Last news in Fakti

19 Август, 2015 10:45 31 211 34

Как американците можеха да се конкурират с Mercedes и BMW

  • lincoln-
  • quicksilver-
  • ghia
На всяко голямо автомобилно изложение зад Океана хората от Lincoln демонстрират някой екстравагантен и луксозен концепт, който има за цел да покаже, че марката все още е жива. Тя обаче се нуждае от свежи идеи, които към момента липсват, но това невинаги е било така. Един от примерите за горното твърдение е супер нестандартната концепция Lincoln Quicksilver Ghia.
Да, това не е нито Citroen, нито Audi, а именно Lincoln. Луксозното подразделение на Ford, някога прославило се със стилните седани и купета прави тази концепция през 80-те години на миналия век, а интересното е, че тя няма нищо общ с нито един друг модел на марката. Това е така, защото Lincoln Quicksilver Ghia е проектиран в Италия от фирмата Carrozzeria Ghia, която по онова време е собственост на Ford.
Ghia има дълга и славна история в сътрудничеството си с Ford, в рамките на което италианците експериментират и с подобни коли. Въпросната концепция разполага с ултра аеродинамична форма за времето си, а нейната ретро футуристична външност е актуална дори и към днешна дата. Всъщност, Lincoln Quicksilver Ghia е демонстриран през 1983 година в Женева, а не в Детройт.
Европейската публика толкова харесва колата, че тя е показвана по автоизложения из Европа чак до 1986 година. Петвратият автомобил още тогава впечатлява с типа каросерия камбек - с отсечена задница, която е нещо като предшественик на т.нар. шутинг брейк. Иначе машината се базира на шаси от британския спорткар AC 3000ME, но за целта то е удължено с цели 30 сантиметра.
В движение Lincoln Quicksilver Ghia се привежда от вездесъщия 2.8-литров V-образен шестцилиндров мотор Cologne, който в случая е с неопределена мощност. Скоростната кутия е петстепенна механична. Това, което впечатлява най-много обаче е ултра ниският коефициент на въздушно съпротивление за онези години - 0.30. Още нещо любопитно е, че колата е със средно разположен мотор (двигателят и трансмисията са точно пред задния мост).
Вътре, Quicksilver Ghia не изглежда толкова смело, но въпреки това салонът също може да се нарече уникален. Панелите на вратите и седалките са тапицирани с един и същ плат, а скоростния лост има т.нар. "открит коридор". Налични са и бутони на волана, които тогава определено са изпреварили времето си. Въпреки всичко, автомобилът е напълно функционален, което е рядко срещано явление за концепциите от 80-те.
Специалистите още тогава обръщат внимание на факта, че въпреки странната външност и разположението на двигателя в колата няма никакви сложни и неразрешими задачи и тя е напълно готова за серийно производство. Ръководството на марката обаче не обръща внимание на хората от Ghia, защото, Lincoln-ите в онези години представляват огромни чудовища в стил необарок, като това се смята за върховен шик.
Малко след това германците от Mercedes-Benz и BMW започват да преосмислят концепцията си за разкошни автомобили и лека-полека променят представите и на подрастващото поколение американци. Ако ръководството на Lincoln беше обърнало по-сериозно внимание на Quicksilver, то може би марката щеше да тръгне по друг път, който според мнозина щеше да е правилния.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Калоян

    3 1 Отговор
    Дааам, можели са да тръгнат по друг път, ама нали са много велики, къде ти ще слушат некви италианци за дизайн. Тъпи Хамериканци. За това днес са толкова зле откъм собствени автомобили.

    Коментиран от #4

  • 2 Иван

    1 1 Отговор
    .аси линейката
  • 3 Курти Куртев

    2 0 Отговор
    Ам'чИ, т'ва мяза на Ситроен:)
  • 4 нереален

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "Калоян":

    И какво ти харесва в това? Какво ти липсва в един съвременен американски автомобил? Имаш мощност, кеф ти ръчка, кеф ти автоматик, кеф ти кожен салон... само да не кажеш, че Корвета е много зле откъм дизайн и е трябвало да го правят италианците!
  • 5 Бат Георги

    3 2 Отговор
    До коментар #4 какво липсва в един Хамерикански автомобил:
    Стил,качество,окачване(глупавия Корвет който хвалиш е с ресори....2015г!)мощност(5.7L, 300 hp....в една европейска кола говорим за поне 500+).....Общо взето и колите им са толкова дебели недодялани и глупави ,като самите тях
  • 6 Бай Митю от Младежда

    2 1 Отговор
    Дух й трябва на една кола, а не само ръчка, кожа и груба сила. А дух не всички хамали могат да вложат.

    Коментиран от #12

  • 7 pfff

    2 1 Отговор
    офффф, като почнете да го хвалите тоя ПЛАСТМАСОВ корвет пък ... гледай малко top gear ... А дизайна пък е хубав сравнение с другите американски боклуци, ако го сравниш с няква европейска, пак е пълна боза... и пак е пластмасов. :D :D :D
  • 8 Миро

    2 0 Отговор
    Ще се изразя по - меко: Доста напомня на ситроен ЦХ от 1974 с предница на БМВ М1 от 1978 този Линкълн от 1980....
  • 9 Гост

    2 2 Отговор
    Невероятно красив и стилен автомобил. Впечатлява с малко старомодния си дизайн, но изключително опростената дизайнерска линия без дизайнерско претрупване.
  • 10 копеле

    1 2 Отговор
    Какво е това ужасяващо чудо, отврат.
  • 11 гост

    2 0 Отговор
    Интересно,какви пътници могат да седнат отзад.Може би трябва да легнат.
  • 12 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Бай Митю от Младежда":

    Точно големия двигател, ръмженето, задното предаване и ръчката дават душа на колата. Американските коли имат характер, не като повечето европейски миксери. Да, качеството на сглобка може да не е същото, но цената е 2 пъти по-ниска. А американските производители са най-находчивите и са разработили повечето от иновациите и технологиите в колите днес. Митовете за окачването от каруца не минават вече. Ако не си карал такъв автомобил по-добре замълчи.
  • 13 незнайко

    0 0 Отговор
    Направата на тази кола по къса с предно разположен двигател и изваяни вкопани фарове ще бъде трепач. Не че "Ситроен" нямат подобен автомобил.
  • 14 Бат Георги

    1 1 Отговор
    А ти някога карал ли си мощна европейска кола?Въпроса не е да имаш голям и мощен мотор ,въпроса е тази кола да може да се кара.Чувал ли си нещо за разпределение на тежестта ,за системи за стабилност,за окачване по различно от това на първия Москвич?!За завой !? Голяма работа като е евтина,след като на първия завой си в канавката

    Коментиран от #15

  • 15 Никой

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Бат Георги":

    Чул, че не завиват и айде. Било е вярно през 70те, но не и сега. Особено в последно време много се засилиха откъм технологии и окачване. Кадилак CTS-V който има магнитно окачване и т.н. Колкото до големите двигатели - те се правят така заради големите разтояния в Америка. По-разтоварени са и следователно по-надеждни. Бих казал, че най-слабото време на щатските автомобили е диапазона 80-09.

    Коментиран от #18

  • 16 джърмън пауър

    0 1 Отговор
    Супер дърво!
  • 17 Стефанаки Популаки

    2 0 Отговор
    Нещо средно между Ситроен ВХ и Форд Проб:)))
  • 18 Бат Георги

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "Никой":

    Колкото до магнитното окачване,първо е използвано от Ферари,след това от Ауди Р8.Кадилака е абсурден и понеже "може" да завива на първата си обиколка на Нюрбургринг катастрофира....А колкото до "разтоварените" мотори,може би има смисъл да караш кола 3-4L 150 к.с. ако бензина ти излиза лев/литър(приравнено лев-долар и литър-галон)

    Коментиран от #23

  • 19 xaxa

    1 0 Отговор
    Отзад е иделно за фики стораро :D

    Коментиран от #29

  • 20 Др Янко

    1 0 Отговор
    Къде са тези ресори на корвета от 2015,стига говорете глупости.

    Коментиран от #21

  • 21 Бат Георги

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Др Янко":

    http://services.edmunds-media.com/image-service/media-ed/ximm/?quality=85&image=/chevrolet/corvette/2014/fe/2014_chevrolet_corvette_det_fe_702133_600.jpg
  • 22 нереален

    1 0 Отговор
    Адаше, фен съм на БМВ, но не мога да кажа нищо лошо за американските автомобили! Двигателите им са големи, но работят на ниски обороти ( возил съм се, дори съм карал и знам, че е така)! Това си е голям +, защото този двигател с такава голяма кубаратура + нискооборотен = дълги разстояния без проблем, а и американците не ги бърка горивото! 2. От към качество не са по-добри от премиума да речем, но с Джапанките или Франчските изобщо не мога да ги сравнявам! 3. Този мит, че недозавивали изобщо не съществува в днешни дни, вече са значително по-леки, имат нужните системи... Еми, да Корвета е с окачване от москвич, ама какви ресори - КАРБОНОВИ! В ауто мотор унд шпорт предната генерация на Корвета имаше най-добри спирачки от всичките им тестове! Плюс това в америка, прегледай да видиш, че дори европейските, произведени там, са с по-качествени материали и не мога да ти отговоря защо!
  • 23 Никой

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Бат Георги":

    Факт е, че Кадилака струва поне 100 бона по-малко от Р8 и Фераритата. И е по-практичен. На Нюрбургринг всеки ден катастрофират коли. Нали наскоро се блъсна един Нисан ГТР и какво? Означава че не може да завива? И да, когато направи обиколката стана най-бързия сериен седан. Да не говорим че в момента тези мотори имат системи като изключване на цилиндрите, тоест не гори повече от едно М3 или РС5. И пак, V8 не е за български сиромаси.
  • 24 Зомбайо

    0 0 Отговор
    Corvette zr1 е с карбонови ресори отпред и отзад. Това не го прави по-малък дзев. Формулата пък е с торсиони вмерто пружини.
    http://3.bp.blogspot.com/-gGZKHUhrGz0/VMkqbJZgRtI/AAAAAAAAMOc/JL_LyXxEDR8/s1600/FullSizeRender%2B2.jpg
  • 25 ххх

    1 3 Отговор
    Аууу, още ми люти на очите...
    От къде го изкопахте това?
    Двуумя се дали да го оприлича на катафалка-хечбек или на легло на колела с две нощни шкафчета пред него.
  • 26 СУ25

    0 1 Отговор
    С предница на Ford_Probe и задница на Prius трудно ще конкурира Баварските...
  • 27 205GTI

    3 2 Отговор
    100% конструирано от ситроен!
  • 28 Люти чушки

    2 3 Отговор
    По принцип само тъпия ситроен може да е толкова грозен а и от зад ако решиш да качваш деца трябва да им отрежеш краката ,че няма място за тях!
  • 29 batka

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "xaxa":

    хах като Фики...:D
  • 30 Жожо

    1 0 Отговор
    Леле егати клозета... Не могат да правят коли и това си е!!!!
    Грам симпатия няма в това нещо.
  • 31 jambazina

    0 0 Отговор
    Има едно такова на горублене фнос италиа малкиа данак газова фул карал го е дедо може да се види утре кат му врътна километража 140 хиледи реален пробек
  • 32 миседниш накура

    3 0 Отговор
    чета коментарите и все повече се убеждавам колко "големи разбирачи,компетентни по всеки автомобил" са се навъдили-някой от разбирачите кола не са карали но всичко друго освен бенве и вагин е кенеф.....а вземете се образовайте малко и пишете тогава
  • 33 Владо

    0 1 Отговор
    изпреварила времето си.много добро имайки предвид че е правена преди 32 години. относно "големи разбирачи,компетентни по всеки автомобил" - аман!има ги 2 типа такива: единия с 20 годишна германка 1,6 ,330 коня и гори 3 на 100. другия с руска щайга с лети джанти, дето струват повече от самата щайга
  • 34 тошибиян

    0 0 Отговор
    тва е новата ес класа и все по 4есто ще я виждате пред 4алгите хахахааа