Преди две седмици пресслужбата на BMW разпространи информация за новия си дизелов агрегат с четири турбини, а сега баварската компания представи и новите версии на своя флагман, оборудвани с него.
Става дума за 750d xDrive и 750Ld xDrive. И двете модификации вече разполагат с новия дизелов шестак, който е трилитров и разполага с четири турбокомпресора. Два от нагнетателите работят с високо налягане и два с ниско.
Технологията BMW TwinPower Turbo за пръв път включва каскадно свръхпълнене с четири турбокомпресора, както и директно впръскване Common-Rail с максимално работно налягане над 2 500 бара.
Подаването на горивото е поверено на най-новото поколение директно впръскване Common-Rail с пиезоинжектори, които работят при 2 500 бара максимално налягане и осигуряват особено прецизно дозиране и фино разпрашаване на горивото.
Според баварците това е най-мощния шестцилиндров дизелов мотор в света. Двигателят работи по системата Common Rail и има в наличност мощност от 400 конски сили.
В зависимост от ситуацията и натоварването отговорната за управлението на двигателя дигиталната дизелова електроника (DDE) от най-ново поколение координира работата на отделните турбокомпресори.
DDE определя позицията на лопатките на променливата геометрия в системата за високо налягане, клапите за „заобикаляне“ на компресорите, клапата за регулиране на отработените газове и уестгейта, както и охлаждането на нагнетявания въздух.
Максималният въртящ момент, който се предава и на четирите колела, е 760 Нм и е достъпен в диапазона от 2 000 до 3 000 об/мин. Двете турбини с ниско налягане и едната с високо, на практика работят почти непрекъснато.
Вторият турбокомпресор с високо налягане се включва в системата при около 2 500 об/мин. Всичко това позволява на BMW 750d xDrive да ускорява от 0 до 100 км/ч. за 4.6 секунди, а дългата версия 750Ld xDrive прави това за 4.7 секунди.