Отидете към основна версия

9 854 12

Какво ново от BMW през май

Встрани от световните новини за марката, през изминалия месец се случиха няколко интересни дейности около BMW, като ще започнем от представянето на аксесоарите на компанията и възможностите за подобрения на автомобилите - BMW M Performance Camp. За повечето от вас името BMW Performance може да говори нещо, но за другите това е поредното наименование, а ние го описваме като възможност за пълна персонализация. Германците са едни от първите в предлагането на тунинг пакети, които обаче, могат да бъдат поръчвани отделно до всеки един детайл, като това включва външността, представянето и вътрешността на автомобила. Тук основно става въпрос за нормалните модели на Баварците, но не изключваме и гамата от М модели.

Всичко започва от външните детайли като по-агресивни брони, добавки към тях, прагове, дифузьори и антикрила. Освен тях, някои други детайли могат да бъдат избрани въглеродни влакна, като това добавя още към визията на автомобилът ви. Към тях спокойно можем да добавим специфичните джанти на подразделението, както и възможността за нова спирачна система с избор от цветове на апаратите. Така преминаваме към ходовата части и представянето - спортни амортисьори, по-дебели стабилизиращи щанги и дори диференциал с механично заключване.

Преминаваме и към мощността с BMW Power Kit, което представлява нов софтуер за управление на двигателя, който обаче, не засяга гаранцията на автомобила. Освен него се предлага и спортна изпускателна система, която помага и за мощността и за звука на автомобила. Във вътрешността също има много възможности за промяна като алуминиевите педали, детайлите от въглеродни влакна, облицовката на ръчната спирачка и скоростния лост и може би най-основното - две опции за волан - стандартния, но с алкантара и червен маркер и състезателния вариант с интегриран дисплей и светлинно означение на оборотите отново покрит с алкантара. За показване на всичките тези допълнения, от компанията представиха новата пета серия G30, за която ще ви разкажем допълнително.

За тези, които искат да представят своята любима марка без да са в автомобила си, от много време BMW предлага и линията Lifestyle, като в нея има няколко нови посоки встрани от аксесоарите, които сме свикнали да виждаме. BMW Motorsport Heritage - класическа линия вдъхновена от 70-те и голямото навлизане в моторните спортове за компанията. BMW Active - новото попълнение за активните с акцент върху камуфлажите от бързосъхнещи и дишащи материали, както и не толкова новата BMW Golfsport линия, която обаче, е с изцяло нова цветова гама и покрива всичко - от облеклото до саковете за стикове. Всичко се допълва и от тази насочена към пистите и адреналина BMW Motorsport. Не пропускаме и велосипедите, към които вече има и електрически представители.

BMW i Performance

Имахме възможността да изпитаме всички автомобили от новата плъг-ин хибридна гама, която носи името I Performance, като към тях прибавихме и обновеното i3 и хибридът i8. Хибридите на компанията до сега само носеха допълнителната буква "е" в името си, но освен това, вече всички преминават под това крило и ще бъдат задвижвани от 2.0-литров бензинов турбо двигател с мощност от 180 конски сили, който идва от 20i версиите и електрически двигател с мощност от 87 конски сили. Общата максимална мощност на хибридната система е 248 конски сили и 420 нютонметра.

Батериите на електрическия двигател, който е позициониран между скоростите и двигателя се намират под задните седалки където се намира и резервоара за гориво, който е с намален обем, за да не се нарушава пословичните за компанията баланс и управление. Това е последното, което може да ви тревожи, защото автомобилът има двойно и повече по-нисък разход от съпоставимия по характеристики 2.0-литров турбо в 30i версиите и може да премине до 50 километра само на електричество. Интересното тук е, че цената на двата варианта няма почти никаква разлика, което не можем да кажем за много други конкуренти. В момента в страната се предлагат хибридни варианти за моделите 2 Active Tourer, 3-та серия, 5-та серия, 7-ма серия и X5.

Ще продължим с темата за хибридите, защото отново успяхме да седнем зад волана на футуристичното i8 и отново много ни хареса. За мнозина споменаването на 1.5-литров трицилиндров турбо звучи нелепо, но автомобилът е създаден по такъв начин, че веднага забравяте за тези характеристики и си представяте V8.

Тягата е налична през цялата време, благодарение на допълващия електрически двигател, сцеплението на автомобила е трудно за свикване, защото е повече от това, което очаквате. Автомобилът остава леко подценяван, но интересното в него е, че е една най-евтините машини с изцяло карбоново шаси на пазара, а и много малко могат да се похвалят с толкова смел дизайн, който извърта глави във всеки един момент.

Освен хибридите, отново се наместихме и зад волана на малкия електрически i3, който вече е с по-голяма батерия - 94 Ah, като това значително увеличава пробега. Интересното тук е, че старата батерия може да бъде заменена с тази, а ако автомобилът е оборудван с range extender - малкия бензинов двигател, който само зарежда батериите, то тогава пробега скача от 180 до 330 километра. В i3 е работено много по рекупирането на енергия и при всяко отпускане на педала, батериите веднага почват да се зареждат.

В теста бе обърнато внимание на маневреността на машината, която позволява наистина впечатляваща поврътливост и радиус на завиване. Автомобилът наистина носи посланието на бъдещето, защото почти всичко в интериора е направено с рециклирани материали. Освен зареждането чрез стандартен 200v ток, за автомобила и всички други плъг-ин хибриди се предлагат зарядните BMW i Wallbox, BMW i Wallbox Plus и BMW i Wallbox Connect, които допълнително ускоряват зареждането на батериите.

BMW i официално в България

Оставихме тези иновативни модели за последно, за да можем да ги съчетаем с новината за официалното стъпване на тази част от германската компания, която е обърната изцяло към разработките и технологиите. Така България ще стане 55-тата държава, в която се продават i моделите, към които влизат градския i3, спортистът i8 и всички други плъг-ин хибриди, които вече са под наименованието i Performance.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини