Отидете към основна версия

31 221 34

Как американците можеха да се конкурират с Mercedes и BMW

  • lincoln-
  • quicksilver-
  • ghia
На всяко голямо автомобилно изложение зад Океана хората от Lincoln демонстрират някой екстравагантен и луксозен концепт, който има за цел да покаже, че марката все още е жива. Тя обаче се нуждае от свежи идеи, които към момента липсват, но това невинаги е било така. Един от примерите за горното твърдение е супер нестандартната концепция Lincoln Quicksilver Ghia.
Да, това не е нито Citroen, нито Audi, а именно Lincoln. Луксозното подразделение на Ford, някога прославило се със стилните седани и купета прави тази концепция през 80-те години на миналия век, а интересното е, че тя няма нищо общ с нито един друг модел на марката. Това е така, защото Lincoln Quicksilver Ghia е проектиран в Италия от фирмата Carrozzeria Ghia, която по онова време е собственост на Ford.
Ghia има дълга и славна история в сътрудничеството си с Ford, в рамките на което италианците експериментират и с подобни коли. Въпросната концепция разполага с ултра аеродинамична форма за времето си, а нейната ретро футуристична външност е актуална дори и към днешна дата. Всъщност, Lincoln Quicksilver Ghia е демонстриран през 1983 година в Женева, а не в Детройт.
Европейската публика толкова харесва колата, че тя е показвана по автоизложения из Европа чак до 1986 година. Петвратият автомобил още тогава впечатлява с типа каросерия камбек - с отсечена задница, която е нещо като предшественик на т.нар. шутинг брейк. Иначе машината се базира на шаси от британския спорткар AC 3000ME, но за целта то е удължено с цели 30 сантиметра.
В движение Lincoln Quicksilver Ghia се привежда от вездесъщия 2.8-литров V-образен шестцилиндров мотор Cologne, който в случая е с неопределена мощност. Скоростната кутия е петстепенна механична. Това, което впечатлява най-много обаче е ултра ниският коефициент на въздушно съпротивление за онези години - 0.30. Още нещо любопитно е, че колата е със средно разположен мотор (двигателят и трансмисията са точно пред задния мост).
Вътре, Quicksilver Ghia не изглежда толкова смело, но въпреки това салонът също може да се нарече уникален. Панелите на вратите и седалките са тапицирани с един и същ плат, а скоростния лост има т.нар. "открит коридор". Налични са и бутони на волана, които тогава определено са изпреварили времето си. Въпреки всичко, автомобилът е напълно функционален, което е рядко срещано явление за концепциите от 80-те.
Специалистите още тогава обръщат внимание на факта, че въпреки странната външност и разположението на двигателя в колата няма никакви сложни и неразрешими задачи и тя е напълно готова за серийно производство. Ръководството на марката обаче не обръща внимание на хората от Ghia, защото, Lincoln-ите в онези години представляват огромни чудовища в стил необарок, като това се смята за върховен шик.
Малко след това германците от Mercedes-Benz и BMW започват да преосмислят концепцията си за разкошни автомобили и лека-полека променят представите и на подрастващото поколение американци. Ако ръководството на Lincoln беше обърнало по-сериозно внимание на Quicksilver, то може би марката щеше да тръгне по друг път, който според мнозина щеше да е правилния.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини