Новата Lada Vesta се смята за първия модел на АвтоВАЗ от Голфовия клас. С дължината си от 4 410 мм обаче бъдещият седан, чието производство започва през септември, изостава малко от стандартите на C-сегмента.
Руснаците отдавна се канят да запълнят тази широка ниша. Планове за конкурент на Golf с емблемата на АвтоВАЗ датират поне от началото на новия век. Първите автомобили от "Проект C" трябваше да слязат от конвейерите през лятото на 2006 г., но както нерядко се случва в руската автоиндустрия, идеята стигна доникъде.
Според "Автосреда" обаче новите френски собственици на АвтоВАЗ възнамерявали твърдо да създадат руски Golf. Инженерите на компанията вече били разработили архитектурната основа и пропорциите на модела. Това означавало, че вече са определени компоновката на салона и общата геометрия на каросерията, а по дизайна и механиката все още се работи.
Все още не се знае дали бъдещият автомобил ще бъде седан или кросоувър - възможни са и двата варианта. "Руският Golf" най-вероятно ще използва платформата на Vesta с цел намаляване на разходите и съкращаване на развойните срокове.