Дългоочакваният хибрид Honda CR-Z дебютира официално в Детройт. Серийната версия почти не се различава от прототипа, показан миналата година в Токио. Нюанси има само в детайли като джантите, по-големите странични огледала, преместената над радиаторната решетка емблема и пипнатите "кристални" стопове.
Двуместният CR-Z запазва и футуристичния интериор с многопластова арматура и триизмерни поазателни инструменти в синьо. Купето получава също подвижна преграда зад седалките с цел оптимизиране на багажното пространство.
Сърцето на автомобила е системата Integrated Motor Assist (IMA), която комбинира 1.5-литров бензинов двигател i-VTEC и 10-киловатов електромотор, който подпомага ускорението и служи като генератор при спиране. Рекуперираната кинетична енергия се връща обратно във 100-волтовите никел-металхидридни батерии. Бензиновият агрегат може да се изключва напълно, когато колата е в покой, за да се подобрява икономичността.
Общата мощност на хибридната система достига 122 к.с. при 6 000 об/мин и въртящ момент от 174 Нм в диапазона от 1 000 до 1 500 об/мин в комбинация с шестстепенна механична трансмисия. Във вариант с бестепенен вариатор пикът на тягата е малко по-нисък - 167 Нм.
Серийната CR-Z ще разполага със задвижваща система, която ще позволява три стила на шофиране в зависимост от желанието на водача - Sport, Normal и Economy. Различните режими ще коригират характеристиките на кормилното управление, реакцията на двигателя и климатичната инсталация.
От Honda не съобщават конкретни динамични характеристики, но от изтекла в интернет брошура става ясно, че CR-Z ще ускорява до 100 км/ч за 9.7 секунди. Ако цифрата се потвърди, феновете, които очакваха идеологически наследник на CR-X, вероятно няма да са особено ентусиазирани.
Недотам впечатляващи са и стойностите по показателя икономичност. Очаква се версията с безстепенен вариатор да харчи 7.6 и 6.4 л/100 км в града и на магистрала срещу 4.6 и 4.9 съответно за Toyota Prius с мощност 134 к.с. и ускорение от 9.8 сек. до 100 км/ч. Най-отявлените сцептици дори припомнят, че BMW 335d с неговите могъщи 260 коня харчи по 6.5 литра извън града.
Продажбите на Honda CR-Z започват през лятото в Щатите с две нива на оборудване. Стандартата екипировка ще включва стабилизираща система, аудио с шест говорителя, електрически пакет и темпомат.
По-скъпата модификация ще разполага още с автоматични фарове с High-Intensity Discharge (HID), халогени, 360-ватова аудиосистема от висок клас със седем говорителя, събууфър и Bluetooth, както и кожен салон и волан.
12 Януари, 2010 00:00 5 976 12
Показаха серийната Honda CR-Z
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Plamen
10:16 12.01.2010
2 Тодоров
11:18 12.01.2010
3 PRELUDEANIE
14:20 12.01.2010
4 BBC
15:13 12.01.2010
5 MIKE
17:30 12.01.2010
6 x
17:48 12.01.2010
7 xxx
11:04 13.01.2010
8 XantiaturboD
16:34 13.01.2010
9 Top Gear
19:52 13.01.2010
10 Боби
00:55 14.01.2010
11 damian
12:30 21.01.2010
12 вельо
11:58 04.03.2011