През изминалата седмица се проведе най-важния световен автосалон за втората част на годината - този във Франкфурт. На него имаше наистина голямо количество интересни премиери, като част от тях отразихме на живо на фейсбук страницата на mobile.bg, но сега ще ви преведем през най интересните спортни представители, като това ще стане на няколко части поради големия обем.
Една от основните и дългоочавани премиери на автосалона бе на новия суперспортен седан на BMW - M5. Автомобилът бе представен в двете версии - лимитираната в 400 броя първоначална в цвета Frozen Dark Red Metallic и нормалната, която ще продължи в дългото производство.
Чудовищната мощност, с която вече разполагат суперседаните има нужда и от подобаващ контрол и за това при M5 спирачките вече ще са карбонкерамични, за разлика от типичните стоманени дискове на предходното поколение.
Естествено, като всеки един истински М модел и тук той се различава по двата двойни накрайника на изпускателната система и очакваме този автомобил да има много добри звукови качества при преминаването на спортен режим.
Голямата крачка, която отдели модела от останалите му конкуренти е, че той взе много от техниката на по-големия и по-луксозен 7-series, като най-голямо впечатление прави това във вътрешната част на автомобила и приборните инструменти.
Двигателя отново е 4.4-литров V8 битурбо, но вече е обновен и разполага с точно 600 конски сили и 750 нютонметра. Най-големия скок обаче, е задвижването - то вече може да бъде 4х4 или чисто задно, като смяната става само с натискането на един бутон.
Гамата от M модели бе допълнена и от най-новото M4, което носи добавката CS или Club Sport като той се разграничава с повече мощност - 470 конски сили, някои от компонентите на GTS, както и новите красиви магнезиеви и ултралеки джанти.
Тук бе и състезателното решение за GT4 шампионатите по света отново изградено на базата на M4.
Един от най-мощните дизелови автомобили на пазара - M550d с неговите 400 конски сили 760 нютонметра в комби версията си и задвижване на четирите колела, което означава ускорение от 0 до 100 за само 4.6 секунди.
Един мотор, който направи голям фурор при излизането си бе представен в обновена версия - BMW HP4 или олекотената версия на 1000RR. Той се отличава с изцяло карбонова рама, изпускателна сисетма Akrapovic, окачване Ohlins и още много други доработки.
Диско, диско, диско - BMW има особено отношение към изкуството върху автомобили и произведението на Garage Italia Customs повлияно от стила на 80-те години - "Мемфис" също бе част от автосалона.
Пристъпване и към един от най-уважаваните германски тунинг специалисти занимаващи се само и изключително с BMW - Alpina и най-бързият дизелов автомобил в света - D5s. 388 конски сили 800 нютонметра и 286 км/ч максимална скорост.
Едно скандално комби - B5 Bi-Turbo Allrad - 608 конски сили 800 нютонметра и 330 км/ч максимална скорост. Ускорението от 0 до 100 на този тежък удар върху Audi RS6 изисква само 3.5 секунди.
Най-луксозното и стилно от Alpina - B7, която използва отново V8 двигателя на B7 и има мощност от точно 600 конски сили, като ускорението от 0 до 100 надминава това на M760Li - само 3.6 секунди.
Завършваме контраста на тема BMW със състезателната машина на отбора на Shell в шампионата DTM.
От тук преминаваме към Острова с един производител, който направи огромен скок в последно време и пусна модели, които спокойно се конкурират с BMW, Audi и Mercedes - Jaguar. Съвсем скоро те представиха автомобил отговарящ на спортните лимузини на германците, който носи добавката 575 R, а тя отговаря съвсем точно на конските сили. Те идват по класически начин - 5.0-литров V8 двигател с компресор.
Jaguar представи и нещо наистина впечатляващо - машината наречена Project 8 създадена от тунинг подразделението им SVO със задвижване на четирите колела и мощност от точно 600 конски сили и 700 нютонметра.
И завършваме първата от трите части с най-новото в гамата на McLaren - противоречивия като дизайн, но ужасно бърз 720S и малкия 570 във всичките си варианти.