Компанията Land Rover официално представи най-мощния и бърз модел в своята история. Това е наточената версия Range Rover Sport SVR, информация и снимки за която бяха разпространени в интернет. Публичният дебют на иновацията ще се състои на 14 август по време на конкурса за елегантност в американския град Пебъл Бийч.
Наточената версия е оборудвана с петлитров бензинов V-образен осемцилиндров двигател. Моторът е снабден и с механичен компресор. Подобен двигател се използва вече в гамата на Range Rover Sport, но този за версията SVR е форсиран допълнително. Компресорното налягане е увеличено, а електрониката е изцяло препрограмирана.
В резултат на тези промени форсираният осмак вече разполага с мощност от 550 конски сили, а максималният му въртящ момент е 680 Нм. При досегашната най-мощна версия тези показатели бяха 510 к.с. и 625 Нм. Напомпаният двигател на SVR работи съвместно с осемстепенна автоматична скоростна кутия от ZF със съкратени предавателни числа.
От компанията заявяват, че времето за реакция на трансмисията при смяна на предавките е значително намалено, като електрониката предвижда 25 различни настройки за адаптация на трансмисията според пътната обстановка и стила на водача. Те се менят в зависимост от работата с педалите на газта и спирачката, както и от страничното ускорение.
От място до 100 км/ч. Range Rover Sport SVR ускорява за 4.5 секунди. Максималната скорост на модела е 260 км/ч. Още преди публичния дебют автомобила направи рекорд на пистата Нюрбургринг и се превърна в най-бързия сериен всъдеход, като изпревари досегашното върхово постижение на BMW X6 M.
Най-бързият Range Rover e оборудван със система за постоянно 4х4 предаване, която в зависимост от режима на работа преразпределя въртящия момент между осите до съотношение 50:50. Иначе с помощта на електронно управляема многодискова муфа и централен диференциал мощността може да бъде прехвърлена до 100 % само на един от мостовете.
Автомобилът разполага още с амортисьори с регулируема твърдост, която се изменя сама в зависимост от пътните условия. Водачът може също така да регулира клиренса на автомобила, като той варира от 50 до 235 мм. Система, наречена Terrain Response второ поколение, пък дава възможност за настройка на работата на двигателя, скоростната кутия и окачването в зависимост от пътя.
С подготовката на Range Rover Sport SVR се занимава заводското ателие на Jaguar и Land Rover – Special Vehicle Operations. Първите екземпляри ще се появят в дилърските центрове през първата четвърт на 2015 година. В САЩ цената на Range Rover Sport SVR $110 475, а във Великобритания - 93 450 паунда.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Симеон Тасев
Коментиран от #2, #3
12:07 11.08.2014
2 Виктор Георгиев
До коментар #1 от "Симеон Тасев":
izvinqvai ama bmw pravqt suv-ta samo za asvalt :) Land Rover vinagi sa bili golemi12:14 11.08.2014
3 M_SUX
До коментар #1 от "Симеон Тасев":
Харесвам немските машини и най-вече Мерцедес , но Ленд Роувър при джиповете няма как да бъдат стигнати особено от онова подобие на джип дето не прилича на нищо. Също и МЛ-а не може да се сравнява с Рейндж Роувър. Единствената машина от Германия която може да окаже някаква конкуренция е Г - клас и то не в ускорение ама в другите дисциплини. Ако се загледате във футболистите по цял свят, актьорите и дори мафиотите, ще видите, че техните предпочитания са насочени към Ленд Роувър. Дори в България ще ви изброя 3-4 личностиДелян Пеевски - любима марка Рейндж Роувър
Бойко Борисов - любима марка Рейндж Роувър
Слави Тривонов - любима марка Рейндж Роувър
Целия Бенд на Слави са с Рейндж Роувъри -
Някак си тези хора независимо дали ги харесваме или не, представяте ли си колко селски ще изглеждат с Х5ци и МЛ-и :) Пак казвам харесвам немските коли и особено Бенц, но не мога да си кривя душата.
Коментиран от #4, #5, #8, #9, #14, #32
12:24 11.08.2014
4 Никой
До коментар #3 от "M_SUX":
Прав си. Що се отнася до джипове Рейндж Роувър са си в съвсем друга класа. Друг е въпросът, че сегашното X6 M е доста старо, но за джип, който е добър на пътя и извън него - РейнджКоментиран от #6
12:35 11.08.2014
5 Кольо Фильов
До коментар #3 от "M_SUX":
13:16 11.08.2014
6 Кольо Фильов
До коментар #4 от "Никой":
13:17 11.08.2014
7 Кобрата
13:19 11.08.2014
8 Симеон Тасев
До коментар #3 от "M_SUX":
знам професорщината няма край така е ленда е марка ама има значение какво кара еди кой и ни най-малко х5 е селска това пъ вече е пълна глупост то не се знае дали имаш кола и дали си виждал бмв и на снимка а говориш за х5 е не е като ленда ама чак селска13:48 11.08.2014
9 скар фейс
До коментар #3 от "M_SUX":
G класата може да бъде сравнена само с Defender от марката Land Rover. Това е военна машина, която реално няма работа по цивилните пътища. Друг е въпроса, че са я преонифицирали и за тях. Така стана и с Хамъра, но си отиде безславно, заради огромните му размери, разход и нерентабилност, но това е друга тема... Range е до голяма степен СУВ, макар и доста проходим.14:03 11.08.2014
10 Biju Mj
17:40 11.08.2014
11 Vladislav Aprilski
Коментиран от #12
18:46 11.08.2014
12 Владислав Димитров
До коментар #11 от "Vladislav Aprilski":
Да, и тикач и дърпач и на гайда свирач !20:34 11.08.2014
13 galaxy
Коментиран от #18, #26
21:22 11.08.2014
14 Симеон Тасев
До коментар #3 от "M_SUX":
абе ти като гледам пак си твърдиш твойто но нищо както и да е да но някой си отвориш очите за нещата22:18 11.08.2014
15 galaxy
Engine V8 V8 V8
Capacity 4395 4806 4197
Horsepower 407 405 390
0-60 MPH 5.4 sec 6.1 sec 7.6 sec
Speed 155 MPH 157 MPH 140 MPH
Fuel Consumption 18.17 MPG 15.54 MPG 14.76 MPG
CO2 Emission 299 g/km 361 g/km 374 g/km
Dimmensions 192.15/76.35/66.58 in 189.04/75.96/66.94 in 188.50/78.07/71.33 in
Weight 4983 lbs 5060 lbs 5786 lbs
22:41 11.08.2014
16 galaxy
Diesel Engines
BMW X6 xDrive30d Porsche Cayenne Range Rover Sport TDV6
Engine R6 No Diesel V6
Capacity 2993 2720
Horsepower 235 190
0-60 MPH 8.0 sec 12.7 sec
Fuel Consumption 28.62 MPG 23.70 MPG
CO2 Emission 217 g/km 265 g/km
Dimmensions 192.15/76.35/66.58 in 188.50/78.07/71.33 in
Weight 4730 lbs 5566 lbs
22:43 11.08.2014
17 galaxy
22:44 11.08.2014
18 Кольо Фильов
До коментар #13 от "galaxy":
мислиш лиКоментиран от #19, #20, #22, #23, #24
22:55 11.08.2014
19 galaxy
До коментар #18 от "Кольо Фильов":
Гледам, вече е измислено. Какво му трябва на един щастлив селянин? -Разбира се: - Роверhttp://www.bmwblog.com/2008/01/21/bmw-x6-vs-porsche-cayenne-vs-range-rover-sport/
Коментиран от #21
23:29 11.08.2014
20 galaxy
До коментар #18 от "Кольо Фильов":
http://www.bmwblog.com/2008/01/21/bmw-x6-vs-porsche-cayenne-vs-range-rover-sport/23:34 11.08.2014
21 Кольо Фильов
До коментар #19 от "galaxy":
Кой ти дава право така да обиждаш хората?Селяни , граждани , всеки може да си кара каквото иска
23:36 11.08.2014
22 galaxy
До коментар #18 от "Кольо Фильов":
http://www.bmwblog.com/2008/01/21/bmw-x6-vs-porsche-cayenne-vs-range-rover-sport/23:37 11.08.2014
23 galaxy
До коментар #18 от "Кольо Фильов":
http://www.bmwblog.com/2008/01/21/bmw-x6-vs-porsche-cayenne-vs-range-rover-sport/23:42 11.08.2014
24 galaxy
До коментар #18 от "Кольо Фильов":
http://www.bmwblog.com/2008/01/21/bmw-x6-vs-porsche-cayenne-vs-range-rover-sport/23:43 11.08.2014
25 S Doichinov
00:15 12.08.2014
26 Нен Нен
До коментар #13 от "galaxy":
Мисля си, че не знаеш какво е Range Rover и го бъркаш с БМВ, 100% съм сигурен, че никога не си се возил в Range Rover дори от 80-те , и защо говориш за нюрбургринг, това са джипове, на истинските джипове приоритетът не трябва да им е скоростта, така както обиждаш, и си личи, че избиваш комплекси .Коментиран от #28
00:58 12.08.2014
27 триста итридесети
5 литра турбиниран 8 цилиндрово прасе, се измъква на една хилядна от 3 литров дизел, за около 10 пъти повече пари.
Няма да го бъде ровера помнете ми думата.
13:23 12.08.2014
28 galaxy
До коментар #26 от "Нен Нен":
Ровъра е добър за офроуд, но е прекалено скъп за да го караш из ливадите. Но за скорост и пътно поведение не е по-добър от БМВ, Порше и останалите немски. За всеки влак си има пътници.19:00 12.08.2014
29 Evgeni Popov
Коментиран от #30
09:57 13.08.2014
30 Монго
До коментар #29 от "Evgeni Popov":
Сигурен ли си? "абе ти като гледам пак си твърдиш твойто но нищо както и да е да но някой си отвориш очите за нещата"...да направя разбор -цитат на Тасев. А сега ти ми кажи колко грешки виждаш? Да видим, абе- това се пише разделено и с главна буква, твойто-твоЕто, да но-предполгам, че е дано, някой си отвориш очите-това не подлежи на обяснение...И за да не съм "спам", ще добавя, че ако имах парите, бих предпочел Х6 /въпрос на вкус/
Коментиран от #31
13:56 13.08.2014
31 galaxy
До коментар #30 от "Монго":
22:09 13.08.2014
32 Autohouse Randm
До коментар #3 от "M_SUX":
G klasa kolega16:42 17.08.2014
33 Autohouse Randm
16:52 17.08.2014