Отидете към основна версия

5 986 12

Показаха серийната Honda CR-Z

  • honda cr-z

Дългоочакваният хибрид Honda CR-Z дебютира официално в Детройт. Серийната версия почти не се различава от прототипа, показан миналата година в Токио. Нюанси има само в детайли като джантите, по-големите странични огледала, преместената над радиаторната решетка емблема и пипнатите "кристални" стопове.

Двуместният CR-Z запазва и футуристичния интериор с многопластова арматура и триизмерни поазателни инструменти в синьо. Купето получава също подвижна преграда зад седалките с цел оптимизиране на багажното пространство.

Сърцето на автомобила е системата Integrated Motor Assist (IMA), която комбинира 1.5-литров бензинов двигател i-VTEC и 10-киловатов електромотор, който подпомага ускорението и служи като генератор при спиране. Рекуперираната кинетична енергия се връща обратно във 100-волтовите никел-металхидридни батерии. Бензиновият агрегат може да се изключва напълно, когато колата е в покой, за да се подобрява икономичността.

Общата мощност на хибридната система достига 122 к.с. при 6 000 об/мин и въртящ момент от 174 Нм в диапазона от 1 000 до 1 500 об/мин в комбинация с шестстепенна механична трансмисия. Във вариант с бестепенен вариатор пикът на тягата е малко по-нисък - 167 Нм.

Серийната CR-Z ще разполага със задвижваща система, която ще позволява три стила на шофиране в зависимост от желанието на водача - Sport, Normal и Economy. Различните режими ще коригират характеристиките на кормилното управление, реакцията на двигателя и климатичната инсталация.

От Honda не съобщават конкретни динамични характеристики, но от изтекла в интернет брошура става ясно, че CR-Z ще ускорява до 100 км/ч за 9.7 секунди. Ако цифрата се потвърди, феновете, които очакваха идеологически наследник на CR-X, вероятно няма да са особено ентусиазирани.

Недотам впечатляващи са и стойностите по показателя икономичност. Очаква се версията с безстепенен вариатор да харчи 7.6 и 6.4 л/100 км в града и на магистрала срещу 4.6 и 4.9 съответно за Toyota Prius с мощност 134 к.с. и ускорение от 9.8 сек. до 100 км/ч. Най-отявлените сцептици дори припомнят, че BMW 335d с неговите могъщи 260 коня харчи по 6.5 литра извън града.

Продажбите на Honda CR-Z започват през лятото в Щатите с две нива на оборудване. Стандартата екипировка ще включва стабилизираща система, аудио с шест говорителя, електрически пакет и темпомат.

По-скъпата модификация ще разполага още с автоматични фарове с High-Intensity Discharge (HID), халогени, 360-ватова аудиосистема от висок клас със седем говорителя, събууфър и Bluetooth, както и кожен салон и волан.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Honda CR-Z стана кола на годината в Япония

    CR-Z бе определен за най-добрия автомобил в Япония. Хибридът на Honda изпревари Volkswagen Polo и Suzuki Swift, класирани съответно на второ и трето м ...
    10.11.2010
    6 363
    33
  • SEMA-2010: нашествието Honda CR-Z

    Японците от Honda представиха на тунинг изложението SEMA (Specialty Equipment Manufacturers Association) цели 12 версии на новия си модел CR-Z. Дорабо ...
    04.11.2010
    5 776
    22
  • Honda CR-Z с алтернативно задвижване

    През седмицата чуждестранен интернет сайт публикува снимки на рекламна брошура на хибридния хечбек Honda CR-Z. Спортната кола с алтернативно задвижван ...
    14.12.2009
    3 727
    3