Отидете към основна версия

23 611 61

Автомобили от СССР за износ в Европа

  • ссср-
  • автомобили-
  • износ

Бившият Съветски съюз винаги е произвеждал голямо количество автомобили, но както е добре известно, продукцията не се славеше с кой знае какви иновации и качество. Съветските коли бяха предназначени предимно за вътрешния пазар и за "братските" соц. държави. Знаете ли обаче, че СССР е изнасял коли и за Западна Европа?

Гърбавата ЗАЗ-ка е била известна зад граница с романтичното има Ялта. Експортната версия на Запорожец-а разполага с екстри като пепелник, външно странично огледало за обратно виждане, както и с подобрена шумоизолация в салона. Финландците дооборудват ЗАЗ-ката и с радиоприемник.

Малко известен факт е, че е имало времена, в които култовите Москвич-и са били произвеждани повече за износ, отколкото за вътрешния пазар. Най-големият експортен пик е в края на 70-те години, когато близо 70% от продукцията на АЗЛК е била предназначена за външни пазари.

В Германия ВАЗ-2105 е известен като Lada Nova, но за да впечатли германците, местният дистрибутор дооборудвал автомобилите. На място в Германия "петиците" са били снабдявани с шибедах, спойлери, както и с по-големи лети джанти. Много от колите са били пребоядисвани заради лошото качество на лаковото покритие.

Комбито на Лада, познато като "четворка" или ВАЗ-2104, се е продавало с голям успех на Острова. Англичаните са купували този автомобил под името Lada Riva, като в най-добрите времена СССР е изнасял за Великобритания по 20 000 "четворки" годишно.

Във Франция пък високопроходимата Нива добива популярност най-рано. Това става благодарение на един французин, любител на съветските коли. Той се казва Жан Жак Пок и за да наложи Нива във Франция, подготвя специален автомобил, който да участва на култовото състезание Париж - Дакар.

Най-луксозните масови автомобили на бившия СССР ГАЗ-24 също са били експортирани. Слабото място на Волга-та обаче е нейния мотор и именно поради тази причина колите, предназначени за износ, са били преоборудвани с дизелови агрегати от компанията Indenor, която спада към групата на Peugeot.

Най-високопроходимите съветски автомобили - УАЗ-ките - също са били харесвани от западноевропейците. Едно от най-големите им почитатели са братя Марторели, които внасят в Италия култовите всъдеходи. Те обаче също прибягват до преоборудване, включващо по-удобни седалки, серво на волана, разширени колесни арки и пластмасов твърд таван.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини