12 Януари, 2010 00:00 5 976 12

Показаха серийната Honda CR-Z

  • honda cr-z

Дългоочакваният хибрид Honda CR-Z дебютира официално в Детройт. Серийната версия почти не се различава от прототипа, показан миналата година в Токио. Нюанси има само в детайли като джантите, по-големите странични огледала, преместената над радиаторната решетка емблема и пипнатите "кристални" стопове.

Двуместният CR-Z запазва и футуристичния интериор с многопластова арматура и триизмерни поазателни инструменти в синьо. Купето получава също подвижна преграда зад седалките с цел оптимизиране на багажното пространство.

Сърцето на автомобила е системата Integrated Motor Assist (IMA), която комбинира 1.5-литров бензинов двигател i-VTEC и 10-киловатов електромотор, който подпомага ускорението и служи като генератор при спиране. Рекуперираната кинетична енергия се връща обратно във 100-волтовите никел-металхидридни батерии. Бензиновият агрегат може да се изключва напълно, когато колата е в покой, за да се подобрява икономичността.

Общата мощност на хибридната система достига 122 к.с. при 6 000 об/мин и въртящ момент от 174 Нм в диапазона от 1 000 до 1 500 об/мин в комбинация с шестстепенна механична трансмисия. Във вариант с бестепенен вариатор пикът на тягата е малко по-нисък - 167 Нм.

Серийната CR-Z ще разполага със задвижваща система, която ще позволява три стила на шофиране в зависимост от желанието на водача - Sport, Normal и Economy. Различните режими ще коригират характеристиките на кормилното управление, реакцията на двигателя и климатичната инсталация.

От Honda не съобщават конкретни динамични характеристики, но от изтекла в интернет брошура става ясно, че CR-Z ще ускорява до 100 км/ч за 9.7 секунди. Ако цифрата се потвърди, феновете, които очакваха идеологически наследник на CR-X, вероятно няма да са особено ентусиазирани.

Недотам впечатляващи са и стойностите по показателя икономичност. Очаква се версията с безстепенен вариатор да харчи 7.6 и 6.4 л/100 км в града и на магистрала срещу 4.6 и 4.9 съответно за Toyota Prius с мощност 134 к.с. и ускорение от 9.8 сек. до 100 км/ч. Най-отявлените сцептици дори припомнят, че BMW 335d с неговите могъщи 260 коня харчи по 6.5 литра извън града.

Продажбите на Honda CR-Z започват през лятото в Щатите с две нива на оборудване. Стандартата екипировка ще включва стабилизираща система, аудио с шест говорителя, електрически пакет и темпомат.

По-скъпата модификация ще разполага още с автоматични фарове с High-Intensity Discharge (HID), халогени, 360-ватова аудиосистема от висок клас със седем говорителя, събууфър и Bluetooth, както и кожен салон и волан.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Plamen

    8 2 Отговор
    Unikat!!!
  • 2 Тодоров

    7 2 Отговор
    Карам Хонда от доста години и съм фен на марката - за мен това са най-здравите и надеждни автомобили, а тази е и изключително агресивна. Поздравления за автора
  • 3 PRELUDEANIE

    7 1 Отговор
    абе и аз карам хонда оддавна ама това показаното не6то неми харесва като мо6ност и модел не6то между пежо и фиат слаб мотор а хонда си е кола известна с мо6тност и барзина 122кс. и ускорение 9,7 ......не6то неми харесва,жалко за феновете!
  • 4 BBC

    4 1 Отговор
    е тва вече е друго нещо яка е хондата ще я опъна на задна
  • 5 MIKE

    5 0 Отговор
    Kарам civic vt-i 160кс и се надявах с този вид да има поне толкова коне.Много жалко ...
  • 6 x

    2 4 Отговор
    ne6to mai gi razvaliha teq hondi.nito dizain nito harakteristiki ni6to.
  • 7 xxx

    7 0 Отговор
    Ужас!!!! 2 места..., 1.5 втек мотор + електро...= 9.7сек. ..., а 9.7 сек е друг по-лек начин да кажеш ..10сек.!! Аз съм с 1.5 втек 97г и имам същите показатели , като ускорение и разход на гориво...само дето е с 10години по-стара технология , имам 4 места и нямам ел.БЪДЕЩ проблем , за който да се притеснявам....май ще си карам мойта докато се скапе ...има няма още 20-30 години..и полсе ще си взема некав пластмасов боклук прехвален , дето да ми трови живота...
  • 8 XantiaturboD

    5 0 Отговор
    На външен вид става.., ама кой знае как друса...
  • 9 Top Gear

    4 2 Отговор
    Последните модели на Honda зашеметиха пазара с визията си, а детайлът който пропускате е че колата е хибрид. Не знам какво очаквате след това, но показателите и са по добри от на Приус който си е доста по мощничък. Също така местата не са 2, а 4.
  • 10 Боби

    1 1 Отговор
    Мда, четири са - ако ще возиш двойка влюбени хамстери в долапите отзад...
  • 11 damian

    3 0 Отговор
    карам хонда,и изкам пак да карам нова хонда,но с тези бавни ел.сапунки незнам дали ги бих преживял.за спортен автомобил 9,7сек са нещо недопустимо!
  • 12 вельо

    0 0 Отговор
    жалко изглеждаше ми доста интересна кола но с тия характеристики не бих се поколебал за тия пари да си взема някой мерджан, при условие че съм запален фен и собственик на сивик. мн жалко ;(