Свръх агресивен дизайн, централно разположен V12 от AMG с четири турбокомпресора и ускорение от 0 до 160 км/ч. за 6.2 секунди - всичко това звучи великолепно за почитателите на т.нар. хиперкари. Тези интересни характеристики принадлежат на един американски хиперкар, наречен Chrysler ME Four-Twelve Concept. Именно за него ще ви разкажем сега.
Днес, това сливане между Chrysler и Daimler се разглежда от болшинството експерти като провал, защото Mercedes беше принуден да продаде Chrysler, губейки от сделката милиарди долари. В САЩ пък обвиняват Mercedes и по-конкретно техния лош мениджмънт и неспособността им да сближат две автомобилни течения, позиционирани на двата полюса. В това сътрудничество обаче има и добри моменти.
Името ME Four-Twelve (четири - дванайсет) се разшифрова като mid-engine (централно разположен двигател), четири турбокомпресора и дванайсет цилиндъра. Това за онези години, а и за днес, си е много сериозен мотор. Създаден е в лабораториите на AMG, той е способен да извади 850 конски сили при 5750 об/мин, а максималният му въртящ момент е 1152 Нм. в диапазона 2500-4500 об/мин.
Той е бърз, но това е разбираемо. Ускорението от 0 до 100 км/ч. е само 2.9 секунди. По-интересното е, че съотношението между мощност и тегло е по-добро от това на най-известните хиперкари Bugatti Veyron, McLaren F1 и Ferrari Enzo. Концептуалният Chrysler разполага и с доста сложно окачване с по две активни щанги отпред и отзад, регулируеми амортисьори и още куп нови технологии.
На очи се набиват "срязан" в долната част спортен волан, луксозни и в същото време спортно изглеждащи кресла със силно изразена странична поддръжка, както и напълно реалистично и съвременно арматурно табло. Шоукърът, показан в Детройт през 2004-а обаче все още не е бил годен за каране. Специалистите от SRT обаче правят функциониращ прототип само за четири месеца и през август същата година го изкарват на пистата "Лагуна Сека".
Фенове на Chrysler дори протестират пред централата, като аргументите им са, че тази кола е много по-добра от Mercedes McLaren SLR и е способна на рекордни скорости от над 400 км/ч., но това само раздразва още повече германските шефове и проектът е окончателно прекратен. Днес спирането на този хиперкар се отчита като грешка, защото подобен автомобил определено бе нужен на американската автомобилна промишленост.