Отидете към основна версия

50 062 39

Колата на Путин: ЗИС с елементи от BMW, Mercedes, Lancia, Ford, Lexus...

  • зис-
  • кортеж-
  • нами-
  • путин
Проектът "Кортеж", начело с президентската лимузина, е една от най-често обсъжданите теми в руската автомобилна преса. Сега тя става още по-актуална на фона на обострящите се отношения със Запада. Патриотизмът надделява и почти всички руснаци са на мнение, че трябва да имат нова представителна лимузина, при това изцяло руско производство. Дали обаче това е така или съвсем по руски "братушките" отново копират безочливо.
Новата лимузина на Путин ще е стилистично близка с култовата руска машина ЗиС-115. Като за начало, ако погледнем предницата, не можем да си кривим душата, че дизайнерите са успели. Мотивите от ЗиС-115, които всъщност в оригинал са копирани от Packard, са безпогрешно разпознаваеми. Наред с това обаче прототипа изглежда модерен и нито един детайл не притежава типичните, за колата на Сталин, ръбати форми. Този автомобил би следвало да се превърне в руската гордост, но явно няма да е точно така.
Заимстваните елементи от западни автомобили не са един и два, като сега ще ви разкажем за най-очевадните. Екстериорният такъв е свързан със задната част на лимузината и по-конкретно със светлините, формата на които силно наподобява тази на Lancia Thesis.
И докато външността на задницата само наподобява тази на Lancia, то интериора на прототипа се явява своеобразен сборник от възли и детайли, директно заимствани от западни автомобили. Така например уредите пред водача са електронни дисплеи, но имитиращи аналогови циферблати. Те са заимствани от седмата серия на BMW, като още по-удивително е, че са от нейната хибридна версия. Удивително, защото руснаците намекнаха, че президентската лимузина ще разполага с V12, който от своя страна ще е снабден с четири турбо компресора. Между другото разработката на този агрегат ще се прави съвместно с британската компания Ricardo и при подобен агрегат и дума за хибрид не може да става.

Приборите на хибридната версия на BMW 7er

Оригиналният волан на Ford Mondeo

Продължаваме нататък. Вглеждайки се във волана, ясно се вижда, че въпреки огромния двуглав орел вместо син овал, той е заимстван директно от Ford Mondeo. Преминавайки в задната част на салона се вижда, че там интериорното пространство е решено по схемата фейс-ту-фейс.
Разделените с широка централна конзола дивани обаче отново не са руско производство. Те са взети от Lexus LS. Сборникът от чужди елементи и възли продължава с контролните прибори, разположени на задните врати. Специалистите веднага ще забележат, че те са от предишната S-Klasse на Mercedes, носеща индекс W221. Ако се заровим по-надълбоко ще открием още доста сходства със западни автомобили.

Контролният панел във вратите на Mercedes-Benz S-Klasse W221

Всичко това изглежда странно на фона на информацията, че партньор на НАМИ по програмата "Кортеж" ще е фирмата Porsche Engineering. Немците отказаха да коментират тази информация. Най-вероятно, ако от Porsche въобще участват в проекта, те ще се заемат с процеса на създаване на автомобила или т.нар. product management. Ако това стане, то участие ще вземат и партниращите суббрандове като Bosch, Continental Automotive Systems, EDAG, IVM и т.н. Говори се, че от Porsche са останали доста изненадани, като са разбрали, че на този етап не съществува готов двигател, нито трансмисия, нито пък окачване, но въпреки това не са отказали участие в проекта. И така въпреки че има одобрен прототип, каква точно ще се получи президентската лимузина, на този етап не е много ясно.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • V12 от Porsche за лимузината на Путин

    Централният научноизследователски автомобилен институт на Русия (НАМИ) смята да поръча на Porsche Engineering разработката на двигател за новата прези ...
    23.10.2014
    23 985
    34