Дебютът на следващото поколение на флагманския седан Audi A8 се отлага от 2016 за 2017 г., съобщава британското сп. Autocar. Една от причините за забавянето са плановете на немската компания да завърши разработката на система за автономно управление, която ще позволи на лимузината да се движи без намесата на шофьора.
Новата A-осмица ще може както да маневрира напълно самостоятелно в тесни пространства, така и да изминава дълги разстояния с висока скорост без участието на човек. Системата ще бъде базирана на компактен лазер, монтиран зад радиаторната решетка.
Според инженерите на Audi едно от основните преимущества на разработката е ниската цена. Системата не изисква промени по конструкцията на кормилната уредба и спирачките. Революционният автопилот вече е изпробван в поредица от пътни тестове, в които A-осмицата е изминала 37 000 км без каквато и да било намеса от страна на водач.
Следващият флагман на Audi ще стане първият модел на марката, който ще получи новия фирмен стил, демонстриран с прототипа Prologue. Автомобилът ще бъде разработен "от нулата" от шеф дизайнера Марк Лихте, за когото новото това ще бъде първи проект за "Четирите кръга".
Бъдещата A-осмица ще бъде построена на модулната платформа MLB, която вече залегна в основата на новото поколение на всъдехода Q7. Флагманът на Audi ще се оборудва с 6- и 8-цилиндрови V-образни двигатели, както и с познатия W12, който ще бъде доработен, за да отговаря на екологичните норми Евро 6.
Собствени системи за автономно управление в момента разработват също Lexus, Volvo, BMW, Cadillac и Volkswagen. Нито една от тези компании обаче не е посочила точни срокове за внедряването на автопилота в серийно производство.
Научете повече за съществуващите модели на Audi , от ТУК