Преориентацията на германските компании към производство на електромобили ще коства работата на хиляди служители. Под въпрос е и бизнесът на стотици доставчици на части и компоненти, отбелязва Deutsche Welle в анализ за бъдещето на една от ключовите индустрии в най-автомобилната държава в Европа.
Предстоят тежки времена за немските производители на коли. От инвазията на електромобилите ще пострадат не само заводите за двигатели с вътрешно горене, а и множество компании, специализирани в изработката на бутала, гарнитури, изпускателни системи и скоростни кутии.
Професор Фердинанд Дуденхьофер, който оглавява Центъра за автомобилни изследвания (CAR) в Университета Дуйсбург-Есен, изчислява, че вятърът на електрическата промяна поставя под въпрос над 75 000 работни места във фирми доставчици. Институтът за автомобилна промишленост (IFA) в Нюртинген-Гайслинген пък допуска, че между 20% и 30% от малките и средни фирми просто ще фалират, а до 2025 г. работата си в немската автоиндустрия ще изгубят над 100 000 души.
Основната причина за мрачните прогнози е обстоятелството, че в електромоторите има пет пъти по-малко детайли, отколкото в двигателите с вътрешно горене. Това според повечето германски специалисти изисква спешни мерки срещу отрицателните последствия от техническата революция.
Вече не липсват и призиви за радикални промени. Михаел Брехт, председател на съвета на работниците в Daimler, предлага концернът да прекрати поръчките на електромотори от Bosch. Фердинанд Дуденхьофер пък настоява в Германия спешно да започне производството на акумулаторни батерии.
Повечето немски експерти са единодушни, че Германия е проспала масовото навлизане на електромобилите, но шансове за възвръщане на загубените позиции все още има. Daimler вече разполага със завод за батерии за електромобили, а Volkswagen бърза да построи такава фабрика.
Шефът на VAG Матиас Мюлер обаче сякаш обобщава ситуацията най-красноречиво: "Предпочитахме да купуваме йон-литиеви акумулатори от тези, които разбират най-много от тях. За съжаление немските производители действително подцениха тази технология".