В навечерието на коледно-новогодишните празници е добре да си помечтаем. Автомобилът, който е гост в рубриката ни, е неосъществима мечта за 99.99% от българите. Въпреки това тази разкошна лимузина се продава у нас и трябва да є обърнем подобаващо внимание. Maybach 62 се произвежда изцяло под покровителството на Mercedes-Benz. Новата суперлимузина атакува директно Rollse-Royce и по размери, и по лукс, а по всичко личи, че и по цена. Базовата версия на Maybach 62 с "най-малко" екстри стартира от "сумичката" 891 156 лева. Сами може да се убедите от снимките за какъв лукс става въпрос.
Екстериор и интериор
Дължината на каросерията е 6.16 м. Вътрешното пространство, което е в пряка връзка с размерите, е в категорията двустаен апартамент. В елегантното купе пасажерите могат да се настанят през отварящите се до 90 градуса врати. Седалките могат да се свалят в легнало положение по подобие на местата в бизнес-класата на самолетите. При дългата версия VIP-персоните отзад имат възможност да се отделят от шофьора чрез електрически управляемо разделително стъкло. Много от екстрите, които се предлагат в Maybach се модифицират по желание на клиета. Лайсните отвън по каросерията могат да се позлатят. Кожата по седалките може да е например щраусова! Както отвън по каросерията, така и в купето се предлага възможност за облицовка с полублагородни скъпоценни камъни. Като цяло оборудването се изпълнява изцяло според желанието и настроението на клиента, като граници на въображението не се поставят.
Двигател
Електрониката е изцяло заимствана от S-класата на щутгартци. Всъщност Maybach 62 технически може де се приеме за удължена версия на коронния модел на Mercedes, също както Rollse-Royce Phantom е сходен по двигатели и техника с новата седма серия на BMW. 12-цилиндровото "чудовище"отговаря напълно по размери и мощност на всичко останало в тази кола. Той носи обозначението Typ 12 и е най-впечетляващата машина, поне докато Bentley не изади своя 16-цилиндров агрегат.
При мотора на Maybach цилиндрите са 12, разположени под ъгъл от 60 градуса. Работният обем е 5.5 л, максималната мощност 550 к.с. при 5250 об.мин. Въртящият момент достига чудовищните 900 Nm и то при едва 2300 об./мин. Клапаните на цилиндър са по три. Блокът, картерът и някои други части от двигателя са изработени от алуминий, а уникалната цилиндрова глава е от магнезий.
Разпределителните валове не са регулируеми, но за сметка на това са монтирани по две свещи на цилиндър по подобие на системата Twin-Spark на Alfa Romeo.
Цена
Хората от "Голямото добрутро", очакват неповторим образец, който едновременно да демонстрира престиж и да създава удоволствие. Финансово симпатичните, които са се ориентирали към този модел, едва ли се вълнуват от точната крайна цена. И тъй като Phantom все още не се продава у нас, e трудно да съпоставим Maybach 62 с някоя алтернатива. Но такива, макар и не от сферата на автомобилите определено има.
Maybach 62
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
V-образен дванадесетцилиндров
три клапана на цилиндър |
Работен обем
|
5 513 куб. см.
|
Максимална мощност
|
404 Kw/550 к.с. при 5 200 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
900 Нм при 2 300 - 3 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
9.0:: 1
|
Маса на единица мощност
|
5.0 кг/к.с. (6.9 кг/Kw)
|
Габарити, мм:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
6 165 / 1 980 / 1 573
3 827 2 780 600 |
Обем на багажника, л
|
605
|
Вместимост на резервоара, л
|
110
|
Разход на гориво: |
24.6 л/100км
11.0 л/100км 15.9 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
5.6
|
Максимална скорост
|
250 км/ч.
|
Гуми
|
275/50R19
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови вентилирани дискови вентилирани |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 891 156 |
Базово оборудване
|
ABS, ESP, ASR, спирачна система със сензотроник, BAS, сервизен асистент, темпомат, въздушно окачване, паркинг асистент, четиризонален климатроник, 8 въздушни възглавници, пиротехнически колани, имобилайзер, аларма, дистанционно централно заключване, би-ксенонови светлини, с-ма за почистване на фаровете, ел. регулиране на ел. отопляемите и ел. сгъваеми външни огледала с вградени мигачи, противопрахов и карбонов филтър за купето, термометър за външната температура, чистачки със сензор за дъжд и отопление на миещата течност, ел. стъкла, ел. регулиране на 4-те седалки и оста на волана и външните огледала, мултифункционален волан в комбинация кожа и дърво, бордкомпютър, ел. отопление на всички седалки, ел. регулиране на предната дясна седалка от задните места, индикация над задните места за скорост, тонирани многослойни стъкла с термичен филтър, DVD-навигация, с радио, TV-тунер, DVD-плейър и CD-чейнджър, 2 TV-монитора, аудио система BOSE Dolby Surround Everywhere, телефон в барчето и втора телефонна слушалка в подлакътника на задната седалка, система за гласово управление, дистанционно управление за гаражна врата, дистанционно отваряне и затваряне на багажника, сервозатваряне на вратите, цвят металик, кожен салон в гранд напа, фурнир от орехово дърво, завеси за задното стъкло, система за контрол на налягането в гумите, система за поправяне на спукани гуми на път, алуминиеви джанти, задни кресла с ел. регулируеми поставки за крака и сгъваеми масички и много други.
|
Цените са за България с включени мита, такси, акциз и ДДС
|
Maybach 62
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
ЛУКСОЗНА КЪЩА
В БОЯНА |
|
Работен терен
|
540 м2
|
Етажност
|
2 |
Парк
|
1 000 м2
|
Спални
|
6
|
Дневна
|
с камина
|
Габарити, мм
|
n.a./n.a./n.a.
|
Строителство
|
ново |
Материал
|
тухла
|
Опции в цената:
ТЕЦ ТЕЛ СОТ |
ДА
ДА допълнително оборудване |
Цена:
|
889 902 лв (455 000 евро)
|
Цени на някои екстри:
|
|
Охрана
|
1 000 ЕUR/месец
|
Сауна |
в цената
|
Басейн
|
няма
|
Радослав СЛАВЧЕВ
rslavtchev@avto.bg