Европейската централа на Volkswagen няма да плаща компенсации на пострадалите клиенти от скандала "Дизелгейт". Ръководството на концерна не вижда причина, по която бонусната програма Goodwill Package, стартирала през ноември в Северна Америка, да бъде приложена и в Европа. Информацията е на изданието Automotive News.
Миналата седмица еврокомисарят по въпросите на вътрешните пазари Елжбета Бенковска поиска от шефа на VW Матиас Мюлер да разгледа вариантите за компенсация на европейските клиенти на марката. От концерна поясниха, че ситуацията с дизеловия скандал в САЩ не е съпоставима с кампанията по отзоваване на автомобили в Европа. В отговор на това Бенковска изиска още веднъж да бъде събрана експертна група с участието на представители от Volkswagen и да бъде подготвен вариант за адекватна компенсация.
В средата на септември миналата година Volkswagen се оказа в центъра на вниманието на американските надзорни органи заради умишлено занижаване на вредните емисии от автомобилите си. С проблема се захвана Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA), която публично обяви, че немският автомобилен производител умишлено манипулира истинските нива на изхвърляни вредни емисии от своите автомобили, оборудвани с двулитров четирицилиндров дизел TDI от серията EA 189.
Вследствие на това VW беше принуден да изтегли в сервизите си 11 милиона автомобила по целия свят, на които да се смени софтуерът. В САЩ компанията е застрашена от огромна глоба в размер на 90 милиарда долара, като освен това я грози съдебно дело с инвеститорите, които могат да поискат компенсация в размер на 40 милиарда евро. В САЩ марката Volkswagen реши да компенсира своите клиенти, като по този начин очаква намаляване на напрежението частично.
В Щатите VW пусна програмата Goodwill Package - която дава на всеки засегнат клиент по 1 000 долара. Половината от сумата всеки клиенти може да изхарчи за каквото иска, а останалите пари - за опции и допълнителни аксесоари в салоните на VW. В Европа това обаче явно няма да се случи. Първоначално офисът на марката във Великобритания отказа да плати на пострадалите от Дизелгейт на Острова, а Агенцията за защита на околната среда на САЩ обяви, че сервизната акция на VW е неудовлетворителна.