13 Юни, 2016 15:34 15 613 16

Тествахме новия GT-R на пистата "Спа"

  • nissan-
  • gt-r-
  • тест
Тествахме новия GT-R на пистата "Спа" - 1

Спа-Франкоршан. Наш екип от мястото на събитието.

Не са много серийните автомобили, които безпроблемно могат да се движат със скорост от 300 км/ч. Сега ще ви разкажем за една такава кола, която се ползва с респект и уважение както сред феновете на Nissan, така и сред всички привърженици на спортно ориентираните превозни средства. Става дума за GT-R и по-конкретно за неговата последна версия 2017. Автомобилът ще се появи на пазарите в Европа и у нас съвсем скоро, а ние имахме възможността да изпробваме възможностите му не къде да е, а на култовата белгийска писта "Спа".

ЕкстериорТествахме новия GT-R на пистата "Спа"

Японците продължават да се стремят да достигнат идеалната комбинация от суперкар (подклас на най-високия сегмент спортни автомобили) и Гран туризмо (високоскоростен автомобил, създаден за пътуване на дълги разстояния). Още преди човек да се качи в новия GT-R, може да разбере, че "самураите" са много близо до тази идеална комбинация. Автомобилът изглежда свръхагресивно, но в същото време формите му са като на класическо купе. Това е последен вариант на седмото поколение на Годзила, при което основните компоненти не са изменени, но детайлите са изпипани до съвършенство.

Японските инженери, които присъстваха на "Спа", ни разказаха за това как основният акцент в екстериорните изменения е с единствената цел подобряване на аеродинамиката. Външно новата версия се отличава по различния капак на двигателя, променените брони, модифицираните дневни светлини и радиаторната V-motion решетка. Последната е с по-голям размер, като целта е да се увеличи въздушният поток за охлаждане на двигателя, без това да доведе до увеличаване на челното въздушно съпротивление.

Променената форма на предния капак пък води до по-добро аеродинамично притискане на предната част на автомобила при скорости от над 200 км/ч. Задната част на новия GT-R продължава да се определя от емблематичните кръгли стопове, но ако се загледате внимателно, в новата версия ще забележите сребрист дифузьор и нови странични вентилационни отвори, които са вградени до двете двойки титаниеви ауспуси, като тяхната цел също е подобряване на аеродинамиката. Нови извивки, заимствани от NISMO версията пък намаляват турбулентните завихряния зад автомобила. Като цяло почти всички визуални промени, направени по екстериора на GT-R, повишават аеродинамичната ефективност в три направления - генериране на притискаща сила, намаляване на въздушното съпротивление и оптимизиране на охлаждането на основните системи на автомобила.

ИнтериорТествахме новия GT-R на пистата "Спа"

Погледнете ли салонът на новия GT-R, няма как да не останете впечатлени. Той е подчертано спортен, но без присъщия за много от спорткарите спартански интериор. Всичко е тапицирано с висококачествена естествена кожа, която е ефектно гарнирана с псевдокарбонови елементи. Седалките разполагат със силно изразена странична поддръжка, ергономични са и не изморяват дори и при дълги пътувания. В последното успяхме да се убедим по пътя Дюселдорф - Спа, където установихме, че при режим комфорт, водачът и пътникът до него се чувстват като в истинско Гран туризмо - тоест пътуването е същевременно и комфортно, и бързо.

Отзад обаче нещата не стоят по същия начин. Седалките там са две, но са доста твърди, а място за краката на пасажерите почти липсва. Скосеният таван пък би бил сериозна пречка за по-ръстови пътници. Така или иначе това е автомобил предназначен основно за двама и задната седалка е бонус, позволяващ превоз на още двама души на кратки разстояния. Багажникът също не блести с обем, но не е и малък. Накратко, достатъчен е за два средно големи куфара.

Връщайки се отново отпред, трябва да отбележим изключително опростеното и информативно арматурно табло. Основният уред пред погледа на водача е оборотомерът, а до него е разположен скоростомерът, който е нетипично разграфен до 340 км/ч. За да се осигури по-добра видимост напред за водача и пътника отпред, бутоните за навигационната система и дисплеят са позиционирани малко по-ниско на таблото. Гран туризмо картинката се завършва от мощната Bose аудиосистема, субуферът на която е позициониран в средата на задната седалка. Освен всичко това, инженерите са редуцирали броят на бутоните по таблото. Те са намалени от 27 на 11. В заключение можем да кажем, че новият интериор е по-луксозен и по-пригоден за ежедневно ползване.

Двигател и ходови характеристикиТествахме новия GT-R на пистата "Спа"

Благодарение на увеличеното налягане в турбините и промени по запалителната система, която се контролира отделно за всеки от шестте цилиндъра (технология, заимствана от GT-R NISMO), мощността на 3.8-литровият мотор е увеличена с 20 конски сили. При новата версия тя е 570 к.с. при 6 800 об/мин. Още една от иновациите при новата версия е, че максималният въртящ момент е наличен при по-широк оборотен диапазон. Инженерите от Nissan разказаха, че са доработили и шестстепенната скоростна кутия, както и кормилната уредба. Последната вече позволява по-прецизно контролиране на автомобила при скорост над 200 км/ч.

Тествахме новия GT-R на пистата "Спа"

Агрегатът, който се прави от т.нар. Takumi майстори на ръка, е обозначен с индекс VR38DETT и има намалено триене, по-ниско тегло и подобрено охлаждане. Всеки двигател се сглобява ръчно от началото до края от отлично обучени специалисти. В предната част на всеки мотора се поставя алуминиева пластина, обозначаваща името на Takumi механика, който е сглобил конкретния агрегат. Звукът на шестака е уникален във върховия "R" режим и в купето не се чува почти нищо друго. При превключване на режим "comfort" обаче, той въобще не е толкова силен.

Що се отнася до окачването, при скорост от над 200 км/ч и навлизане в завой, при това на мокра писта, автомобилът стои като залепен за асфалта. Крен почти не се усеща, а благодарение на отличното притискане на колата към пътя и на спомагателните стабилизиращи системи поднасянето е предсказуемо и лесно за контролиране. С други думи този автомобил може да се кара от всеки шофьор с малко повече опит и не е нужно специално обучение. За запознатите с трасето "Спа-Франкоршан" ще кажем, че подходът към култовия завой "Червената вода" безпроблемно може да бъде преминат със скорост от 200 км/ч.

Както е добре известно, при GT-R въртящият момент се предава и на четирите колела. По време на нормално движение, Годзила се държи като автомобил със задно предаване, като тягата се подава изцяло към задната ос. Въртящият момент обаче може да се разпредели в съотношение 50:50 в зависимост от скоростта, страничното ускорение, ъгъла на завиване, превъртането на колелата, пътната настилка и страничното ускорение. За последното грижата има специален сензор, специфичен за GT-R. Той измерва разликите между целевото странично отклонение, изчислено на база ъгъл на завиване и реалното странично отклонение, засичан от G-сензор, съобразно което се регулира разпределението на въртящия момент.

Premium Midship платформата на GT-R пък дава възможност за монтиране на трансмисията и раздатъчната кутия в задната част на автомобила. Това позволява на окачването да работи значително по-добре, оптимизирайки разпределението на теглото и сцеплението на всяко от четирите 20-цолови колела. Благодарение на всичко това автомобилът притежава уникално ускорение в рамките на 3 секунди до 100, както и максимална скорост от 315 км/ч, а усещането при управлението на Годзила е умопомрачително.

ЦенаТествахме новия GT-R на пистата "Спа"

Тестът, който направихме на новия GT-R по пътищата на Германия и Белгия, както и на състезателното трасе "Спа-Франкоршан", определено ни убеди в твърдението на японците, че това е автомобил с две лица - на типично Гран туризмо и на расов спорткар. Подобно на всеки един автомобил, недостатъци има и новият GT-R. Те обаче са толкова незначителни, че не заслужават особено внимание. А когато човек натисне докрай десния педал, те определено изчезват.
Продажбите стартират през юли, но цената за България и Европа все още не е ясна. Най-вероятно тя ще е под 100 000 евро, което предвид преките конкуренти определено ще накара феновете на расови резачки да обърнат сериозно внимание на новата Годзила. 

Подробни ТТ данни за генерациите на GT-R   ТУК
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    6 3 Отговор
    Егати, това наистина е ГОДЗИЛА. Много ми харесва, много повече от поршета, ферарите и тем подобни, които и са по скъпи от нисана. Евала на самураите.
  • 2 Керкенез

    2 5 Отговор
    Aууу, ама моля ви стига сте комплексирали хлапетата от форума фенове на плакати на бенве, порше, мерцедес И ДРУГИ ТЕХНИЧЕСКИ НЕМСКИ НЕДОРАЗУМЕНИЯ!
  • 3 селото

    6 1 Отговор
    джапонезе никога не са се излагали, дисциплина майка дисциплинааааа, и никакви мигранти на работа в заводите им !!!
  • 4 Марто

    9 1 Отговор
    "Червената вода" с 200 си е почти като на формула 1. Евала на японците, а ни пичовете от мобиле, на които им стиска да дават толкова газ :)
  • 5 Ярослав Станчев

    2 3 Отговор
    Заради променения преден капак едвам познах,че е ГТР.Добре,че са написали в заглавието,че е новия,щото почти няма прилика със стария.
  • 6 айде

    3 0 Отговор
    може чирона да се нареди, ама ще го срам да загуби от 20 пъти по евтина кола.
  • 7 Тривелий

    6 1 Отговор
    Няма никакво сравнение с други коли по отношение на мощност, обем на двигател, аеродинамика, ускорение, устойчивост на пътя, надеждност и цена... И така е от 9 години, е ако това не е инженерно съвършенство, не знам какво друго ще е..
  • 8 Vasik Atanasova

    3 1 Отговор
    ГОЛЯМА РЕЗАЧКА Е
  • 9

    3 0 Отговор
    Безкомпромисно бърз, и най-важното управляем.
  • 10 Бай Хой

    1 1 Отговор
    Респект!

    Коментиран от #16

  • 11 Дошо

    1 1 Отговор
    Таблото е станало прекалено ,,европейско".Не че не ми харесва.Напротив, хубаво е, но смятам, че до версия 2015 беше по-добро.
  • 12 Ваш Екип

    0 3 Отговор
    Точно Ваш екип от мястото на събитието. Точно сте го тествали. Я разясни коя дъга минахте? Рибоци!

    Коментиран от #14

  • 13 Wow

    1 3 Отговор
    Е това се казва кола без вкус и както винаги пластмасата отвътре преобладава. Нямам думи коя джапанка е проектирала дизайна на скоростомера. Не казвам нищо за техническите и характеристики, но дизайна е умопомрачителен!
  • 14 Караиванов

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Ваш Екип":

    Пич, явно не си наясно с нещата и май за първи път попадаш тук. Момчетата от мобиле/факти ходят по всички първи тестове на нови автомобили и що се отнася до БГ медии се справят много добре.
  • 15 wow2

    2 0 Отговор
    това че ти нямаш вкус не значи че важи за този звяр, и къде видя на баба си в шортите пластмаса вътре...яко промит мозък си...евала ти праим...
  • 16 ДЖАПАН

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "Бай Хой":

    10 години по-късно,немските инженери още сънуват тази технология