W-образният 12-цилиндров двигател твърдо остава в арсенала на флагманския модел на Audi въпреки слуховете за пенсионирането му и всеобщата тенденция за смаляване на моторите. Следващото поколение на инголщадската лимузина ще се оборудва с изцяло ревизирана гама от агрегати, които ще бъдат по-мощни, по-чисти и по-икономични.
Ходовият обем на дванайсетака все пак ще бъде редуциран, но свиването на кубатурата от 6.3 на 6.0 литра няма да повлияе на мощността. Дори напротив - вместо сегашните 500 к.с. и 625 Нм най-престижната A-осмица е разполага с 585 коня и 800 Нм.
Повече мощност ще генерира и 4.0-литровия турбиниран V8 на спортната модификация S8. Той ще добави 60 к.с. и 150 Нм към актуалните си показатели и вече ще развива 580 к.с. и 800 Нм.
Нов шестцилиндров дизел ще замени сегашния 3.0-литров TDI с 258 к.с. и 580 Нм. Моторът ще бъде с аналогичен работен обем, но ще развива 286 к.с. и 620 Нм. ще се комбинира с модернизирана осемстепенна автоматична трансмисия, а системата за задвижване на четирите колела quattro ще се предлага серийно дори в базовата версия.
Турбодизелът ще стане и част от хибридната силова установка, която Audi подготвя за върховия си модел. По-непотвърдена информация нафтовият двигател ще бъде снабден с електрически нагнетател.
Наскоро от Audi обявиха, че отлагат планирания дебют на следващото поколение A8 с една година за 2017-а. Немците изтъкват като основна причина за забавянето разработката на система за автономно управление, която ще позволи на лимузината да се движи без намесата на шофьора.
Отидете към основна версия
7 Април, 2015 10:38, обновена 7 Април, 2015 10:38 13 265 36
Ясни са двигателите на новото Audi A8
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.