Отидете към основна версия

15 636 33

Range Rover Sport SVR победи BMW X6 M

  • range rover-
  • sport-
  • svr-
  • land rover
Компанията Land Rover официално представи най-мощния и бърз модел в своята история. Това е наточената версия Range Rover Sport SVR, информация и снимки за която бяха разпространени в интернет. Публичният дебют на иновацията ще се състои на 14 август по време на конкурса за елегантност в американския град Пебъл Бийч.
 
Наточената версия е оборудвана с петлитров бензинов V-образен осемцилиндров двигател. Моторът е снабден и с механичен компресор. Подобен двигател се използва вече в гамата на Range Rover Sport, но този за версията SVR е форсиран допълнително. Компресорното налягане е увеличено, а електрониката е изцяло препрограмирана.
В резултат на тези промени форсираният осмак вече разполага с мощност от 550 конски сили, а максималният му въртящ момент е 680 Нм. При досегашната най-мощна версия тези показатели бяха 510 к.с. и 625 Нм. Напомпаният двигател на SVR работи съвместно с осемстепенна автоматична скоростна кутия от ZF със съкратени предавателни числа.
 
От компанията заявяват, че времето за реакция на трансмисията при смяна на предавките е значително намалено, като електрониката предвижда 25 различни настройки за адаптация на трансмисията според пътната обстановка и стила на водача. Те се менят в зависимост от работата с педалите на газта и спирачката, както и от страничното ускорение.
От място до 100 км/ч. Range Rover Sport SVR ускорява за 4.5 секунди. Максималната скорост на модела е 260 км/ч. Още преди публичния дебют автомобила направи рекорд на пистата Нюрбургринг и се превърна в най-бързия сериен всъдеход, като изпревари досегашното върхово постижение на BMW X6 M.
 
Най-бързият Range Rover e оборудван със система за постоянно 4х4 предаване, която в зависимост от режима на работа преразпределя въртящия момент между осите до съотношение 50:50. Иначе с помощта на електронно управляема многодискова муфа и централен диференциал мощността може да бъде прехвърлена до 100 % само на един от мостовете.
Автомобилът разполага още с амортисьори с регулируема твърдост, която се изменя сама в зависимост от пътните условия. Водачът може също така да регулира клиренса на автомобила, като той варира от 50 до 235 мм. Система, наречена Terrain Response второ поколение, пък дава възможност за настройка на работата на двигателя, скоростната кутия и окачването в зависимост от пътя.
 
С подготовката на Range Rover Sport SVR се занимава заводското ателие на Jaguar и Land Rover – Special Vehicle Operations. Първите екземпляри ще се появят в дилърските центрове през първата четвърт на 2015 година. В САЩ цената на Range Rover Sport SVR $110 475, а във Великобритания - 93 450 паунда.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини