Отидете към основна версия

1 364 3

На прицел

  • nepta-
  • renault nepta

Към настоящия момент четириместен суперлуксозен кабриолет се предлага само на едно място в Европа - Британските острови, а монополът в областта се държи естествено от аристократичната марка Bentley. Само преди няколко дни обаче се оказа, че британците са взети на мушка от галите в Renault, които смятат в края на месеца на собствена територия да демонстрират мускули с концепткара Nepta, който има за задача да оспори едноличното лидерство на Bentley.

Всъщност само един поглед към френската перла е достатъчен да ви удеби, че конструкторите и дизайнерите в Renault са си свършили работата отлично и Nepta разполага с всички шансове да се справи със своя мастит противник. Стъпилият ниско на пътя с агресивен силует концепткар внушава респект, а дължината му от почти пет метра говори за лукс, простор и удобство в салона. Широчината на Nepta е 1 960 мм, а височината му - 1 330 мм.

Силно впечатление правят и предните LED-светлини. Последните представляват сложен комплекс от дневни и основни светлини, както и габарити. Основните светлини пък, освен че следват траекторията на движение, разполагат и със специален сензор, който автоматично регулира мощността на светлинния сноп в съответствие с интензитета на естествената светлина наоколо. Отварящите се нагоре врати не само улесняват достъпа до салона на Nepta, но и представляват истинска визуална атракция. С натискането само на едно копче на дистанционното веднага бихте могли да преминете в режим, в който заедно с вратите се отваря и капакът на моторния отсек. 23-цоловите алуминиеви джанти на атлета също се грижат за неговото внушително и силно респектиращо излъчване.

Във вътрешността на Renault Nepta ви очаква наистина разточителен френски лукс, много вкус и прецизност при изработката на всеки детайл и материали, които ежедневно да ласкаят изтънчения ви вкус. Естествена кожа, алуминий хром и дървени апликации защитават имиджа на галския суперспортист. Арматурното табло представлява сложна смес от умерен ретродизайн, съчетан с най-иновативните и съвременни технологии. Съвкупността от аналогови и дигитални прибори също работи за подсилването на уникалността при Renault Nepta.

Естествено най-важният въпрос при автомобил от такъв клас остава динамиката. И тук французинът гордо би могъл да се развихри. Благодарение на олекотената си конструкция и тегло от едва 1 490 килограма спортистът има с какво да се похвали. За това съществено допринася и използваният в оборудването V-образен шестцилиндров агрегат с работен обем 3.5 литра с два турбокомпресора. Осигуряваната от него мощност е 420 к.с., а максималният въртящ момент също е в отлични граници - 560 Нм. Крайният резултат пък е зашеметяващ - от 0 до 100 км/ч Renault Nepta се изстрелва за по-малко от пет секунди. Въртящият момент се предава на задните колела посредством седемстепенна автоматична трансмисия. Въпреки забележителната динамика на автомобила, той не би могъл да се нарече лаком - средният разход на гориво на 100 км смесен пробег е едва 9.4 литра. Засега производителят твърди, че максималната скорост ще бъде електронно ограничена на 250 км/ч. Липсва и категорично намерение за внедряването на суперлуксозната бегачка в серийно производство, но пък нищо не е изключено, тъй като автомобилната фиеста в Париж тепърва предстои.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Renault възражда Alpine?

    Ръководството на Renault планира разработката на достъпно спортно купе със задно предаване в близките три години, съобщава Autocar. Идеята била на нов ...
    23.09.2010
    6 184
    22