Преди две седмици пресслужбата на BMW разпространи информация за новия си дизелов агрегат с четири турбини, а сега баварската компания представи и новите версии на своя флагман, оборудвани с него.
Става дума за 750d xDrive и 750Ld xDrive. И двете модификации вече разполагат с новия дизелов шестак, който е трилитров и разполага с четири турбокомпресора. Два от нагнетателите работят с високо налягане и два с ниско.
Технологията BMW TwinPower Turbo за пръв път включва каскадно свръхпълнене с четири турбокомпресора, както и директно впръскване Common-Rail с максимално работно налягане над 2 500 бара.
Подаването на горивото е поверено на най-новото поколение директно впръскване Common-Rail с пиезоинжектори, които работят при 2 500 бара максимално налягане и осигуряват особено прецизно дозиране и фино разпрашаване на горивото.

Степента за високо налягане се състои от два компактни компресора с променлива геометрия, интегрирани в общ корпус. Сега вместо един особено голям се монтират два по-малки и реагиращи по-бързо компресора за ниско налягане.
В зависимост от ситуацията и натоварването отговорната за управлението на двигателя дигиталната дизелова електроника (DDE) от най-ново поколение координира работата на отделните турбокомпресори.
DDE определя позицията на лопатките на променливата геометрия в системата за високо налягане, клапите за „заобикаляне“ на компресорите, клапата за регулиране на отработените газове и уестгейта, както и охлаждането на нагнетявания въздух.
Максималният въртящ момент, който се предава и на четирите колела, е 760 Нм и е достъпен в диапазона от 2 000 до 3 000 об/мин. Двете турбини с ниско налягане и едната с високо, на практика работят почти непрекъснато.
Вторият турбокомпресор с високо налягане се включва в системата при около 2 500 об/мин. Всичко това позволява на BMW 750d xDrive да ускорява от 0 до 100 км/ч. за 4.6 секунди, а дългата версия 750Ld xDrive прави това за 4.7 секунди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
- 4 цилиндров двигател с 5 турбини.
Най-неноваторската посока, която може да хванат.
Отворете форумите на чуждестранните потребители и вижте колко пъти се ходи в сервиз, взимат се коли под наем докато трае обслужването и колко скъпо им излиза, понеже не всичко се покрива от гаранцията. Или обява за кола на 200х. км със сменен двигател. Това е бъдещето, капризни, скъпи коли под предтекст за някаква фиктивна ефективност, чието постигане е много колеблива променлива.
Коментиран от #2, #4
13:20 17.05.2016
2 гостенина
До коментар #1 от "гост":
Добре де, не мога да разбера теб какво те интересува, ти и след 10 години, когато колата е вече с напълно изтекъл ресурс, няма да си я купиш. Защо винаги мислите богатите хора, те карат и захвърлят, много преди този двигател да е приключил.Това че ние нямаме пари, за чисто нова такава, не е проблем на БМВ. Тази кола ще се купи чисто нова, ще и се врътнат 200 000 км. и след 5 г. ще бъде продадена на някой пишман бизнесмен от Българистан за 40 000 лева ноФ Фнос! А той какво ще прави с този свръхтурбиниран двигател като се счупи си е негов личен проблем!
Коментиран от #10
13:52 17.05.2016
3 бмв
15:00 17.05.2016
4 гост
До коментар #1 от "гост":
В днешно време основната част от цената е стойността на марката. Технологията, компонентите и разработващите студия както и инженерите са едни и същи, доставчиците са едни и същи, в доста случеи и шаситата и механиката по купето са едни и същи. Различават се основно по ламарини, дизайн и дребни детайли имащи за цел да отличат една марка от друга. Личното ми мнение е, че БМВ правят все по-грозни коли, които вероятно са насочени към китайския пазар. Да, няма да си купя такава кола, предпочитам други неща да си купувам за същите пари, не че не мога, а не искам. Гледах, Мерцедес А клас, БМВ 3, Хюндай и се спрях на Рено. Най-добре ми допада като цена-качество, дизайн и симетрия, както и предлагано пространство. Вкусове всякакви.Коментиран от #5
15:19 17.05.2016
5 ххх
До коментар #4 от "гост":
"Гледах, Мерцедес А клас, БМВ 3, Хюндай и се спрях на Рено. "Ти уби всичко детско в мен! Стига, дори Хюндай има по-добри модели в последно време от Рено...
Коментиран от #6, #7
16:20 17.05.2016
6 Монго
До коментар #5 от "ххх":
Може да се е спрял на Рената от Ф1, че к*во им е лошото на тях?17:44 17.05.2016
7 Мsux
До коментар #5 от "ххх":
Ти колко нови Рена си купи? За жалост Рено е много недооценено в България.18:04 17.05.2016
8 Керкенез
Механичен компресор + турбо с високо налягане, би извадило същите коне!
Коментиран от #9
20:41 17.05.2016
9 укиъп
До коментар #8 от "Керкенез":
отговора е , защото са по-умни от теб!.....ааааа керкенеза е толкова умен, че го искат във всяка автокомпания....да ама не глупости на квадрат02:16 18.05.2016
10 укиъп
До коментар #2 от "гостенина":
ще си я оправи за жълти стотинки тук в БГ и ще си я кара с кеф!....това да не е новина за теб01:56 20.05.2016