7 Април, 2015 10:38, обновена 7 Април, 2015 10:39 13 430 36

Ясни са двигателите на новото Audi A8

  • audi-
  • a8-
  • w12

W-образният 12-цилиндров двигател твърдо остава в арсенала на флагманския модел на Audi въпреки слуховете за пенсионирането му и всеобщата тенденция за смаляване на моторите. Следващото поколение на инголщадската лимузина ще се оборудва с изцяло ревизирана гама от агрегати, които ще бъдат по-мощни, по-чисти и по-икономични.

Ходовият обем на дванайсетака все пак ще бъде редуциран, но свиването на кубатурата от 6.3 на 6.0 литра няма да повлияе на мощността. Дори напротив - вместо сегашните 500 к.с. и 625 Нм най-престижната A-осмица е разполага с 585 коня и 800 Нм.

Повече мощност ще генерира и 4.0-литровия турбиниран V8 на спортната модификация S8. Той ще добави 60 к.с. и 150 Нм към актуалните си показатели и вече ще развива 580 к.с. и 800 Нм.

Нов шестцилиндров дизел ще замени сегашния 3.0-литров TDI с 258 к.с. и 580 Нм. Моторът ще бъде с аналогичен работен обем, но ще развива 286 к.с. и 620 Нм. ще се комбинира с модернизирана осемстепенна автоматична трансмисия, а системата за задвижване на четирите колела quattro ще се предлага серийно дори в базовата версия.

Турбодизелът ще стане и част от хибридната силова установка, която Audi подготвя за върховия си модел. По-непотвърдена информация нафтовият двигател ще бъде снабден с електрически нагнетател.

Наскоро от Audi обявиха, че отлагат планирания дебют на следващото поколение A8 с една година за 2017-а. Немците изтъкват като основна причина за забавянето разработката на система за автономно управление, която ще позволи на лимузината да се движи без намесата на шофьора.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ххх

    0 0 Отговор
    Към автора на статията Георги Касабов:
    Моля, обясни какво е "нафтов двигател" на АУДИ?!?


  • 2 ярослав станчев

    0 0 Отговор
    Ауди...куатро.
  • 3 бай хуй

    0 0 Отговор
    4те кръга на ада :)
  • 4 НЕДОЗАВИВА МИ АУДИТО

    0 2 Отговор
    Момчета имам Ауди А6 и на всеки по-бърз завой недозавива.Който иска да влиза в завойте по-бързо да не си купува Ауди!

    Коментиран от #6, #15, #19

  • 5 Mnogogotin

    0 0 Отговор
    Сериозно ли го питаш това? Наистина ли не разбираш или го използваш да се заяждаш автора? Аз лично бих се заял за "По-непотвърдена информация" (добро български малко говори аз).
    Също така бих се заял за електрическите нагнетители. Колко хора знаят какво е електрически нагнетител. Кажи им че е турбо-компресор задвижван от електрически мотор.
  • 6 гост 1

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "НЕДОЗАВИВА МИ АУДИТО":

    Не е от марката а от предното предаване, има + както и - и задното и предното ....трябва да се свикне , със предното ускоряваш на излизани ( дори по-рано !) но, задължително да намалиш здраво ако, караш бързо ...просто първата 1/4-на завоя, след това веднага газ до ламарините ! Просто трябва да го усетиш и свикнеш с предното , иначе си е по-стабилно в завоите !

    Коментиран от #8

  • 7 спец

    0 0 Отговор
    е нали Ауди е със задно предаване?
  • 8 бай Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост 1":

    Космонавт! Явно никога не си карал кола със задно, а също така ти липсват часовете по физика.

    Коментиран от #14, #16

  • 9 dasdas

    0 0 Отговор
    За ауди тва е митична технология.
  • 10 2399

    0 2 Отговор
    Дизайна е прекалено футуристичен, от Ауди гледат много космическа фантастика, не ме кефи. Мерцедес е по добре май или BMW.
  • 11 фдсфш

    0 2 Отговор
    Колко са назад ауди не е истина... Мерцедес тея неща дето те ще ги правят са ги измислили преди 15 години като не 8 а 9 степеннна автомати4на а след 2 години сигурно 6те изкарат още една ЕС класа... слаба конкуренция са АУДИ да не говорим колко им струва подръжката и колко са "надеждни
    "

    Коментиран от #12, #17

  • 12 гост 1

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "фдсфш":

    Във вашето село цели 15 г. ли сте назад с новините бе майна...? Ся да те светна какво става из светът със днешна даиа ...07 април 2015 г. !!! Ауди и БМВ си разменят лидерското място по продажби.....твоята марка Мерцедес обира праха и пешкира от поне 5 г. на последното място 3-тото ! Разказвай си сънищата в друг сайт с по-незапознати ...такива като тебе !!!

    Коментиран от #31

  • 13 Капитана

    0 0 Отговор
    Уникална!!!!!!!!!!!!
  • 14 гост 1

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "бай Иван":

    Медей, медей....мараа.а ..а Хюстън !!! Сега... по Живково време на тати колата със ЗАДНО ...Лада 1500 s после Заз , Москжич Алеко, Форд Таунис, Лада 2104, Лада 2105 , Опел Кадет и наскоро продадох едно БМВ 323 I Compact което карах 7 години.....! С предно : Ауди 80 1,8 s, Ауди В4 2.0 16 V sport edition, Audi A6 2,5 tdi 2001 год., Audi A8 quattro 2008 ! Хюстън мисля че, бива а ? Сега може да сме и космонавти от време на време, ей тъй за емоцията ама като цяло живеем и ходим по Земета ! На по-млади и диви години с Б4-ката и Мерцедес s350 съм отказвал ...на правата ми дърпаше но, точно по завоите го настигах и ( с предното!) и след 25 км. гонка накрая се отказа и ме пусна ! Сега остави майтапа и искам само да кажа че, предното има една тънкост която имаш ли я в предвид и усетиш ли я, си доста по-добре КАТО ЦЯЛО с него през всички сезони ! Когато не я вземеш в предвид ...да може да забие но, както пък задното може да ти поднесе...сега поднасянето може в повечето случаи да овладееш ,както и предното в много случаи да те изкара от критична ситуация ! Всичко е навик и пасване на стилът на шофиране на всеки водач !

    Коментиран от #21, #25

  • 15 Другият

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "НЕДОЗАВИВА МИ АУДИТО":

    Амортисьорите проверявал ли си как са ти, и предните и задните ?
  • 16 печеният

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "бай Иван":

    На такива самонадеяни като тебе Ви липсват часовете по физика, защото ей такива големи физици дето уж са наясно със центробежните и прочие сили от физиката пълнят канавките със ламарини, огъват мантинелите и за жялост "красят" диреците....и не само с техните снимки но, и с тези на приятелите си качили се при комплексарят- баш физик ( основно собственик на стара Японка ли БМВ 3 "чипосано" от кварталният "майстор" !) решил да се направи на велик !!!
  • 17 Другият

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "фдсфш":

    Дааа... и още, новите двигатели на Мерцедес А, В и С ще са моторизирани с двигатели....Рено !!! Ха ...честито на печелившите им фенове... !!!
  • 18 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор
    УБИЕЦ
  • 19 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "НЕДОЗАВИВА МИ АУДИТО":

    ШОФЬОРА Е СЛАБ
  • 20 mediator37

    2 0 Отговор
    Онзи ден една нова А8-ца кара зад мен с дневни лед-светлини - много хищна в огледалата изглежда. Много фешън. Готини са !
    Ами ... дърпам се в дясно и я пускам. Човекът седнал в самолет, аз с баба ми вектра ли ще се пречкам. И съвет към колегите- като видите звяр да ви диша във врата - бегайте в дясно . И се възхищавайте.
  • 21 аматьор

    0 2 Отговор

    До коментар #14 от "гост 1":

    Здравей.
    Репликата е Мейдей, Мейдей и т.н. Откакто съществуват автомобили с предно и задно задвижване проблема в завой на преднозадвижващите се нарича недозавиване. Проблема на заднозадвижваните не се нарича-поднасяне, а свръхзавиване, като може да се срещне и като презавиване. Със задвижването на всички колела( куатро, 4 матик, синхро, AWD, 4X4, симетрикал AWD и т.н.) почти се решава проблема и автомобилите получават неутрално поведение в завой. С изброяването на толкова марки автомобили, управлявани от теб си написал чисто и просто, че си управлявал горепосочените задвижвания. Поради причината , че всички заднозадвижвани имат един и същи принцип на управление и контрол, като ги различава само мощността, с която трябва да се съобразиш и имаш адекватни действия. Същото важи и за останалите задвижвания.
    Въпросът е в това, че при получаване на свръхзавиване/задно задвижване/ необходимите действия от страна на управляващия втомобила са по-близки, по-възприемчиви до естествените такива на човека /същото като с изпълнението на левая и десен завой/ и
    по-лесно стават интуитивни и рутинни. Докато при недозавиването/ предно задвижване/ нещата не стоят така и се изискват по-специфични, контролируеми команди по-несвойствени до човешките възприятия. Задвижването на всияки колела макар и да подобрява общата управляемост и неутралното поведение на автомобила също имат своите недостатъци.
    Лека вечер.

    Коментиран от #26

  • 22 аматьор

    0 2 Отговор
    Извинявам се, че пиша отново и уважение към човека направил си труда да ни предостави статията, но с едно изречение наистина се забавлявах:

    Ходовият обем на дванайсетака все пак ще бъде редуциран, но свиването на кубатурата от 6.3 на 6.0 литра няма да повлияе на мощността.

    Поздрави.
  • 23 Златко кифлата от Люлин

    0 2 Отговор
    dano gi ima za da im se podigravameee

    Коментиран от #24

  • 24 БРАБУС АМГ

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Златко кифлата от Люлин":

    evala pich pak s tochno izkazvane.poklon pred cariat na patia
  • 25 hahaha

    0 2 Отговор

    До коментар #14 от "гост 1":

    Поне една кола да си беше купил де... а тоя с S класата разбра ли че те е гонил?
  • 26 гост 1

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "аматьор":

    Точно,... техниюески ! Медей или мейдей.те с този врял кортоф в устата ами, така съм го чул. М/у другото допуснал съм грешка в коментар №14 дори ти не я забеляза...!?
  • 27 hahaha

    0 2 Отговор

    До коментар #27 от "hahaha":

    Аз проблеми нямам , ама като гледам ти си търсиш с тия думички.

    Коментиран от #27

  • 28 гост 1

    0 0 Отговор
    Имаш, имаш.... кой те засегна тебе, кой те обиди че, гратис да се заяждаш с хората ?

    Коментиран от #30

  • 29 Геле от Челопечене

    0 2 Отговор
    Гляма новина. Сън няма да ме хване. И кой българин ще си купи този неоправдано скъп, непрактичен и със съмнителна надеждност автомобил!? Освен някой селски бек с парите от продадената нивица на дедо или наркотрафикант.
  • 30 hahaha

    0 2 Отговор

    До коментар #28 от "гост 1":

    Заяждам се? Та ти говориш откровени простотии бе човек, предното завивало по-добре от задното, Ауди и завой?С 80ка си отказвал S класа..? Видял ли си някой моторен спорт който да карат коли с предно? Знаеш ли къде е центъра на тежестта на кола с предно, знаеш ли къде е на кола със задно? А знаеш ли къде е центъра на тежестта на кола с надлъжен двигател, който целия виси пред предния мост? Стига се излага.

    Коментиран от #32

  • 31 hahaha

    0 2 Отговор

    До коментар #12 от "гост 1":

    Марките винаги са били БМВ и Мерц, другото е пълнеж :)
  • 32 гостt 1

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "hahaha":

    Случката която описах е истина не си чеша просто езика и не я разказах за да кажа ея че, виждаш ли Ауди е по-добро от Мерцедес а във връзка със спора който се водеше за предно/задно предазане ! Далеч съм от лозунгите само VAG и останалото е нула, само Левски долу ЦСКА и т,н. няма лоши или добри коли има само различна концепсия и цел към която всеки автмоилен производител се стреми за да привлече клиенти с определени критерии ! Всички си плюят в устите не виждаш ли, едната марка е добра в едно, втората в друго и третата в трето ! Карал съм със задно и с предно предаване (а сега и 4х4) от двете задното е по голпм кеф ,безпорно но, на мен по ми допада предното ,свикнал съм и подхожда по-вече на моят стил на шофиране и това е мнение МОЕ с което не ѝадължавам никой ! Карам и мотор кросов ходиме по горите с група зная какво е ! Сега, центърът на тежеста на един и същи модел кола с предно или шадно е един и същ ,разликата е в местоположението на диферинциала отпред или на задният мост но, 15-20 кг не са от такова значение ,сега ниска кола със централно разположен двигател това е нещо друго ! Относно тази прословута гонка с този Мерцедес...пътят го познавах перфектно, второ така ме беше наскачал адреналина кракът ми на педала до ламарините и тръпнеше целият ,бях решен на всичко...като камикадзе ! И Ауди В4 2.0 16 V sport edition е много добър автомобил еее...за времето си то, сега и разберачи много има и специалисти всякакви бол . Не изключвам и пича в S-ката да му е писнало опита се все пак едно по-вече от 25 км. да се откъсне но накрая пусна газта и го задминах с към 225 км/ч. .... ;) беше си и надолнище но, ги вдигаше и по равно !Абе, дива работа ,келешка макар да бях ги минал 30-те !
    P.S.- Изпуснах си нервите ,изглевдаш свестен пич и съжалявам за обидата ! С годините човек уляга улегнал съм и аз ,ама понякога така става думите изпреварват мисълта ! А+
  • 33 джи джи праднята

    0 2 Отговор
    чизста бънгия по- добре сеат кордоба или толедо
  • 34 Другият

    0 0 Отговор
    Тези автомобили, те просто не са за Вас !
  • 35 ккк

    0 0 Отговор
    Колега,из нета пише,че тва ауди има макс скорост 207 км/ч. Как си дигнак 225 на равно? Нали говорим за 140 коня мотора?

    Коментиран от #36

  • 36 гост 1

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "ккк":

    Знам какво пише но, вдигаше ги бе, само спортен филтър "К и N" и ауспух с два изхода им бях сложил !