Когато стане дума за BMW M5, главни герои на разговора обикновено са E60 и Е39. Поклонниците на шестцилиндровите баварски класики задължително замесват E34, но патриархът на прочутия клан E28 по правило остава встрани от темата.
Първата M-петица се произвежда между 1985 и 1988 г. За това време от конвейера слизат точно 2 191 бройки. Това превръща M5 Е28 в един от най-редките автомобили на BMW M GmbH. За сравнение от модела с каросерия E34 са продадени 12 254 екземпляра.
Първият баварски вълк в овча кожа се оборудва с 3.5-литров редови шестак с мощност 286 к.с. Американската версия развива по-малко (252 коня) и изглежда леко бутуресто заради щатските брони, но си остава апетитно предложение за колекционери.
Антикорозионната защита не е сред най-силните страни на E28, а заради потентността си малко от тези седани се намират в добро техническо здраве. Състоянието на автомобила от снимките обаче изглежда повече от прилично.
Черната M-петица се продава във Флорида и е навъртяла 110 000 мили (към 170 000 км). Миналия април е правен ремонт на спирачките и окачването, сменена е помпа на хидравликата и е претапициран салонът.
Наддаванията за баварската реликва на сайта Bringatrailer наближават отметката от $12 000, но тя явно не е пределът. Търгът за лачената M-петица приключва след два дни.