Last news in Fakti

23 Септември, 2010 12:17 6 184 22

Renault възражда Alpine?

  • renault-
  • alpine-
  • a110-
  • nepta

Ръководството на Renault планира разработката на достъпно спортно купе със задно предаване в близките три години, съобщава Autocar. Идеята била на новоназначения вицепрезидент по дизайна Лауренс ван ден Акер.

"Всеки производител с толкова обширна гама от модели като нашата трябва да предлага и евтина спортна кола", казва Акер. "Да се проектира автомобил за карачи винаги е било истинско предизвикателство. Повечето подобни разработки не са рентабилни, но вярвам, че можем да постигнем нужната възвръщаемост благодарение на международните ни партньори."

Източници от Renault признават, че от 2000 г. насам са отхвърлени множество проекти за нов Alpine. Последният от тях бил доста близък като дизайн до прототипа Nepta от 2006-а (на снимката) и бил спрян през 2007-а.

Бъдещият Alpine вероятно ще стане част от следващата серия концепти, оповестена от Акер. Тя ще се състои от общо шест пропотипа, чиято премиера се очаква съвсем скоро.

Autocar цитира анонимен информатор от Renault, според когото новият модел ще бъде "евтино купе, близко като концепция до A110 (Berlinette)". Този добре познат в България спортист се произвежда от 1961 до 1973 г. и бележи едни от най-големите успехи на Режията в ралитата.

Ако тази информация се потвърди, французите вероятно ще трябва да потърсят помощта на новия си партньор Daimler, чиято следваща платформа за Smart ForTwo с разположен отзад двигател би паснала идеално за четирицилиндров наследник на А110.

Разбира се, Renault винаги може да разчита и на технология от Nissan, но в такъв случай двигателят на бъдещия Alpine би бил разположен отпред.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Anonymous.

    3 21 Отговор
    Bahahahahahahahahahahaha.. napravi se 4e ti zvyni telefona i si zamini ve!
  • 2 баце ЧОЧКО

    24 8 Отговор
    Искам да направят Айго Алпин. На всички ще ви изтекат очите по него

    Коментиран от #11

  • 3 do баце ЧОЧКО

    25 2 Отговор
    aide stiga s taya Toyota Indesit, kakto ot Top Gear ya narichat!
  • 4 Цецо

    24 1 Отговор
    Тойотката на баце ЧОЧКО е върха, не разбрахте ли :) :) :) Голяма, широка, удобна кола за дълъг път :):):)
  • 5 maksito

    16 3 Отговор
    Prednicata kyca ... Aigo v1rx1
  • 6 Ужас...

    23 11 Отговор
    Сами са си го написали: "евтино купе".
    На Рено всичко е евтино, трошливо непоправимо и непродаваемо.
  • 7 Ужас е прав

    10 10 Отговор
    Точно така,горният коментар е самата истина - "евтино купе" с изпитаното френско "качество"
  • 8 ала бала

    3 13 Отговор
    струва ми се че се опитват да копират от HONDA S2000 .. но не се е получило, и никога няма да пожънат такъв успех, като Японцките ;р !
  • 9 joro b1rzia

    1 7 Отговор
    .......ами да,за това и купиха 'nissan'
  • 10 Много лошо

    11 1 Отговор
    Не можах да разбера какви точно партньори са Рено и Даймлер ?!
  • 11 BAT_J

    7 0 Отговор

    До коментар #2 от "баце ЧОЧКО":

    4o4ko..tova aygo zemi si go zavri niakude
  • 12 Ogi

    2 6 Отговор
    Това "евтино спортно купе" ще скрие топката на всички. Алпин е легенда!

    Коментиран от #13

  • 13 Mercedes-Benz

    7 1 Отговор

    До коментар #12 от "Ogi":

    Чакаме да скрие шапката на всички...,но може би под ''всички'' имаш другите нефелни френски ''конкуренти'' xaaxxaaxxa Евтинярката след 5 години ще струва на половина от цената си,и конските сили също ще са му наполовина,а като знаеме как франсетата обичат да правят ''мощни'' автомобили от по 100 коня,не ми се мисли колко ще върви xaxaxaxaxaxa
  • 14 Боби

    0 7 Отговор
    Явно си някакъв келеш и не знаеш че Рено и Мерцедес се обединиха да правят общ двигател и първият ще бъде готов през 2013 год..

    Коментиран от #15

  • 15 Mercedes-Benz

    5 0 Отговор

    До коментар #14 от "Боби":

    Келеш ше викаш на баща си,знам че са се ''обединили'',колкото да разработват така наречените ''автомобили'' Smart и ''А'' и ''B-class'',които общо взето не са никви Мерцедеси,а един опит да се задоволи глада на бедните души,като си мислят че карат истински Бенцове. Но горчивата истина е че Мерцедеса почва от C-class нагоре :)) Както и да е отнсеох се от темата,тва което имах впредвид е че франчулята винаги са имали афинитет към малолитражките и мини ''автомобилите'' (може би щото са малки пишко-дръпковци) и затова искат партньорство с най-добрите,за да си подобрят копторите,след което ЕСТЕСТВЕНО ще ги пуснат на пазарЯ и ще има ''О колко сме велики,вижте как качството ни скочи,ЗА БОГА БРАТЯ КУПУВАЙТЕ!!'' xxaxaxaxaaxaax Ако ще и с Майбах да се обединят ще си останат франсета с болни амбиции да правят качествени коли,но винаги ще правят една фатална грешка,легените които ще се произвеждат ще са с ПРЕДНО предаване,СЛАБО окачване,РЪЧНИ скорости(дори в най-високия клас) и двигател не по-мощен от 150 коня,щото за тях тва е максимума.И сега нека не ме апострофират някви крете*и любители на френското,че Ситроен (C6 разбираш ли) имал мощен дизел и бензинов мотор над 200 коня,да но драги ми ''КОЛЕЖКИ'' сравнете мощността на тоя Ситроен и колко струваше нов,като излезе и колко беше мощността и цената германските му конкуренти - E-class,5-series и A6 :))),след което вижте В МОМЕНТА същия автомобил колко струва и колко струват същите му конкуренти,айде лек ден и продължавайте да живеете във вашия малък,измислен,минет*ийски,френски свят!!
  • 16 Ogi

    1 5 Отговор
    А ти не гледай само колко струват на вторичния пазар. Върни лентата назад и виж кой колко се е изръсил за тези коли като нови, та да стане ясно кой повече се е минал. Кой знае с какъв дръгел с "мерник" опушваш улиците, ама плюеш Ситроен С6, който не си и помирисвал.

    Коментиран от #17

  • 17 Mercedes-Benz

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "Ogi":

    На моя ''дръгел'' отзад пише ''S'' и въпреки че сега съм се ''минал'' да го купя нов и след 20 години ще струва повече отколкото новите че...ки на франсетата (clio,c3 и т.н.) Иначе съм ''помирисвал'' C6,и от миризмата ми се додрайфа,но се сдържах да не го направя в грозния ''интериор'' xaaxxa Като за финал ще кажа едно нещо: КАЧЕСТВОТО ИМА ЦЕНА!! Виж старите модели на френските кьотуци,виж после Мерцедес,БМВ,АУДИ и направи тест за качество на всичките да видиме кой кого,ясно ли ти е??? :)))
  • 18 docenta

    1 2 Отговор
    priatelio ne se po.mpi tolkova ia imash s ia imash golf 1.no mai niamash nishto a gledash kak batkovcite s golemi muskuli karat skapi s klasi i iskash i ti ,otarvi se ot kompleksite po dobre
  • 19 :))

    0 1 Отговор
    Пак са се изс.али селяните със 100 годишните си немски кошници. Момчета, СО означава 'след околовръстното' т.е следват села и села и пак села, махали, много тъпотия и т.н. Мразя да ми дават мнение тъпаци. Който от вас е много отворен да си вземе нисан GT-R, 160 бинки е в лева, хайде тичайте и не разсъждавайте. Уверявам ви че това'евтино' купе ще е евтино за класа 'купе' и няма да е насочено към цървулския клас потребители,за вас са колите втора употреба над 15 години, а за нас отличниците чисто новите 'евтини' купета. :)
  • 20 docenta

    2 0 Отговор
    колата е страхотна и който твърди обратното си криви душата.рено алпин си е марка и винаги ще остане такава.И моля пишете с по малко злоба,не си разбивайте клавиатурите от яд:)
  • 21 megan

    0 0 Отговор
    До този със еса изодзадзе.Значи наистина от мерника и цената му отзад си станал на ес.Ине си съвсем прав че само за малките автомобили обменят ноу хау програмата е за цялата платформа,а доколкото се сещам така се процедирав в началото и нищо чудно след някоя и друга година мерника да отиде при ромба.Това последното е мое предположение и се основава на предположението което Фердинанд Пиех даде преди 7-8 години че в европа ще останат няколко автомобилни компаний едните със сигурност са Фдлксваген и Рено/думите са на Пиех бившият глава на Фолксваген.
  • 22 Alpine R5

    1 0 Отговор
    Много глупост, много немски комплекс, много нещо... Ако цялата тая енергия я изразходвахте да се наврете под капака на някой автомобил цена нямаше да имате! Мерцедес Бенца с S-a отзад - Факта че сравняваш S-klase, 5serie и A6 със Клио и С3 приключват шсякакви по-нататъшни спорове! Дръгливото минетчийско Renault 5 Alpine turbo -(говоря за цивилната евтина версия!) При 1,4cm3 и "мизените" 110PS дава динамика като Golf3 VR6 2.9cm3 и невероятните 193PS. Ако минетчийте не можеха да правят двигатели и шасита - нямаше как да са едни от лидерите във Формула1, във WRC-шампионата, Париж-Дакар и ако случайно си се интересувал с един от най-издържливите дизели: Peugeout в "24-те часа на Льо Ман"... Погледни в немското Мобиле: колко струва едно 26-30г. Renault 5 Alpine T. и колко струва 20г. W124-на Benz... Човек, който поне мъничко има понятие: що е то ДВГ и Автомобил като цяло, не би си позволил да дава квалификаци от сорта: Тия автомобили са боклук, а тия са перфектни... Обиколи софийските сервизи и магазини за авточасти с S-ката, и после ми обяснявай, че немските не се чупят. Затова Audi-VW-ите масово чупят турбини на TDI-тата и собствениците на 10-г такива вият от цените на "нечупещото" се окачване.. Затова на Mercedes Benz след 2000г. качеството на електрониката е под всякаква критика. Впрочем един тузар в квартала от три месеца не си кара 500S-ката... S-klase на 1,5години счупи блока! Иначе вие си плюйте франсетата колкото си искате... Рено винаги е бил най-продаваният импортен автомобил в Германия... Ама какво ли ви обяснявам... Вие сте по-немци от германците...