боян

    7 12 Отговор
    Тоя Viper е много зле!!!... Има колко които са с доста по малък обем и правят и дават същите показатели, че даже някои и по-добри :) Porshe, Nissan GTR на пример
  • 8 RosRus

    23 2 Отговор
    Карал съм кола 260 кс. и 115 кс. АМи какво да Ви кажа за мен това сравнение е смешно. Преди всичко е важно за какво ще изпозлвате една кола и после да се мисли за обема на двигателя. Ако карате предимно градско за какво Ви е Вайпър ? Та при разрешени 50 км/ч на места макс 80 км./ч си губи смисъла. По -добре нещо да не е Тата Нано но примерно екобууст 3 цилиндъра или някой от хибридите. Ако искате кола, която ще се кара на дълъг път нещата са други. Там се вижда ползата от двигателя.
  • 9 mediator37

    20 8 Отговор
    Отворете си учебниците по физика за 8-ми клас и си припомнете простички неща. Дали 2 тона ще ги пренесеш от точка "А" до точка "В" с двигател 1,2л. или с двигател 8,0л., нужната енергия (гориво) е една и съща. Айде със здраве! П.П. Разликата е в разхода на празен ход. Моят дзвер 3,0л. гори 0,8литра нафта на час на празен ход- пренебрежимо!
  • 10 бате Петьо

    12 2 Отговор
    С тези скъсани джобове сме само за "Viper" ! Да се замислим за нещо като за BG ! Както казваше един дядо Стефчо - "нещо хубаво и евтино" , то такъв вариант ???!!! , ама ней-се ..........
  • 11 корса

    19 8 Отговор
    @4 Кой е тоя голям двигател дето гори 8.5/100 със 180км/ч? Че нещо май сънуваш, бълнуваш или си измисляш? Само не ми говори за бенве дизел?
  • 12 всички

    8 3 Отговор
    @9 ''айде със здраве'' е то здраве не ни остана от стари дизели по родните пътища!Болшинството сте мега спрели с модерните технологии - хибриди,ел. и метро за града !
  • 13 мемо

    6 11 Отговор
    ауди а6 2.5 дизел 155 мулета на дълго харчи 5.2 литра нафта със спазване на всички ограничения по магистрала Пловдив София в Асеновград на градско 9-10литра
  • 14 ДДДС

    4 8 Отговор
    @11 До номер 11. Не съм привърженик на толкова големи мотори но ще ти кажа че имам ситроен ц4 гранд пикасо с двигател 2.0е-HDI 150 коня. Същия с тази скорост дава моментен разход на равен терен 8,3. Така че е напълно възможно по голям мотор да гори толкова. Обаче си мисля че ако е немски няма шанс
  • 15 Аз съм

    11 1 Отговор
    Май се покапа с това 5.2 ми се струва... Я върви отвори капачката да видиш да не е започнало да връща и да ти прелее резервоара :D
  • 16 инструктор

    7 14 Отговор
    това лято синът ми даде колата БМВ 530 Е 39 3000м3 197 кс дизел.......та взех внучето от София, жената от Чирпан и аиде за Ахтопол........резервоара догоре на връщане пак догоре 1000км еми 7л на 100 излезе.............на моменти 200 съм го изпъвал..............
  • 17 Първи

    10 2 Отговор
    По -голям ДВГ може да носи повече(4х4 или 2-3 тона купе)++ ,но по- практичните са малолитржките+.Зависи кой какво търси.
  • 18 Djey

    5 8 Отговор
    @11 Дори не е голям двигател който съм дал за пример. Хонда Акорд 2.0 л, 155 к.с. бензин Ако не вярваш ела ще те повозя и готово :) Ауди S6, 3 TDI също съм постигал сподобно каране дори и малко по бързо 7.5 л / 100 км Няма да те убеждавам в постове и коментари. Истината е, че малките двигатели са направени за града и не са за хора обичащи да карат бързо.
  • 19 GreyHound

    9 10 Отговор
    Всичките сте едни мерачи - мерите си оная работа, конете, километрите, а бе човек тръгва нанякъде да види нещо, има цел за какво отива, някои пътуват няколко пъти годишно и нямат никаква полза кола да поддържат. Аз например си вземам буса, гледам си спокойно пейзажа, мога и да си чета нещо, билета ми дава застраховка, доверявам се на шофьора, не съм най-отпред при катастрофа да ме шибне. Сиреч, когато пътувам ползвам си обществения транспорт и не си правя сметки за литри, винетки, прегледи, спукани гърнета, катаджии в засада, пияни и дрогирани джигити, граждански отговорности и магистралките, които ти махат...може да ме наречете п....л, но се чувствам свободен така!
  • 20 Радко

    6 2 Отговор
    Конете не са единствената характеристика на дигателя, както ускорението от 0-100 не е единствената характеристика на автомобила!!! Вайпарът ноже да не изглежда бърз на хартия, но постига рекордни времена на Нюбургринг.
  • 21 Бате чичо

    4 0 Отговор
    Бате Пейо. На приятеля ти, колата му харчи масло, защото е от VAG. Освен това колко трябва да е ресурса на един двигател. Когато си купиш нова кола колко смяташ да я караш!? Мемо... Да не говориш за 5.2л масло да ти харчи. Служебната ми Октавия 2.0 дизел 140 к.с. харчи 6.8 нафта и сажди Варна - София според компа. Затова има толкова голям избор на пазара, за да има за всеки по нещо.
  • 22 hmhmhm

    8 0 Отговор
    Всеки си преценява. Когато имаш пари караш мощна и голяма кола когато си беден караш малка и с малко конски сили. Ако си беден караш мощна и бърза кола най-вероятно няма да я караш дълго. Аз имам 2 коли едната е за града а другата извън града и имам и два скутера като се ползва този които е наред с документите. Да се поддържат толкова возила не е лесно но предпочитам така отколкото една нова кола и един голям мотор.
  • 23 МерцедесБенц

    5 5 Отговор
    Лично съм сменил над 40 автомобила и се убедих че атмосферен двигател с работен обем от 3 до 5 литра е най-доброто! 4.2 литров двигател 8мак ми харчи 13 градско (10 извънградско)с автоматична кутия, 3.0 литров 6-так на няколко милиона пробег с ръчна кутия ми харчи 12 градско 8 извънградско. а 2.0 мотор ми дава разход 10 извънградско 13-14 градско. 1.6 литров мотор ми дава разход 14 градско 10 извънградско. смисъл в малките мотори няма освен ако колата не е нещо от рода на смарт под 800 кг.
  • 24 метала

    11 0 Отговор
    занимавам се професионално с автомобили и мотоциклети, имам автосервиз от 27 години. омръзнало ми е да обяснявам на нек'ви гъзета че беемвето им от 200 коня ще го направи на смешно едно голфче 110коня мощността се изчислявя така; колко килограма носи 1 кон + разликата предно /задно предаване,(запознатите знаят колко коня се губят в задното предаване) и много други фактори говорят, че не е най важна кубатурата за мощността на едно превозно средство!
  • 25 GTE

    6 0 Отговор
    Имам БМВ 530 автомат. Страхотна кола, но не ми е евридейка. Гори 10 извънграда, без климатик с двама без багаж със 110 км. С климатика е 12/100. При 150 гори малко над 15. С климатика отива на 17. В града зимата разхода отива на 20/100 Имам и Пежо 301 1.2 82 коня. В града зимата гори 6. Лятото с климатик пак толкова. Извънграда с 2 ма без багаж със 110 гори под 5/100 И двете ми коли са кеф, едната за работа, за всеки ден, а другата за ваканция. Но големия мотор не може да го накараш да харчи като малкия. Аз не карам с повече от 110 км/ч а и двете го могат перфектно.
  • 26 брей

    4 2 Отговор
    Съотношението между тегло и мощност е най-важното.Ресурса на един 1.2 литров мотор и на 3.0 литров шестак коренно различен.Просто поставете тези два мотора на купе с тегло 1500кг...и вижте разликата.Ай наздраве!
  • 27 БРЕЙЙ

    3 2 Отговор
    Поставете 1,2 литра мотор и съответно 3.0 шестак на купе от 1600кг,и вижте разликата.....ай наздраве!
  • 28 волен сидеров

    1 0 Отговор
    а бе хора -къде ще ги карате тези високи скорости с тези ограничения на всякъде с повод и без повод ей тъй да има знак за ограничение-хранилка сиреч за полицаите-та къде ще ги карате тези яки и големи мотори много ми е интересно-комплекса е голямо нещо- болестно състояние
  • 29 Challenger

    2 0 Отговор
    @9 Глей ся, професоре! Ще те возя от точка А до Б с Тико на мръсна газ и после същия маршрут с Dodge V8 на "празен ход", дет викаш и ако Тикото изпие повече, ти ще платиш горивото, изгубеното ми време и... разбира се, свидетелството си за 8-ми клас! Навитак?
  • 30 DGI

    1 1 Отговор
    @25 Лято Крайслер 2.5 дизел - около 10-11 градско с климатик Лято Фиат 1.3 мултиджет 8 градско без климатик и искаш да ми кажеш, че двойно по-малкия двигател много по-добри показатели? Твърдиш, че малкия мотор който умира на 120 и започва още повече да гори е по-изгоден от големия кетук който не усеща 150 км/ч?
  • 31 РалиКорсика

    5 0 Отговор
    За един автомобил е важно да е пъргав, бърз, гъвкав. Това се постига с малък мотор, бензинов, желателно с компресия. Другото е позиране на мускули. Пример, ако на старта е лекоатлет със 70 кг и културист със 140, ха познайте кой ще финишира първи?
  • 32 Баба ти

    1 1 Отговор
    не че нещо, но до колкото знам най-големия сериен мотор е W образен 16.4 литров на Buggati Veyron Sport със 1230 кс. .... но нищо, щом Вайпъра е наточен ....

  • 33 Дедо ти

    1 1 Отговор
    Баба ти, новия Bugatti Veyron Chiron е 1500кс.
  • 34 гошо

    1 4 Отговор
    Старият шоп е казал: То оно кое си сака то си го изисква!!!! Сега карам 3.0л 240к.с. преди карах 2.0л 140к.с. Крещяща разлика в вървене и усещане и кеф!!! Никаква разлика в разхода на гориво,дори на дълго големият е по икономичен!!!! Така,че ако ще се кара 4-ри врат седан или комби си треее голям двигател!!! Малолитражките не ги броим!!! Познат кара 1.4л 90к.с. харчи на дълго колкото моят 3.0л
  • 35 Георги Славов

    2 0 Отговор
    Като ти е кеф големия мотор и можеш да си позволиш покупката -взимаш си го. На сърбела майката му е чесането! :)
  • 36 111

    4 0 Отговор
    Лелелеле, ма то тука пълно с инженерчета, бе?!? Направо не мога да повярвам как чрез 5 изречения човек може да изкаже какви ли не глупости. Двигател 3,0 горял като 2,0, че и по малко, този с 90, даже и кило над 3,0. Малееее, смех голям. Само няколко човека, горе долу разумно обясняват факта, че е важно съотношението к.с/к.г, както и обаче въртящият момент е също основна част от уравнението. Теоретично е възможно големият двигател да харчи колкото малкият, ама то май беше на празен ход:) При всякакви други условия, си е отгоре. И недейте да се опитвате да доказвате противното, не е възможно просто, Google: физика, енергия, справки, бля, бля, бля. То си го пише. И накрая, но не на последно място, абе колеги, не помните ли доскоро какви коли карахме, с каква мощност и въртящ момент? Сега изведнъж, видиш ли, 100 к.с. за нищо не стават, и не, ние искаме да са с по 250, защото си харчат като тези с по 100! Смех.
  • 37 ПППП

    3 0 Отговор
    Мерцедес ЦДИ270 180 кс автомат градско 9-10 извънградско 5.5-6 (с климатик ), Пежо 3008 хди2.0 автомат180 кс градско 6.5-7 извънградско 5.5-6 ( с климатик ) Пежо 508 хди 1.6 автомат 120 кс градско 6-6.5 извънградско 4.5-5 ( с климатик ) . И трите коли са нови разликата е във вървенете като първите две вървят почти на едно даже пежото малко повече от мерцедеса третата си върви доволно добре. Разликата е когато човек отиде в сервиза за едната ти казват добър ден 1000 лева а за другите 300 лв. Разбира се ако същите коли са на по над 200-300 хил.км разхода на гориво може би ще е различен. Това от собствен опит - разхода на гориво по горе е при нормално каране средно тежък крак.
  • 38 ПППП

    1 0 Отговор
    Опс и забравих на Мерцедеса Цди270 - данък 350лв гражданска около 350 лв каско 2700 лв , Пежата данък 60 лв граждански около 160 лв каско 1200 и 1400 лв та така де всеки си преценява какво му трябва и какво може да си позволи но наистина мощен мотор със задно предаване на СУХ път е голямо удоволствие пък макар и скъпо( на кола в добро състояние де не на някоя трошка)
  • 39 ААА

    4 0 Отговор
    Разхода на голям мотор е съпоставим с разход на малък само и единствено във високите скорости, 140,150, и нагоре. И това, само когато разликата в теглото на колите не е особено голяма. Хайде стига приказки и филми за икономичните 6 цилиндрови двигатели. Те щото са много найс, затова всички ги махат и компенсират със турбини за по високо КПД. Ок, ако говорим за супер модерните 6-таци, които си иключват по няколко цилиндъра при ниско натоварване, то тогава сигурно ще имаме много близък или еднакъв разход с малкият двигател. Но тогава, говорим за толкова изпипан технологично двигател, с такава цена, че както се казва, той ако не е икономичен, тогава за какво ми е. Както един приятел казва: " Къде са ти нютоните бе" и тъпче яко педала на газта:) Въртящ момент, това е истината, колкото е повече в ниските, толкова е по икономична колата, но спрямо теглото си. Не можеш да избягаш от физиката, факт. Аз имам 2,0 ТДИ, който при средна скорост от 130 км/ч., говорим истинска средна скорост, по магистралата София-Бургас дава разход 6,6, но само в посоката към Бургас, щото на обратно е друго. Със сигурност, по малък двигател при тази средна скорост (например 1,6 ТДИ) ще даде същият или малко по висок разход. Ако обаче и двамата караме със 110, то тогава посмъртно не мога да направя разхода на 1,6, каквото и да става. Факт.
  • 40 Бургас

    2 0 Отговор
    Мисля, че правилният избор е някъде по-средата като от голямо значение са все пак персоналните потребности. Виждаме каква е философията на Европа и европейските автомобилни производители - малки двигатели с турбо, които от една страна хем горят в границите на малкото хем имаш една доста прилична мощност, ако ти потрябва.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към конфликта