Отидете към основна версия

62 175 13

Електромагнитно окачване за автомобили от 80-те

  • електромагнит-
  • окачване-
  • автомобили

Днес автомобилните компании правят всевъзможни окачвания, като целта на всички тези системи е да съчетаят меката и комфортна возия със стабилността на автомобила. Като цяло обаче има два основни вида возия - мека и твърда. Първата създава комфорт, но пък колата с меко окачване не е толкова стабилна в завои, а при втората е стабилна, но пък създава дискомфорт на водача и пасажерите. Оптималното съчетание на тези две крайности е основна цел за всички, правещи автомобили.

Малцина обаче са запознати с един много интересен проект, представляващ електромагнитно окачване и обезпечаващ оптимален баланс между управляемост и комфорт. Още по-любопитното е, че за основа на това изобретение служи конструкцията на обикновен високоговорител. Най-общо казано тонколоната функционира за сметка на намотка с меден проводник, работеща в магнитно поле. Благодарение на нея електрическият ток създава вибрации, които имат амплитуда, зависеща от изходния ток.Този принцип се използва и при специално разработените за целта амортисьори. В електромагнитното окачване е монтиран линеен електромотор, работещ като демпферен елемент и командван от контролер. Конструкцията ефективно потушава колебанията и обезпечава умопомрачителни възможности за настройки на управляемостта и возията. Автомобил, снабден с подобно окачване, практически няма крен в завоите и много гъвкаво се адаптира към различната пътна настилка.

Тази технология се появява на бял свят благодарение на компанията Bose още през 80-те години на миналия век. Била тествана в Lexus LS400, но въпреки безспорните и предимства така и не стига до серийно производство. Причината? Тя е доволно банална - системата е скъпа и повишава значително крайната цена на автомобила.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини