Днес автомобилните компании правят всевъзможни окачвания, като целта на всички тези системи е да съчетаят меката и комфортна возия със стабилността на автомобила. Като цяло обаче има два основни вида возия - мека и твърда. Първата създава комфорт, но пък колата с меко окачване не е толкова стабилна в завои, а при втората е стабилна, но пък създава дискомфорт на водача и пасажерите. Оптималното съчетание на тези две крайности е основна цел за всички, правещи автомобили.
Този принцип се използва и при специално разработените за целта амортисьори. В електромагнитното окачване е монтиран линеен електромотор, работещ като демпферен елемент и командван от контролер. Конструкцията ефективно потушава колебанията и обезпечава умопомрачителни възможности за настройки на управляемостта и возията. Автомобил, снабден с подобно окачване, практически няма крен в завоите и много гъвкаво се адаптира към различната пътна настилка.
Тази технология се появява на бял свят благодарение на компанията Bose още през 80-те години на миналия век. Била тествана в Lexus LS400, но въпреки безспорните и предимства така и не стига до серийно производство. Причината? Тя е доволно банална - системата е скъпа и повишава значително крайната цена на автомобила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 незнайко
09:57 29.07.2016
2 гост
Ситроен са вързали много важни възли в един хидравличен елемент и това, освен че системата е скъпа спрямо тези на кошниците. Най-доброто засега е независимото окачване, доставя задоволителен комфорт на ниска цена. Всичко друго е скъпо, чупливо и неизгодно.
10:44 29.07.2016
3 Знайко
Коментиран от #7
10:53 29.07.2016
4 Косматия
Ич не се клати кат патка кат върви!
Босе у моментя се задоволяват да праят само седалки за камьони со туй окачване.
Хамортисьорите май нещо не видеа бел свят.
http://www.boseride.com/
11:50 29.07.2016
5 Димитър
- Високи нива на шум при работа на "амортисьорите"
- При максимално натоварване системата е консумирала до 1.6KW
Самата идея обаче е реализирана в шофьорските седалки на някои камиони в САЩ. - Bose Ride System
Коментиран от #6, #9
11:52 29.07.2016
6 гост
До коментар #5 от "Димитър":
Наскоро имаше публикации за подобни , които даже генерират ток , а не да консумират , както и има разработки за електрически спирачки без хидравлика , макар че при електромобилите и без това 90% от спирането с със системата за рекурперация , така че мисля изобщо не е свършило12:53 29.07.2016
7 незнайко
До коментар #3 от "Знайко":
Да вярно, че е било само експериментално - под КУПЕТО. Не става дума за окачването на колелата.13:41 29.07.2016
8 Димитър
14:08 29.07.2016
9 ТГРП
До коментар #5 от "Димитър":
Хората си го казват в клипа- too heavy and too expensive.Нали разбираш англе?19:07 29.07.2016
10 Роман Ценов
20:02 29.07.2016
11 Agi
00:27 30.07.2016
12 нагазаки
10:12 30.07.2016
13 Перничанина
20:44 08.02.2017