Last news in Fakti
21 Юни, 2020

Ще станат ли електромобилите достъпни за българите?


Ще станат ли електромобилите достъпни за българите?
С подкрепата на
mobile.bg
Не, винаги ще са по-скъпи от колите с ДВГ
33% (1144)
Да, но след 10 години, като употребявани
55% (1934)
Съвсем скоро ще са по-евтини от колите с ДВГ
12% (434)

Коментари

  • 1 Екологията

    12 12 Отговор
    Ми тока се прави с дизел, мазут, въглища, ко толкова 😂, пък и кораби на ток нема

    Коментиран от #2

  • 2 прррц

    6 14 Отговор

    До коментар #1 от "Екологията":

    има и самолети има вече...
  • 3 лично мнение

    29 6 Отговор
    Не мисля че в сегашния си вид ел колите са ни бъдещето, няма достатъчно суровина за батериите а и за какъв чеп ми е да е на ток при положение че по-голямата част от произведеният ток все още се прави от дизел и въглища? Да не говорим че след 10 години батерията ще се скапе и като трябва да се сменя, +- 10к лв. Суровината е много ограничена така че цената на батерията няма как да падне драстично (освен ако не намерят друга, която да я има в по-голямо количество). Другото е че има доста доказателства че ел колите въобще не са по-еко, така че не знам изобщо кой печели от цялата тая измислица. Нямам против нови технологии ама не такива, на които им се вижда края още преди да са навлезли.

    Коментиран от #20

  • 4 Ноне

    13 2 Отговор
    Искате да кажете "мотокарите"на български,защото тези автомобили са мотокари и не произвеждат енергия а само харчат.Биха могли да ги конструират да произвеждат и енергия докато храчат,но ще умре бизнеса с тока

    Коментиран от #10, #31

  • 5 Terenski

    10 2 Отговор
    Електрическите коли ще са достъпни за българите след 10 и повече години като употребявани,но какъв смисъл ще има от това!? Ще трябва да се смени батерията,която няма да никак евтина! Както и в момента при повечето употребявани коли внос от къде ли не трябва да се вложат немалко средства за да се кара безаварийно! Първата стъпка,която трябва да направим е всички да можем да си позволим да караме и поддържаме чисто нови коли с актуалните екостандарти(не от тези най-евтините,които често се ползват за служебни коли)!Съгласен съм с мнението на колегата от коментар #3!
  • 6 Дедо ви

    18 1 Отговор
    Ще ни принудят да минем на ел. коли. Така както ни накараха да изхвърлим старите си телевизори и ел. лампи. Колите с ДВГ ги правят все по-скапани нарочно. Двигателите им издъхват на 150 хил. Докато старите модели изкарваха и 1 мил. км. с добра поддръжка.

    Коментиран от #7


  • 7 Ноне

    8 1 Отговор

    До коментар #6 от "Дедо ви":

    И това е вярно.Хората го усетиха и търсят стари коли,но за тях вече няма части или има,но китайски
  • 8 Факт

    9 1 Отговор
    С тия грамадни и скъпи батерии сегашните електромобили нямат бъдеще у нас.
  • 9 Бурканбанк

    4 5 Отговор
    Алернативна анкета:
    Според вас кой разполага с най-много власт в България в момента?
    Гласувайте за коментара с "+" за Ахмед Доган и с "-" за Делян Пеевски.

    Коментиран от #26

  • 10 no name no face no number

    10 0 Отговор

    До коментар #4 от "Ноне":

    Електрокарите колега, мотокарите са с двг
  • 11 Джеймс Т Кърк

    6 1 Отговор
    Според мен въпроса е дали българите ще имат пари да заменят старите батерии с нови и дали ще имат пари за обслужване на електромоторите след като тези автомобили пристигнат при нас втора или трета ръка.

    Коментиран от #32

  • 12 Край

    3 8 Отговор
    Колите ще станат електрически за да НЕ са достъпни.
    На света има над 7милиарда човека. Всички могат вече да карат и да си купят кола с двг - има тридесет и нагори годишни за по 500 лв. дето могат да се движат. Ако 7-8 милиарда коли са бъдещето на света - това е огромен проблем за инфраструктурата и атмосферата.
    Ел. кола смислена под 10-12 хил. долара няма как да има. Трета и пета употреба също.
    Бъдещето на индивидуалната мобилност ще бъдат те а колите с двг ще бъдат забранени. Бедните няма да имат коли.
    Ако казаното до тук не ви допада значи трябва да работите и да изкарвате повече за да не сте от тях. Слагането на минуси не е работа.
  • 13 Джоко

    5 1 Отговор
    За 80 % от българите никога мпс- то с ел. двигател няма да е преоритет. Ифраструктура по села и паланки, предрасъдаци, модела втора употреба не работи- батериите са най- скъпия компонент, а за нов няма възможност и мисъл и на финала само си представете стотици висящи токови кабели от всеки етаж на панелната кооперация в големия град. Да не пропускаме и една малцинствена група която все още се предвижва с едни цвилещи мпс- та които цвета сменят но нрава не!
  • 14 аман

    5 2 Отговор
    Тока се бил произвеждал от петрол... пък за рафинирането на петрола се употребява ток!
  • 15 Край

    3 4 Отговор
    Достъпни колите НЕ трябва да бъдат. Виждате какво става в България където всяко нещо което може да се движи се регистрира и кара - без значение на изправност и екология. Столипиново и Факултета вече също са с коли.
    При 7милиарда коли света ще заприлича на София -това здаравия разум на белите хора не може да го допусне. Колите с ДВГ ще бъдат забранени.
  • 16 Стършел

    6 6 Отговор
    За ел. колите съм. Най-малкото, че в градовете няма да ми подгрява някой 5 минути при +30 градуса под прозореца в 05.00 сутринта! Това, че батериите се произвеждат с вредни емисии-няма да е в градски условия, а има и филтри и т. н.
  • 17 Kirumo

    7 2 Отговор
    Никой не спомена един огромен недостатък, който прави притежаването на ел. коли невъзможно за повечето българи.
    За да се зареждат, трябва къща с гараж, а повечето българи живеят в блокове и кооперации.

    Коментиран от #19

  • 18 елкарист

    6 2 Отговор
    Омръзна ми от електрички!
  • 19 Стършел

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "Kirumo":

    Измислено е вече-подземни кабели на улиците!
  • 20 Стига лъжи

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "лично мнение":

    От въглища се прави около 20 процента от тока в САЩ
  • 21 Йозеф

    5 4 Отговор
    При среден пробег 200 км и живот 1000 цикъла на пълно разреждане - зареждане едни батерии предоставят по-най елементарни сметки 200 000 км пробег, преди са се налага смяната им. Гаража е предимство, но външен контакт върши също работа, всеки миксер си идва с адаптер, който макар и бавен върши работа. А домашно wall зарядно 11 или 22KWh се намира за 1200-1500 лв. Батериите се усъвършенстват - вдига се плътността им, а цените им падат. 95% от коментиращите НЕ изминават повече от 100км на ден, а студен дизел в първите км харчи като танк.
  • 22 Мордекай

    1 2 Отговор
    Много са постни отговорите. Защо няма отговор просто да , това е правилния отговор. Те всичките отговори в момента са не. Тенденциозно е малко.
  • 23 коментатор

    4 1 Отговор
    Електровоз на старо е все едно да си купиш винтоверт без батерия !
    Тя батерията по скъпа от уреда !
  • 24 Нане

    2 0 Отговор
    кой ке си купи електрокар втора употреба? Треее си луд!?

  • 25 333

    3 0 Отговор
    Дори и да станат достъпни, българинът ня'а го иска.
    Той иска колата да бръмчи, шуми и дими, пък ако ще и 50-годишен таралясник, който даже няма да си повишава цената поне, да е.
    Лично аз поисках първата ми кола да е Smart или подобна-нова и достъпна.
    Когато го споделих с мои познати от село, те ме гледаха, все едно съм психично болен и ме питаха защо, а аз им отговорих, че първо трябва да се науча да я карам, пък после ще си търся по-мощна кола.
    Отново ме гледаха учудено.
    А според мен електромобилите първо трябваше да бъдат изследвани, преди да бъдат пуснати на пазара.
  • 26 Бурканбанк

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Бурканбанк":

    Интересно е, че само 8 човека са участвали до този момент в алтернативната ми анкета, което значи само едно - брутално нисък интерес към анкетата на "Факти" за трети пореден ден. Вчера за жилищата, днеска за колите, оня ден "Ще ходите ли на море"?
    "Факти" почнете да пускате интересни анкети, а не поръчкови и безинтересни, защото те са една от най-важните части от сайта ви. Даже ви се чудя на редакторите - не ви ли пука за зрителски интерес трафик и т.н.?

    Коментиран от #27

  • 27 Я пак

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Бурканбанк":

    В твоята анкета са 8. В основната са над 2000. Мисля че е ясно чия анкета е безинтересна

    Коментиран от #28

  • 28 Бурканбанк

    0 2 Отговор

    До коментар #27 от "Я пак":

    Моята анкета не е редовна анкета, а е пусната в коментарите - не сравнявай несравними неща. Ако въпросът от моята анкета бъде пуснат под някаква форма в редовната анкета на "Факти" ще генерира участие като една друга анкета на "факти" за партията на Васил Божков отпреди 2 седмици. В нея участваха 8000 души и коментарите към нея бяха близо 100.
    Ама нека си пускат анкетите за коли, жилища, море утре сигурно ще пуснат анкета "Какви дрехи обичате да носите през лятото"?
  • 29 Behemoth

    1 2 Отговор
    Рано или късно умните ще предпочетат тока ...а диваците ще карат нафтови печки докато има кой да им ги произвежда...много ме кефи през зимата клокочещ кош под прозореца ми и изцъклен самодоволен макак в героична поза да го подгрява...
  • 30 Peci kupona

    1 1 Отговор
    Електромобилите винаги ще са ненужни, а след 10 години ще са вредни, защото ще се чудим къде да им закопаем вече неизползваемите батерии!
  • 31 Николай

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Ноне":

    Произвеждат когато имат система за рекуперация на енергията. Както тролейбусите например. При пускане по инерция и натискане на спирачка.
  • 32 Николай

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Джеймс Т Кърк":

    Има и друг проблем рециклирането на старите батерии. За момента тази работа не е добре организирана.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към анкетата