“Мисля, че зелените сертификати са много смислен подход. Но не мисля, че се въведоха както трябва”.
Това каза в интервю за ФАКТИ д-р Александър Симидчиев - пулмолог, народен представител в 45-тото и 46-тото НС, както и кандидат за народен представител от “Демократична България” в предстоящите парламентарни избори на 14 ноември в 25-ти МИР в София. Основна тема на разговора ни бяха зелените сертификати, тяхната употреба и начин на въвеждане у нас.
“Винаги всяко нещо, което се прави в общественото пространство, трябва да бъде обяснено доста по-добре, за да може хората да не получават просто “за” или “против” дадена мярка, а да разберат смисъла от нея. Тогава много по-голям процент от хората биха били “за”. Една мярка трябва да се въведе с разбиране, с комуникация. Ако това се направи, както трябва, ако не смятаме, че ще го наложим просто защото можем, тогава нещата ще се случват много по-добре - не само за зелените сертификати, а по принцип”, посочи д-р Симидчиев.
“В конкретния случай, когато зелените сертификати бяха въведени буквално от днес за утре, това доведе - особено в някои области като сектор здравеопазване, до такива затруднения, които можеха да поставят под риск хора. Затова смятам, че ако ще се въвеждат зелени сертификати, трябва да има период, в който да се знае, че те ще бъдат въведени, за да могат хората да се адаптират. Да, някои хора до последния момент няма да вземат отношение, но все пак ще имат възможността, ако желаят, да се подготвят.
Така, както се случи - набързо, много хора се редяха на опашки, само и само да получат сертификати. Аз съм сигурен, че по този начин, когато има толкова малко ваксинирани, както имаше у нас преди въвеждането на зелените сертификати, единственото нещо, което ще се стимулира, е хората да се опитат да се снабдят със сертификат по втория начин. Това ще увеличи броя на хората, които търсят подобна услуга”, каза още той.
“Зеленият сертификат е чудесен подход за управление на пандемичния процес, особено при висок процент ваксинирани, защото тогава преобладаващата част от хората са със сертификати. Тогава тези сертификати не затрудняват ежедневието на хората, а напротив - помагат хората, които изпълняват гражданския си дълг, да бъдат възнаградени чрез по-лек режим на ограничения просто защото те са изпълнили това, което трябва. Медицински обоснованият подход на ваксинация е направен.
Когато тези хора са твърде малко обаче, зелените сертификати се възприемат повече като пречка, отколкото като нещо, която е решаване на проблема. От тази гледна точка, мисля, че те трябва да се въведат достатъчно рано, с разяснителна кампания поне месец преди това. От моята гледна точка въвеждането на зелените сертификати можеше да бъде направено много по-добре от това да се въведат в момента - в пика на пандемията, като просто се въведат по-рано. Не критикувам, просто казвам, че всяко нещо, което правим в областта на общественото здраве, трябва да бъде комуникирано достатъчно добре”, смята д-р Александър Симидчиев.
“Когато нещо се комуникира добре, много по-голям процент от хората ще се съгласят и ще действат, вместо да бъдат опозиция”, категоричен е той.
В момента зелени сертификати се издават след поставяне на първа доза от ваксините с две дози. На въпрос доколко имунизирането е ефективно по този начин, д-р Симидчиев отговори: “За съжаление е така. За съжаление, защото де факто води до това хора да получават зелен сертификат без реално да имат защитни нива на антитела. От тази гледна точка, не разбирам защо това се прави с цел да се стимулира ваксинирането. От медицинска гледна точка не е съвсем адекватно да даваме възможност на хора, които реално са без защитен имунен отговор, да се разхождат със зелен сертификат. Имаше много какво да се направи. Ако зелените сертификати се въвеждаха планомерно, ако бяха включени в рамките на пандемичния план много по-рано, когато още нямахме пандемичен пик, нещата щяха да бъдат съвсем намясто, зеленият сертификат щеше да изпълнява ролята си максимално добре. В момента ролята му е малко хибридна. От една страна е механизъм, по който да се идентифицират хората, които са преболедували COVID или са ваксинирани срещу него, или са направили отрицателен PCR тест, но усложненията, които се получават на база това е, че 80% от хората реално не са ваксинирани. И реално повече затруднява, отколкото помага на процеса за контрол на пандемията”.
Относно това дали според него съществува сценарий, в който българските граждани може да се ваксинират масово, той каза: “В 46-тото Народно събрание предложих да отделим достатъчно средства, за да направим истинска, професионална, съвсем целенасочена комуникационна кампания по темата. Твърдо убеден съм, че независимо от всички неща, които се говорят в социалните мрежи - че българският народ бил недостатъчно умен и затова не се ваксинирал, ниските нива на ваксинация не са проблем на интелекта. Проблемът е, че хората са объркани и недоверчиви. Точно затова на хората, които са недоверчиви, трябва да им се покаже по начин, който да засили доверието им, че това е правилният подход. Трябва да се премахнат съмненията на хората, които се съмняват, като им се даде адекватна научнобазирана информация.
Ако имахме мъничко време - а ние все още имахме време, когато това се предложи, щяхме да направим професионална кампания на базата на социологически проучвания. Тоест да се направи социологическо проучване в началото, да се види какви са нагласите, с които трябва да се борим, и след това да направим креативна, добре финансирана кампания, която да се направи с най-добрите възможни комуникационни агенции и да се разпространи по масмедиите. Всичко щеше да стане съвсем елегантно. Имаше достатъчно средства. Това, което предложих беше 10 милиона лева да се отделят от държавния бюджет. Финансовият министър тогава - Асен Василев, отдели тези средства, те бяха налични, просто трябваше да се гласуват в пленарна зала. Когато се стигна до гласуване, голямото мнозинство от залата гласува срещу подобно нещо. Наистина не разбрах защо”.
“Не мога да си обясня това гласуване “против”. От трибуната обясних включително и факта, че ако тези средства се отделят, това, което трябва да направим, е обществен съвет, който е междупартиен, за да няма съмнения, че една партия ще надделее над друга или че парите ще отидат някъде. Междупартиен обществен съвет, който да гарантира всяка стъпка от този процес да е максимално прозрачна - казах това от парламентарната трибуна. Явно хората, когато се направи такова предложение, го разглеждат като политическо предложение, а не като рационално и разумно такова. Затова не се вслушват много - щом са го предложили еди-кои си, няма да го гласуват”, допълни той.
В края на разговора д-р Александър Симидчиев коментира какво би успяло да убеди българите да се ваксинират. “Преди три дни бях в една от големите софийски болници. Познавам директора и той ме помоли да отида и да поговоря със служителите на болницата - медицински сестри, акушерки и т.н., които се притесняват от ваксинация. Бяха около 100 човека. Проведохме 2,5 часа нормален, съвсем спокоен обяснителен разговор - не лекция, а дискусия с хората, с въпроси, голяма част от които бяха Facebook въпроси от сорта на “не се ли разреши много бързо ваксината”, “няма ли опасност, ако се ваксинирам, да се прецака имунитетът ми”, “ако имам автоимунно заболяване, какво да правя”. Когато всичко това се обясни на нормален, достъпен език, когато се покажат медицинските факти по темата, хората разбират. В края на този разговор, от стоте човека, които бяха антиваксъри, 30 човека отидоха при главната сестра и се записаха за ваксинация”.
“Не казвам това, за да изтъквам себе си. Казвам го, за да покажа, че комуникационната кампания върши работа. Тя може ефективно да промени нагласата на хората, защото на хората им трябват разбираеми, достоверни факти”, завърши той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 MERS
Коментиран от #34, #44, #68, #110, #126
11:21 26.10.2021
3 Софиянеца
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
да не смяташ да се ваксинираш?!Коментиран от #129
11:21 26.10.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #38, #120, #133
11:23 26.10.2021
6 mdaaaaaaa
Коментиран от #10, #134
11:23 26.10.2021
7 Верно
11:24 26.10.2021
8 Срам
11:25 26.10.2021
9 Иван
Коментиран от #18, #66, #112, #119, #138
11:25 26.10.2021
10 Мислещ
До коментар #6 от "mdaaaaaaa":
Не, че и да пишеше, че поемат отговорност, щях повече да им повярвам, де. То сега практически няма шанс ако след месец-два се гътнеш, да те пишат умрял от ваксината (И наистина на практика е почти невъзможно да се докаже), пък какво остава ако и носеха отговорност.Коментиран от #50
11:25 26.10.2021
11 железаров
11:26 26.10.2021
12 Лъчо Мозъка
11:26 26.10.2021
13 Стилиян Костов
Коментиран от #26, #27, #53
11:27 26.10.2021
14 БАЙ Х@Й‼
11:28 26.10.2021
15 Последния Софиянец
Коментиран от #96
11:28 26.10.2021
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Амиии
11:30 26.10.2021
18 И много
До коментар #9 от "Иван":
са без.11:31 26.10.2021
19 бай Ганьо
Коментиран от #106
11:31 26.10.2021
20 НОВ СВЕТОВЕН РЕД
11:33 26.10.2021
21 интелекта
Коментиран от #31, #97, #101
11:33 26.10.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Точно така
11:33 26.10.2021
24 Некой си
РЗИ вкарват грешни данни за преболедувалите, Информацияонно обслужване отказва да коригира данните и препраща хората към РЗИ. РЗИ имат на сайта си 18 телефонни номера и всичките са невъзможни да бъдат избрани.
Кретени!
11:34 26.10.2021
25 злободневно
11:35 26.10.2021
26 БАЙ Х@Й‼
До коментар #13 от "Стилиян Костов":
Кога е казал , ЧЕ ВИРУС НЯМА ‼️❓11:35 26.10.2021
27 БАЙ Х@Й‼
До коментар #13 от "Стилиян Костов":
"Оказа се, че софийският щам е много безобиден и там всякакви мероприятия на открито са позволени, докато щамът на Шипка се оказа много опасен"11:36 26.10.2021
28 📌🇧🇬
📌🇧🇬Като цяло, след като преобладаващо мнение се утвърди в обществото е много трудно, ако не и невъзможно да се промени, това изисква големи сътресения. 📌🇧🇬В България Всеки втори служител има лично мнение, това е Ок, но е безсмислено въпреки това, да се налагат лични убеждения на мнозинство от обществото. 📌🇧🇬Войните се печелят с дисциплина и мъдро ръководство, това ни липсва в България, наистина сме в ситуация на война/пандемия, а българите отдавна са забравили как да печелят войни, всякакви войни
Коментиран от #94
11:38 26.10.2021
29 Иван Георгиев
11:39 26.10.2021
30 колю
Коментиран от #37
11:39 26.10.2021
31 Че тук сте същите
До коментар #21 от "интелекта":
Че в България да не би да са по различни хората също сят ходят на работа и гледат телевизия ,защото нямат пари за друго същите зомбита са като всички бачкатори по целия свят с една разлика ,че са и бедни живеят в панелни свърталища почти като хлебарките ....раята си е рая по целият свят сте еднакви11:40 26.10.2021
32 Тъмен субект
11:40 26.10.2021
33 67778
11:41 26.10.2021
34 Абе
До коментар #2 от "MERS":
Не се правете на луди, кат Мангъра, болниците не издържат без достатъчен брой валсинирани, а те изпрегнат ли край, нищо не може да функционира после в държавата, която и да е тя, видяхте го на практика и в бедни и в богати държави, сега обаче държавите с валкинираните болниците им издържат и локдаун ите падат и колкото и минуси да сло жите, това са фактите11:41 26.10.2021
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 ттт
Защо новината, че САЩ не изискват ваксинация от болните с определени заболявания я скрихте толкова бързо?
Става дума за: https://fakti.bg/world/624006-sasht-oblekchavat-patuvaneto-za-vaksinirani-chujdenci
Искаме списък със заболяванията!
11:42 26.10.2021
37 📌🇧🇬
До коментар #30 от "колю":
Симидчиев никога не е бил “антиваксър”.11:44 26.10.2021
38 Ами ...
До коментар #5 от "БАЙ Х@Й‼":
Определено има нещо сбъркано. Много е нисък процента, за проследяване на контакти. За скрининг пък е висок. Тези данни всъщност не значат нищо и не могат да се използват, според мен.Коментиран от #60
11:45 26.10.2021
39 случаен
11:46 26.10.2021
40 ЕВРО НЮЗ
11:47 26.10.2021
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Alexandrov
Коментиран от #51, #74
11:48 26.10.2021
43 Хор
11:49 26.10.2021
44 Джинс
До коментар #2 от "MERS":
Да, но умират много по-малко, защото боледуват по-леко. Не мога да разбера, как в Италия, Франция, Великобритания неваксинираните са по-малко от 15-20%, а у нас е обратното - 80% неваксинирани. Явно последните, които по груби сметки са не повече от 5 милиона, се считат за по-умни и по-хитри от стотиците милиони ваксинирани в другите държави. Дали е така, как мислите?Коментиран от #62, #98, #142
11:50 26.10.2021
45 Кампания
11:50 26.10.2021
46 77777
11:51 26.10.2021
47 Малееее
11:52 26.10.2021
48 NeXu s
Коментиран от #56, #58, #64
11:54 26.10.2021
49 Зеления
Как ще отговорите на това Д-р Симидчиев? И как ще обясните какво се е случило на заразените?
Коментиран от #57
11:54 26.10.2021
50 Да де
До коментар #10 от "Мислещ":
Точно така умрелите с ваксината не умират от ваксината, но умрелите с Ковид умират само от Ковид11:54 26.10.2021
51 Айде, бе
До коментар #42 от "Alexandrov":
Нищо не реши, само дето болниците издържат, защо ли, а преди ваксинацията всички отделения бяха само с пациенти от ковид, никоя здравна система в света не издържа тогава11:56 26.10.2021
52 100pera
- Проучване, публикувано в European Journal of Epidemiology на 30 септември 2021 г., потвърждава, че страните, в които процентът на ваксинираните е най-висок, имат по-голям брой случаи на Covid-19 на 1 милион жители (например Израел, Португалия, Исландия).
- Към 2 октомври 2021 г. Европейската агенция по лекарствата (EMA) регистрира 26 523 смъртни случая, официално свързани с ваксината, и 2 милиона усложнения, от които 1 милион тежки. Тези цифри представляват само част от наблюдаваните случаи.
- Наложената стратегия е извън реалността: това е пандемия, която е придружена от смъртност от 0,05% за хора в риск, като средната възраст на смъртните случаи е 83 години. В момента възрастта е малко по-ниска, защото хората, които имаха най-крехко здраве, починаха през първата вълна.
- Изпитването на ваксина срещу H1N1 беше спряно за много по-малко усложнения.
Нито една от задължителните ваксини не е причинила такива усложнения.
....
11:57 26.10.2021
53 БАЙ Х@Й‼
До коментар #13 от "Стилиян Костов":
Писането под диктовка на ФАКЕНЮЗ е силно оръжие‼️11:58 26.10.2021
54 киро
11:59 26.10.2021
55 mi6osp
11:59 26.10.2021
56 ттт
До коментар #48 от "NeXu s":
Днес САЩ въведоха нови правила за влизане в държавата. Изисква се ваксинация за всички без по-малките от 12 години и хората с определени заболявания. Значи има заболявания, при които е опасно да се ваксинираш. Лично Джо Байдън го казва! Той е откровено какъв? Когато ни дадат списък с опасните за ваксиниране болести, изследваме се за тях и се окаже, че ги нямаме, може и да се ваксинираме!11:59 26.10.2021
57 Айде и тоя
До коментар #49 от "Зеления":
Ами като са ваксинира и всички в самолета, колко от тези 150 човека ще го карат тежко сметни, не колко ще зарази, затова издържат болниците в държавите с ваксинирани те и стадионите им са пълни, а преди ваксините 2 мача с пълни стадиони и болниците им капитулирваха, не се правете на лудиКоментиран от #87
12:00 26.10.2021
58 Бил в чужбина
До коментар #48 от "NeXu s":
Айде не ми го хвали това, живял съм в чужбина, лекарите там ЛЪЖАТ пациентите си под строй при това успешно.12:00 26.10.2021
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 БАЙ Х@Й‼
До коментар #38 от "Ами ...":
Да, но точни това се набива от всички медии ‼️ Защото фармаФията това иска ‼️12:02 26.10.2021
61 Ами ...
12:03 26.10.2021
62 Мислителю
До коментар #44 от "Джинс":
Мисля, че хората имат право на избор, а ние трябва да го уважим. Не ми е нужно някой си от някъде си да ми казва, кое е правилно и кое не. Живота си е мой и ще правя с него, каквото АЗ сметна за добре.Коментиран от #123
12:05 26.10.2021
63 Дилдо
12:05 26.10.2021
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Фончо
12:07 26.10.2021
66 Aве интелект
До коментар #9 от "Иван":
Ходи се ваксинирай12:08 26.10.2021
67 📌🇧🇬
12:09 26.10.2021
68 #БъдетеПрости
До коментар #2 от "MERS":
А защо хората са объркани и недоверчиви ?Защото са много прости ! Факт !
12:10 26.10.2021
69 Хnх
а това се дължи на политическата класа, която ни управлява не последните 30, а последните 70 години.
и ще става по-лошо, ако там в политиците не тръгна положителна промяна. Но тя пък ще се усети след 20-30г.
Спукана ни е работата...
12:10 26.10.2021
70 Колега
12:10 26.10.2021
71 xxl
12:11 26.10.2021
72 Аве
Коментиран от #77
12:11 26.10.2021
73 Знаещ
Какъв интелект бе Симидчиев, оно мре по пътищата кат мухи, яде боклуци на зверски цени, кара ковчези на по 20 год, носи парцали от умрели, живее в коптор, мре на 50-60 год, пуши, пие, друса се... Да си най-беден, най-болен, най-унил, за това не се иска интелект, а простотия! Простия вярва!!! Вярва, че някой ще дойде от Мадрид, Харвард или не знайно от де, за да го ОПРАВИ, видиш ли ;) Вярва, че във ваксините имало графен, без да знае какво и за какво се използва графен, и че реално графен НИКОЙ НЕ произвежда, но простака ВЯРВА и затова мре!!! Но няма лошо, колкото по-малко простаци толкова по-добре, за това нека вярват, нека мрат! Оказа се, че циганите са по-умни от Ганьо простака, ходят ваксат се и ще оцелеят, а Ганьо простака движи бизнеса на траурните агенции. Интелект и Ганьо простия, смешника на Европа ахахахах
Коментиран от #82, #85, #149
12:11 26.10.2021
74 mi6osp
До коментар #42 от "Alexandrov":
Разликата: В Англия с 85% ваксинирани и в Русия с 35% ваксинирани дневно имат приблизително еднакъв брой новозаразени, а броят на жертвите се различава над 20 пъти. Ако се гледат данните за 1 000 000 жители, разликата в жертвите е 40 пъти.Коментиран от #105
12:11 26.10.2021
75 2369
12:12 26.10.2021
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Грам. плоча
Коментиран от #86
12:16 26.10.2021
79 Българка
12:17 26.10.2021
80 Роланд
12:17 26.10.2021
81 д р Фройд
12:18 26.10.2021
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 📌🇧🇬
12:18 26.10.2021
84 Fate
12:19 26.10.2021
85 Българка
До коментар #73 от "Знаещ":
Макар и груб си много прав!Коментиран от #93
12:19 26.10.2021
86 Знаещ
До коментар #78 от "Грам. плоча":
Те и ваксините за детски паралич не са индивидуални за твоето дете, но ги слагаш на детето си освен ако не иска да гледаш изрод.Коментиран от #89
12:20 26.10.2021
87 Зеления серт
До коментар #57 от "Айде и тоя":
Фaкт e, чe гoлямa чacт oт хoрaтa пътувaт cъc зeлeн ceртификaт cлeд PСR или aнтигeнeн тecт. Тoзи зeлeн ceртификaт e прирaвнeн c ceртификaтa cлeд вaкcинaция.Тoвa ca 2 cъвceм рaзлични нeщa, a ги прирaвнявaт, кoeтo oт мeдицинcкa глeднa тoчкa e нaпълнo бeзмиcлeнo. Кoгaтo чoвeк види пoдoбнa глупocт, кoлкoтo и дa e нeинтeлигeнтeн, кoлкoтo и дa e прocт и Гaньo и кaкъв ли нe oщe, в нeгo ocтaвa eднo cъмнeниe и нeдoвeриe към хoрaтa, кoитo ca измиcлили тoвa.
Прoблeмa e в тoвa нeдoвeриe, зaщoтo cъщитe тeзи хoрa гo нaтиcкaт дa ce вaкcинирa, нo прeди тoвa дa пoдпишe инфoрмирaнo cъглacиe, зaщoтo прoизвoдитeля нe нocи oтгoрoвoрнocт.
12:20 26.10.2021
88 Точен
12:20 26.10.2021
89 Грам. плоча
До коментар #86 от "Знаещ":
Незапознат си. Отивай да се ограмотиш как се случват нещата и при какви условия се поставя ваксина, върни се и пак ще говорим.12:22 26.10.2021
90 Илиана
12:22 26.10.2021
91 аршин
12:23 26.10.2021
92 btw
Коментиран от #99
12:23 26.10.2021
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Баш софиянец
До коментар #28 от "📌🇧🇬":
Направил си добър избор за СЕБЕ СИ. При заболяване, при което доказано 80% от хората прекарват максимум на ниво грип, те също могат да направят избор за себе си да не се ваксинират. И това също ще бъде правилно. Така че НАСИЛСТВЕНИТЕ бодения тип Менгеле са издевателство. А иначе всеки трябва сам да пази здравето си, не да задължава другите да пазят него чрез репресии.Коментиран от #146
12:24 26.10.2021
95 Реалист
12:25 26.10.2021
96 От Fakti
До коментар #15 от "Последния Софиянец":
Изтрихме те щото си красив !12:26 26.10.2021
97 Така беше
До коментар #21 от "интелекта":
едно време докато не дойде "демокрацията" и унищожи всичко включително и положителното от предния строй.Та сега и тези "знаещите" и "можещите" са единици. Повечето четат простотий и вярват в такива.това бе и целта на тези които ни дадоха "демокрацията",защото неграмотни и продти се управляват най-лесно.12:27 26.10.2021
98 така е
До коментар #44 от "Джинс":
По-умни сме.Коментиран от #118
12:31 26.10.2021
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 btw
До коментар #99 от "Знаещ":
Тази ваксина няма да съдържа РНК, графен или каквото там плаши повечето хора. А питам, защото тук все големи експерти се изказват. Да проверим дали е така!;)Коментиран от #108
12:36 26.10.2021
101 Хnх
До коментар #21 от "интелекта":
Така си е!Лекарите знаеха, че маските предпазват, но не пазят. Те ни ги нахлузиха, че и на открито. Можеше спокойно да кажят "Моля носете ги в обществения, транспорт, мол аптеки. Това щеха да го раззберат лекарите, да дадат пример и да го обяснят на пациентите. Забарниха разходките в парковете. КПП-та милиционери и т.н. как точно спираха вируса? Това вече беше подигравка с интелекта на средния българин и той рагира на КОНТРА.
ВАксини изработени за 5м и изпитани на здрави хора, при положение, че цялото лекарско съсловие знае строгите изисквания за тези продукти. Най-просто и лесно беше да се тръгне от ваксинация на старческите домове и възрастните хора. Управляващите натиснаха докторите и не пробиха..
Ваксинираните се оказаха преносители, както и неваксинираните. А пък 80% от здравите го караха леко, както и трябваше да гокарат ваксинираните. От тук следваха два пътя или задължително ваксиниране или пълна свобода. Но и за двете трябват политици с топки. И последва КАСТРИРАН ВАРИАНТ - Зелени(полузелени сертификати), което беше ясно, че няма как да стане. Хората пак реагираха НАКОНТРА...
Без политици (от всички партии) с визия за 50г напред няма просперите....
12:36 26.10.2021
102 даадаада
- Ще убия тази мечка с голи ръце!
Мъжете с брада през 2019 година:
- Този крем за ръце био ли е?
12:38 26.10.2021
103 Поне една
12:39 26.10.2021
104 байГаньо велики
12:39 26.10.2021
105 Гост
До коментар #74 от "mi6osp":
Стъкмистиката на Англия ще отчита броя на починалите така, както е угодно на фармамафията... В Русия също! Нещо неясно?12:40 26.10.2021
106 доказателството
До коментар #19 от "бай Ганьо":
хихихихи тези "интелигентните" 80% даже не са схванали какво им казваш и са ти нацъкалиповече + отколкото - хахахахах12:42 26.10.2021
107 F.F
Коментиран от #111, #150
12:45 26.10.2021
108 Знаещ
До коментар #100 от "btw":
Ееее, щом няма да има графен, няма да си я сложа! Ще си чакам реда за бустера на Комирнати, там поне има няколко кила графен... Знаеш ли как се арчи, кат топъл леб, пустия му графен, хахахахахНе мога да повярва, че вярват в подобно тъпотии, ама като се замисля как одат на врачки и баячки, що да не вярват и за графени и т.н. глупости.
Коментиран от #117
12:46 26.10.2021
109 Глав
12:47 26.10.2021
110 onq s konq
До коментар #2 от "MERS":
Кaтo cи купя ceшoaр зa 30 лв търгoвeцa и прoизвoдитeля ми дaвaт 3 гoдини гaрaнция, a зaщo дoктoри и прoизвoдитeли нa вaкcини мe кaрaт дa пoдпишa дeклaрaция чe нe нocят oтгoвoрнocт кaквo ce cлучвa c мeн cлeд пocтaвянe нa вaкcинaтa!?!?!?!?!ТОВА Е ПРОБЛЕМА ЗА ОТКАЗА ОТ ВАКСИНАЦИЯ!
Коментиран от #128
12:48 26.10.2021
111 Знаещ
До коментар #107 от "F.F":
Елита се бодна, някои имат и бустер! А ти, суверена - мреш, защото си "умен" ;) Кой е умен, а г-н суверен?12:48 26.10.2021
112 ИНДИЕЦ С ПУЛОВЕР ОТ КАШМИР
До коментар #9 от "Иван":
ТОВА „ IQ ” МАРКА ПАКИСТАНСКИ АВТОМОБИЛИ ЛИ Е🤔И В БЪЛГАРИЯ ПОЛЗВАЛИ СЕ🤔12:48 26.10.2021
113 4 ано
12:50 26.10.2021
114 📌🇧🇬
Коментиран от #158
12:50 26.10.2021
115 100
този мустак винаги излиза на 2-рия ден
като скрита деветка е
12:51 26.10.2021
116 Коко
12:51 26.10.2021
117 зарежи сарказма
До коментар #108 от "Знаещ":
Имат право да се съмняват, докато производителите крият много секретните си технологии.Коментиран от #173
12:52 26.10.2021
118 Джинс
До коментар #98 от "така е":
"А дано, ама надали", както се пееше в една песен!Коментиран от #148
12:55 26.10.2021
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 ле ле
До коментар #5 от "БАЙ Х@Й‼":
"Проведохме 2,5 часа нормален, съвсем спокоен обяснителен разговор - не лекция" ..с мед.персонал..доктори..Щом тях трябва да агитирате..какво искате от обикновени хора..Едно приятелско семейство всички са ваксинирани..Всеки ден като ни видят питат кога ще се ваксинира вашето семейство..Луда работа, какво ги интересува..но ги разбирам..тези 20% се чувстват прецакани..и вече се задават въпроси..да ни би сме в грешка , а 80% прави..и така стана едно объркване в главите на ваксърите и искат по всякакъв начин да ни принудят ..ама нали това личен избор на всеки..Коментиран от #127
13:01 26.10.2021
121 От днес
13:07 26.10.2021
122 123
13:07 26.10.2021
123 Джинс
До коментар #62 от "Мислителю":
Доста изкривено разбиране за демокрация и за лични права. Бих се съгласил с теб, ако си отшелник и живота ти, и този на околните не се пресичат по никакъв начин, защото в противен случай се нарушава балансът между общественото благо, и личните ти права. Първото в случая е с приоритет пред второто, особено ако личния ти избор е неправилен, необоснован и противоречащ на всички научни аргументи, и се дължи само на магарешки инат.13:09 26.10.2021
124 гневна
НЯМА ДА СИ ИНЖЕКТИРАМ ТОВА МАЙМУНСКО ГМО С ГРАФЕНА.
13:11 26.10.2021
125 гневна
НЯМА ДА СИ ИНЖЕКТИРАМ ТОВА МАЙМУНСКО ГМО С ГРАФЕНА.
13:12 26.10.2021
126 Аз се разболях, но леко
До коментар #2 от "MERS":
Интелекта пречи на антиваксърите!Коментиран от #131, #160, #167, #174
13:12 26.10.2021
127 ХИХИ
До коментар #120 от "ле ле":
Казват, че в мозъка на ваксинираните нещо се обърква и почват да агитират другите да се ваксинират. Ваксинирах се и стоя и чакам промяната....хи хи хих хи13:13 26.10.2021
128 Прост си
До коментар #110 от "onq s konq":
А защо искат подписи и за други медецински процедури?Коментиран от #135, #137
13:14 26.10.2021
129 Не, той ще изчака
До коментар #3 от "Софиянеца":
Да го опеят..13:14 26.10.2021
130 О не
13:15 26.10.2021
131 Нека мрът
До коментар #126 от "Аз се разболях, но леко":
Не,те нямат такъв.13:15 26.10.2021
132 гневна
А смъртността от този така наречен вирус е 0,25 % /в световен план/.
В България статистиката е ФАЛШИВА.
Като цялата им ФАЛШИВА пЛандемия.
13:15 26.10.2021
133 Всички Партии го казаха в прав текст
До коментар #5 от "БАЙ Х@Й‼":
ОСТАВКА КАЦАРОВ! ОСТАВКА НА ЦЯЛОТО ПРАВИТЕЛСТВО! ИСКАМЕ БОЙКО!!!13:16 26.10.2021
134 Кацаров добре го прави
До коментар #6 от "mdaaaaaaa":
Една година прави План. И по неговата методология всеки друг да взема решение, но не и той!13:19 26.10.2021
135 Тъмен субект
До коментар #128 от "Прост си":
Защото тях не те задължават да ги правиш. Ти си решаваш сам за себе си и те ти казат какви са рисковете. С ТЕЗИ "ваксини" не е така.13:21 26.10.2021
136 гневна
13:27 26.10.2021
137 Гост
До коментар #128 от "Прост си":
При коя друга ваксина те карат да се подписваш, че "доброволно си съгласен" - за тетанус, бяс, БЦЖ, хепатит.... Доказателство, че има нещо "гнило" в този боц!13:27 26.10.2021
138 Да, бе да!
До коментар #9 от "Иван":
Аман от такива дето с тапии от Харвард се пъчат да управляват България. Да не повдигаме и въпроса с какви дипломи носеха ковчези и замерваха нашите Национални символи с яйца, домати и развалена риба. А сега къде се изпокриха като МИШОЦИ.13:30 26.10.2021
139 📌🇧🇬
13:37 26.10.2021
140 Билио
13:41 26.10.2021
141 Gosho
13:42 26.10.2021
142 Петър
До коментар #44 от "Джинс":
Нострадамус ли ти го нашепна? Такава е деинформацията по световните медии, а тях ги държат същите,които спонсорират или произвеждат ваксините. Е, нещата са ясни като бял ден, но хората наивно гледат новини и слушат медиите.Коментиран от #170
13:51 26.10.2021
143 Изтрит
Коментиран от #147
13:51 26.10.2021
144 иазтрит
Защо доктора пожелава подобни зловещи сценарии?
Пепел му на езика!
13:52 26.10.2021
145 Бойколандия
13:55 26.10.2021
146 📌🇧🇬
До коментар #94 от "Баш софиянец":
Съгласен.13:56 26.10.2021
147 Фактите куцат
До коментар #143 от "Изтрит":
Според лекарския съюз още през юли %-та е 62 а сега сигурно е повече. Това не пречи да има и отделни болници с доста по-малко...Коментиран от #151
13:56 26.10.2021
148 btw
До коментар #118 от "Джинс":
Джинс, освен родословие, означава и вид, сорт. Не сме от един сорт, ако това се опитваш да ми намекваш!Коментиран от #171
13:58 26.10.2021
149 66666
До коментар #73 от "Знаещ":
ПАК ПИТАМ: ТИ ЦИГАНИН ЛИ СИ?! РОМ?!14:00 26.10.2021
150 Шайба
До коментар #107 от "F.F":
Всяко зло за добро,лъгали са ни толкова през годините,че вече не им хващаме лесно вяра и сега това ще ни спаси като народ от масовия геноцид наречен ковид ваксинация.14:00 26.10.2021
151 изтрит
До коментар #147 от "Фактите куцат":
Ами моите лекари не са ваксани и нямат намерение.Представете си какво впечатление правят на обикновените хора особено по приовинцията. Че от тях зависи какво хапче ще пиеш и прочее.
14:00 26.10.2021
152 hah
14:08 26.10.2021
153 аааа
14:20 26.10.2021
154 Този коментар е премахнат от модератор.
155 ВЪЗРАЖДАНЕ
Коментиран от #156
14:32 26.10.2021
156 ТИ СЛУЧАЙНО
До коментар #155 от "ВЪЗРАЖДАНЕ":
ДА СИ КОЦЕТО?14:56 26.10.2021
157 Таня
15:07 26.10.2021
158 Ами ...
До коментар #114 от "📌🇧🇬":
Имате богата фантазия.Коментиран от #161
15:28 26.10.2021
159 БРАВО
После, кой дава правото на разни мисирки да чоплят разни псевдо
интелектуалциза антивирусните мерки,.. значи журналята нарочно подриват вярата на хората в правотата на мерките, и резултата не закъсня
15:37 26.10.2021
160 Тъмен субект
До коментар #126 от "Аз се разболях, но леко":
А как може да се разбере, дали сте щели да го изкарате иначе, ако не сте били ваксинирани15:41 26.10.2021
161 📌🇧🇬
До коментар #158 от "Ами ...":
Прочетете книгата на Никола Станев, “История на нова България 1878-1942” издадена от Царската Печатница, през 20те на миналият век. Авторът дословно описва тегобите български по времето на Чума, българите тези които все още не са били хванали гората/планината са били заставяни от турците да събират труповете от Чумната Епидемия които са били изгаряни, повечето от тези българи които са извършвали тази дейност са умирали от болеста, малцина оцеляват.16:17 26.10.2021
162 цьццьцц
А друго ми се върти в главата. Защо такава грижа за здравето на населението? И то само за ковид. Ми нали сме на челните места по кардиологични заболявания. Инфаркти, инсулти, що така нямате грижа за това. Ами онкоболните? Ами останалите заболявания дето сме първенци?
Нещо гнила ми се струва тая Ваша грижа. Там май няма такива пари. Е, имаше малко аванта със стентовете дето ги бучихте на всеки втори ама тя спря. Пък и е несъизмерима с парите за ковид.
То един сен истината ще излезе ама дали ще я доживеем.
16:37 26.10.2021
163 Анонимен
18:30 26.10.2021
164 1111
18:36 26.10.2021
165 бай Даньо
18:40 26.10.2021
166 ЗАСРАМЕТЕ СЕ
22:38 26.10.2021
167 Неваксинирана
До коментар #126 от "Аз се разболях, но леко":
Пък аз не съм се разболяла.22:40 26.10.2021
168 Д-р Симитчиев
00:35 27.10.2021
169 Как да не е?
08:47 27.10.2021
170 Джинс
До коментар #142 от "Петър":
Май си спрял хапчетата....09:01 27.10.2021
171 Джинс
До коментар #148 от "btw":
Нищо не намеквам. Що се отнася до сортовете, то е ясно, че няма как да сме еднакви. Но тъй като не сме ябълки и круши (въпреки, че има доста хора с това интелектуално ниво), би трябвало да сме единни в защита на общественото благо.Коментиран от #175
09:12 27.10.2021
172 Доктор Михайлов
11:54 27.10.2021
173 Знаещ
До коментар #117 от "зарежи сарказма":
По същата логика недей пи Кола, защото от Кока-Кола крият какво има в газировката, което е СЪМНИТЕЛНО! Защо да няма графен и в колата, а ;) хахахахах16:13 27.10.2021
174 Баш софиянец
До коментар #126 от "Аз се разболях, но леко":
Откъде знаеш че ако не си се ваксинирал пак щеше да го изкараш толкова леко20:29 27.10.2021
175 btw
До коментар #171 от "Джинс":
Твоето благо не е мое благо и е така поне от 30 години.11:21 28.10.2021