Отидете към основна версия

15 642 16

Тествахме новия GT-R на пистата "Спа"

  • nissan-
  • gt-r-
  • тест

Спа-Франкоршан. Наш екип от мястото на събитието.

Не са много серийните автомобили, които безпроблемно могат да се движат със скорост от 300 км/ч. Сега ще ви разкажем за една такава кола, която се ползва с респект и уважение както сред феновете на Nissan, така и сред всички привърженици на спортно ориентираните превозни средства. Става дума за GT-R и по-конкретно за неговата последна версия 2017. Автомобилът ще се появи на пазарите в Европа и у нас съвсем скоро, а ние имахме възможността да изпробваме възможностите му не къде да е, а на култовата белгийска писта "Спа".

ЕкстериорЯпонците продължават да се стремят да достигнат идеалната комбинация от суперкар (подклас на най-високия сегмент спортни автомобили) и Гран туризмо (високоскоростен автомобил, създаден за пътуване на дълги разстояния). Още преди човек да се качи в новия GT-R, може да разбере, че "самураите" са много близо до тази идеална комбинация. Автомобилът изглежда свръхагресивно, но в същото време формите му са като на класическо купе. Това е последен вариант на седмото поколение на Годзила, при което основните компоненти не са изменени, но детайлите са изпипани до съвършенство.

Японските инженери, които присъстваха на "Спа", ни разказаха за това как основният акцент в екстериорните изменения е с единствената цел подобряване на аеродинамиката. Външно новата версия се отличава по различния капак на двигателя, променените брони, модифицираните дневни светлини и радиаторната V-motion решетка. Последната е с по-голям размер, като целта е да се увеличи въздушният поток за охлаждане на двигателя, без това да доведе до увеличаване на челното въздушно съпротивление.

Променената форма на предния капак пък води до по-добро аеродинамично притискане на предната част на автомобила при скорости от над 200 км/ч. Задната част на новия GT-R продължава да се определя от емблематичните кръгли стопове, но ако се загледате внимателно, в новата версия ще забележите сребрист дифузьор и нови странични вентилационни отвори, които са вградени до двете двойки титаниеви ауспуси, като тяхната цел също е подобряване на аеродинамиката. Нови извивки, заимствани от NISMO версията пък намаляват турбулентните завихряния зад автомобила. Като цяло почти всички визуални промени, направени по екстериора на GT-R, повишават аеродинамичната ефективност в три направления - генериране на притискаща сила, намаляване на въздушното съпротивление и оптимизиране на охлаждането на основните системи на автомобила.

ИнтериорПогледнете ли салонът на новия GT-R, няма как да не останете впечатлени. Той е подчертано спортен, но без присъщия за много от спорткарите спартански интериор. Всичко е тапицирано с висококачествена естествена кожа, която е ефектно гарнирана с псевдокарбонови елементи. Седалките разполагат със силно изразена странична поддръжка, ергономични са и не изморяват дори и при дълги пътувания. В последното успяхме да се убедим по пътя Дюселдорф - Спа, където установихме, че при режим комфорт, водачът и пътникът до него се чувстват като в истинско Гран туризмо - тоест пътуването е същевременно и комфортно, и бързо.

Отзад обаче нещата не стоят по същия начин. Седалките там са две, но са доста твърди, а място за краката на пасажерите почти липсва. Скосеният таван пък би бил сериозна пречка за по-ръстови пътници. Така или иначе това е автомобил предназначен основно за двама и задната седалка е бонус, позволяващ превоз на още двама души на кратки разстояния. Багажникът също не блести с обем, но не е и малък. Накратко, достатъчен е за два средно големи куфара.

Връщайки се отново отпред, трябва да отбележим изключително опростеното и информативно арматурно табло. Основният уред пред погледа на водача е оборотомерът, а до него е разположен скоростомерът, който е нетипично разграфен до 340 км/ч. За да се осигури по-добра видимост напред за водача и пътника отпред, бутоните за навигационната система и дисплеят са позиционирани малко по-ниско на таблото. Гран туризмо картинката се завършва от мощната Bose аудиосистема, субуферът на която е позициониран в средата на задната седалка. Освен всичко това, инженерите са редуцирали броят на бутоните по таблото. Те са намалени от 27 на 11. В заключение можем да кажем, че новият интериор е по-луксозен и по-пригоден за ежедневно ползване.

Двигател и ходови характеристикиБлагодарение на увеличеното налягане в турбините и промени по запалителната система, която се контролира отделно за всеки от шестте цилиндъра (технология, заимствана от GT-R NISMO), мощността на 3.8-литровият мотор е увеличена с 20 конски сили. При новата версия тя е 570 к.с. при 6 800 об/мин. Още една от иновациите при новата версия е, че максималният въртящ момент е наличен при по-широк оборотен диапазон. Инженерите от Nissan разказаха, че са доработили и шестстепенната скоростна кутия, както и кормилната уредба. Последната вече позволява по-прецизно контролиране на автомобила при скорост над 200 км/ч.

Агрегатът, който се прави от т.нар. Takumi майстори на ръка, е обозначен с индекс VR38DETT и има намалено триене, по-ниско тегло и подобрено охлаждане. Всеки двигател се сглобява ръчно от началото до края от отлично обучени специалисти. В предната част на всеки мотора се поставя алуминиева пластина, обозначаваща името на Takumi механика, който е сглобил конкретния агрегат. Звукът на шестака е уникален във върховия "R" режим и в купето не се чува почти нищо друго. При превключване на режим "comfort" обаче, той въобще не е толкова силен.

Що се отнася до окачването, при скорост от над 200 км/ч и навлизане в завой, при това на мокра писта, автомобилът стои като залепен за асфалта. Крен почти не се усеща, а благодарение на отличното притискане на колата към пътя и на спомагателните стабилизиращи системи поднасянето е предсказуемо и лесно за контролиране. С други думи този автомобил може да се кара от всеки шофьор с малко повече опит и не е нужно специално обучение. За запознатите с трасето "Спа-Франкоршан" ще кажем, че подходът към култовия завой "Червената вода" безпроблемно може да бъде преминат със скорост от 200 км/ч.

Както е добре известно, при GT-R въртящият момент се предава и на четирите колела. По време на нормално движение, Годзила се държи като автомобил със задно предаване, като тягата се подава изцяло към задната ос. Въртящият момент обаче може да се разпредели в съотношение 50:50 в зависимост от скоростта, страничното ускорение, ъгъла на завиване, превъртането на колелата, пътната настилка и страничното ускорение. За последното грижата има специален сензор, специфичен за GT-R. Той измерва разликите между целевото странично отклонение, изчислено на база ъгъл на завиване и реалното странично отклонение, засичан от G-сензор, съобразно което се регулира разпределението на въртящия момент.

Premium Midship платформата на GT-R пък дава възможност за монтиране на трансмисията и раздатъчната кутия в задната част на автомобила. Това позволява на окачването да работи значително по-добре, оптимизирайки разпределението на теглото и сцеплението на всяко от четирите 20-цолови колела. Благодарение на всичко това автомобилът притежава уникално ускорение в рамките на 3 секунди до 100, както и максимална скорост от 315 км/ч, а усещането при управлението на Годзила е умопомрачително.

ЦенаТестът, който направихме на новия GT-R по пътищата на Германия и Белгия, както и на състезателното трасе "Спа-Франкоршан", определено ни убеди в твърдението на японците, че това е автомобил с две лица - на типично Гран туризмо и на расов спорткар. Подобно на всеки един автомобил, недостатъци има и новият GT-R. Те обаче са толкова незначителни, че не заслужават особено внимание. А когато човек натисне докрай десния педал, те определено изчезват.
Продажбите стартират през юли, но цената за България и Европа все още не е ясна. Най-вероятно тя ще е под 100 000 евро, което предвид преките конкуренти определено ще накара феновете на расови резачки да обърнат сериозно внимание на новата Годзила. 

Подробни ТТ данни за генерациите на GT-R   ТУК
 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини