На всяко голямо автомобилно изложение зад Океана хората от Lincoln демонстрират някой екстравагантен и луксозен концепт, който има за цел да покаже, че марката все още е жива. Тя обаче се нуждае от свежи идеи, които към момента липсват, но това невинаги е било така. Един от примерите за горното твърдение е супер нестандартната концепция Lincoln Quicksilver Ghia.
Да, това не е нито Citroen, нито Audi, а именно Lincoln. Луксозното подразделение на Ford, някога прославило се със стилните седани и купета прави тази концепция през 80-те години на миналия век, а интересното е, че тя няма нищо общ с нито един друг модел на марката. Това е така, защото Lincoln Quicksilver Ghia е проектиран в Италия от фирмата Carrozzeria Ghia, която по онова време е собственост на Ford.
Ghia има дълга и славна история в сътрудничеството си с Ford, в рамките на което италианците експериментират и с подобни коли. Въпросната концепция разполага с ултра аеродинамична форма за времето си, а нейната ретро футуристична външност е актуална дори и към днешна дата. Всъщност, Lincoln Quicksilver Ghia е демонстриран през 1983 година в Женева, а не в Детройт.
Европейската публика толкова харесва колата, че тя е показвана по автоизложения из Европа чак до 1986 година. Петвратият автомобил още тогава впечатлява с типа каросерия камбек - с отсечена задница, която е нещо като предшественик на т.нар. шутинг брейк. Иначе машината се базира на шаси от британския спорткар AC 3000ME, но за целта то е удължено с цели 30 сантиметра.
В движение Lincoln Quicksilver Ghia се привежда от вездесъщия 2.8-литров V-образен шестцилиндров мотор Cologne, който в случая е с неопределена мощност. Скоростната кутия е петстепенна механична. Това, което впечатлява най-много обаче е ултра ниският коефициент на въздушно съпротивление за онези години - 0.30. Още нещо любопитно е, че колата е със средно разположен мотор (двигателят и трансмисията са точно пред задния мост).
Вътре, Quicksilver Ghia не изглежда толкова смело, но въпреки това салонът също може да се нарече уникален. Панелите на вратите и седалките са тапицирани с един и същ плат, а скоростния лост има т.нар. "открит коридор". Налични са и бутони на волана, които тогава определено са изпреварили времето си. Въпреки всичко, автомобилът е напълно функционален, което е рядко срещано явление за концепциите от 80-те.
Специалистите още тогава обръщат внимание на факта, че въпреки странната външност и разположението на двигателя в колата няма никакви сложни и неразрешими задачи и тя е напълно готова за серийно производство. Ръководството на марката обаче не обръща внимание на хората от Ghia, защото, Lincoln-ите в онези години представляват огромни чудовища в стил необарок, като това се смята за върховен шик.
Малко след това германците от Mercedes-Benz и BMW започват да преосмислят концепцията си за разкошни автомобили и лека-полека променят представите и на подрастващото поколение американци. Ако ръководството на Lincoln беше обърнало по-сериозно внимание на Quicksilver, то може би марката щеше да тръгне по друг път, който според мнозина щеше да е правилния.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Калоян
Коментиран от #4
10:57 19.08.2015
2 Иван
11:03 19.08.2015
3 Курти Куртев
11:15 19.08.2015
4 нереален
До коментар #1 от "Калоян":
И какво ти харесва в това? Какво ти липсва в един съвременен американски автомобил? Имаш мощност, кеф ти ръчка, кеф ти автоматик, кеф ти кожен салон... само да не кажеш, че Корвета е много зле откъм дизайн и е трябвало да го правят италианците!11:33 19.08.2015
5 Бат Георги
Стил,качество,окачване(глупавия Корвет който хвалиш е с ресори....2015г!)мощност(5.7L, 300 hp....в една европейска кола говорим за поне 500+).....Общо взето и колите им са толкова дебели недодялани и глупави ,като самите тях
11:43 19.08.2015
6 Бай Митю от Младежда
Коментиран от #12
11:44 19.08.2015
7 pfff
11:44 19.08.2015
8 Миро
11:57 19.08.2015
9 Гост
12:06 19.08.2015
10 копеле
12:30 19.08.2015
11 гост
12:51 19.08.2015
12 Никой
До коментар #6 от "Бай Митю от Младежда":
Точно големия двигател, ръмженето, задното предаване и ръчката дават душа на колата. Американските коли имат характер, не като повечето европейски миксери. Да, качеството на сглобка може да не е същото, но цената е 2 пъти по-ниска. А американските производители са най-находчивите и са разработили повечето от иновациите и технологиите в колите днес. Митовете за окачването от каруца не минават вече. Ако не си карал такъв автомобил по-добре замълчи.13:26 19.08.2015
13 незнайко
13:31 19.08.2015
14 Бат Георги
Коментиран от #15
13:40 19.08.2015
15 Никой
До коментар #14 от "Бат Георги":
Чул, че не завиват и айде. Било е вярно през 70те, но не и сега. Особено в последно време много се засилиха откъм технологии и окачване. Кадилак CTS-V който има магнитно окачване и т.н. Колкото до големите двигатели - те се правят така заради големите разтояния в Америка. По-разтоварени са и следователно по-надеждни. Бих казал, че най-слабото време на щатските автомобили е диапазона 80-09.Коментиран от #18
13:52 19.08.2015
16 джърмън пауър
13:58 19.08.2015
17 Стефанаки Популаки
14:10 19.08.2015
18 Бат Георги
До коментар #15 от "Никой":
Колкото до магнитното окачване,първо е използвано от Ферари,след това от Ауди Р8.Кадилака е абсурден и понеже "може" да завива на първата си обиколка на Нюрбургринг катастрофира....А колкото до "разтоварените" мотори,може би има смисъл да караш кола 3-4L 150 к.с. ако бензина ти излиза лев/литър(приравнено лев-долар и литър-галон)Коментиран от #23
14:16 19.08.2015
19 xaxa
Коментиран от #29
14:25 19.08.2015
20 Др Янко
Коментиран от #21
15:00 19.08.2015
21 Бат Георги
До коментар #20 от "Др Янко":
http://services.edmunds-media.com/image-service/media-ed/ximm/?quality=85&image=/chevrolet/corvette/2014/fe/2014_chevrolet_corvette_det_fe_702133_600.jpg15:31 19.08.2015
22 нереален
15:49 19.08.2015
23 Никой
До коментар #18 от "Бат Георги":
Факт е, че Кадилака струва поне 100 бона по-малко от Р8 и Фераритата. И е по-практичен. На Нюрбургринг всеки ден катастрофират коли. Нали наскоро се блъсна един Нисан ГТР и какво? Означава че не може да завива? И да, когато направи обиколката стана най-бързия сериен седан. Да не говорим че в момента тези мотори имат системи като изключване на цилиндрите, тоест не гори повече от едно М3 или РС5. И пак, V8 не е за български сиромаси.15:51 19.08.2015
24 Зомбайо
http://3.bp.blogspot.com/-gGZKHUhrGz0/VMkqbJZgRtI/AAAAAAAAMOc/JL_LyXxEDR8/s1600/FullSizeRender%2B2.jpg
16:27 19.08.2015
25 ххх
От къде го изкопахте това?
Двуумя се дали да го оприлича на катафалка-хечбек или на легло на колела с две нощни шкафчета пред него.
16:36 19.08.2015
26 СУ25
16:37 19.08.2015
27 205GTI
17:02 19.08.2015
28 Люти чушки
19:37 19.08.2015
29 batka
До коментар #19 от "xaxa":
хах като Фики...:D20:27 19.08.2015
30 Жожо
Грам симпатия няма в това нещо.
23:32 19.08.2015
31 jambazina
23:45 19.08.2015
32 миседниш накура
23:56 19.08.2015
33 Владо
09:39 20.08.2015
34 тошибиян
14:47 20.08.2015