Отидете към основна версия

9 Октомври, 2017 15:54, обновена 9 Октомври, 2017 15:54 21 089 48

За качеството на авточастите у нас

Превозните средства от много години са незаменима част от ежедневието ни и все повече се интегрират в него по един или друг начин - личен превоз, транспортни услуги или чисто и просто забавление. Като най-големия сайт за автомобили в страната ние обръщаме голямо внимание на леките коли, а това, което несъмнено ги съпътства, е тяхната поддръжка. Сега в поредица от материали ще обърнем внимание именно на поддръжката.

Не е тайна за никого, че автопаркът ни е достатъчно застарял и некачествен. Причините за това са много – липса на финанси за нова кола, некачествен контрол на техническите прегледи, некачествен контрол в самите сервизи и некачествени пътища, които карат самите хора да се откажат от добрата поддръжка на своите автомобили.

Във вноса на автомобили у нас няма никакъв контрол и буквално колата ни може да е била събрана от LEGO в миналото, но това да не ѝ личи по нищо. Една от последните теми, които решихме да обсъдим с вас, е и размерът на данъка, който против всякаква логика спада след натрупани завидни години, а не се покачва, за да стимулира купуването на по-нови, по-здрави, по-безопасни и по-екологични автомобили.

Тук обаче искаме да разберем едно също толкова важно нещо, което касае поддръжката на автомобилите. Тя е важна за спокойствието ни при пътуване, за нашата сигурност и тази на останалите участници в движението.

За да можем да поддържаме автомобилите си, ние трябва редовно да правим един труден избор - с оригинални авточасти и консумативи ли да става това или с такива на други производители, за които не може да се гарантира качеството, но съответно сме привлечени от атрактивните цени. За някои хора основният фактор е цената, за други пък е качеството, а за трети - движението, като има няколко основни профила.

Педантите - те държат всичко да се сменя на точната дата, в официален сервиз и с точния еквивалент зададен от производителя, без да се влиаят от цената. Те често се превръщат в малки енциклопедии, защото проверяват всичко написано за модела, който управляват и автомобилът им прилича на „аптека”. Те са тези собственици на МПС-та, от които е мечтаем да купим автомобил.

Икономистите - те преосмислят всяко посещение на сервиза и търсят най-изгодното, но същевременно и да е с добро качество. За тях официалните сервизи не са приоритет, както и производителят на частите и консумативите, стига те да са на добра цена. Понякога те правят грешки и не са рядкост случаите, когато преминават към горния тип.

Хипарите - тяхното мото е "щом се движи, значи всичко е наред". Автомобилите им стигат в сервиза предимно след повреда, която ги е спряла от движение или пък го възпрепятства. Частите за тях са без значение, а и сервизите също - стига да свършат работа и автомобила отново да е в движение. Това е и най-застрашителният профил, защото техните МПС-та често не могат да се нарекат технически изправни и са опасни на пътя.

Ето какво споделиха от КИА МОТОРС по темата:

От колко години сте на пазара за автомобили и как стартира всичко?

КИА МОТОРС БЪЛГАРИЯ е българско акционерно дружество, създадено през 2002 г. година с цел да представлява южнокорейската автомобилна компания KIA MOTORS CORPORATION. КИА МОТОРС БЪЛГАРИЯ продава на територията на България пълната гама превозни средства и резервни части, произведени от KIA MOTORS CORPORATION, и извършва гаранционно и следгаранционно сервизно обслужване на всички автомобили KIA.

Поддръжката на автомобили заема ли голяма част от дейността ви?

Поддръжката на автомобилите е изключително важна част от дейността ни. За следпродажбеното обслужване на нашите клиенти се грижат 46 служители на компанията само в София. От април 2013 г. КИА МОТОРС БЪЛГАРИЯ се помещава в нов модерен автоцентър, който включва автосалон, автосервиз с помещения за общи ремонти, тенекеджийно и бояджийно; складове за резервни части, офиси и заведения за хранене. През изминалата 2016-а в София сме обслужили близо 8 000 автомобила.

Имате ли сервизна част и разчитате ли на партньори?

КИА Моторс България има 15 регионални представителства в страната със собствени сервизни бази, чийто персонал поддържа перфектното състояние на автомобилите с марка КИА.

Основно автомобили в гаранция ли посещават сервизната ви част?

Поради факта, че всички автомобили с марка КИА се предлагат с безпрецедентна за пазара 7-годишна гаранция, голям процент от автомобилите, които приемаме в сервиза са гаранционни. За по-старите ни клиенти предлагаме програма „Семейна грижа 4+” със специални пакети за смяна на масло и маслен филтър на двигателя, в зависимост от модела и съответната модификация.

Какъв е делът на следгаранционни автомобили, които посещават сервизите ви?

Базирано на 7 г. гаранция от КИА, делът на следгаранционни автомобили е около 20%.

Имате ли наблюдение какво е съотношението на продажба на оригинални авточасти в общия обем на продажби в страната?

За съжаление в България е широко разпространен вносът на неоригинални части с много ниско качество. Причина за това е липсата на контрол и регулации от страна на държавата, ниската покупателна способност на населението, както и прекалено стария автопарк в страната (близо 40 % от автомобилите в страната са на повече от 20 години).

Има ли дистрибутори на оригинални авточасти, които работят под ценовите нива на официалните вносители?

Специално за КИА такива дистрибутори са малко, но за всички останали, основно европейски производители, има доста предложения на пазара. Уговорката им е с различни представителства в Европа, главно в Германия, и за съжаление успяват да продават много под ценовите нива на официалните вносители.

Само във официалните ви сервизи ли се предлагат оригинални авточасти или имате партньори, които работят с вас?

Основната част се предлагат и продават от нас и от нашите партньори в страната. Съществуват специфични резервни части, които са единствено оригинални и нямат налични заместители. Това насърчава и много клиенти, които управляват извънгаранционни автомобили, да използват нашите услуги.

По ваши наблюдения с повишаването на жизнения стандарт нараства ли търсенето на оригинални авточасти?

Повишаването на жизнения стандарт води до покупката на нови автомобили, което се отразява върху търсенето на оригинални части. Собствениците на нови автомобили предпочитат оригиналните резервни части както заради безспорно по-високото качество, така и заради 2-годишната гаранция, с която се предлагат.

Какъв процент от продажбата на оригинални авточасти отива за рекламирането им?

Около 5 %.

Според наблюденията ви, какъв процент от общия обем на автомобилите от вашата марка в страната се поддържа с оригинални авточасти?

Отново заради дългата гаранция на нашите автомобили този процент при КIA е доста по-голям отколкото при нашите конкуренти.

От бизнеса с авточасти сервизите или клиентите са вашият основен приоритет и къде виждате по-голям потенциал?

За нас безупречното следпродажбеното обслужване е основен приоритет. Следвайки сервизната философия ‘КИА Фамилна Грижа’, ние от КИА Моторс България държим на отговорност и доверие в услугите, които предлагаме. Наш ангажимент е клиентите винаги да получавт приятелско обслужване, отзивчивост, професионално отношение и надеждно партньорство.

Предлагате ли приложение, чрез което вашите клиенти лесно и бързо да открият и изберат нужните им авточасти и да проверят цената им?

На корпоративния ни сайт www.kia.bg има онлайн модул за комуникация, чрез който нашите приемчици осъществяват индивидуален разговор с всеки клиент на КИА и посетител на нашия уеб сайт. Освен това разполагаме и с виртуален приемчик – онлайн сервиз, където всеки клиент може да резервира своя час в оторизираните сервизи на КИА в България, както и онлайн магазин за резервни части.

Цената ли е основният определящ фактор продажбата на авточасти или времето?

За съжаление все още е цената, но хората все повече мислят за своята безопасност и за качествената поддръжка на своите автомобили. Важна е и 2-годишната гаранция на резервните части.

Как си представяте развитието на пазара на автомобили и авточасти в краткосрочен и дългосрочен план?

За съжаление, не очакваме положителна промяна в близко бъдеще. В дългосрочен план се надяваме държавата да въведе по-строга регулация както на пазара на автомобили, така и на вноса на резервни части. Най-вече заради безопасността и сигурността на хората.

Ние искаме да разберем на какво мнение сте по тази наистина важна тема и по този повод сме приготвили няколко основни въпроса, на които ще се радваме да отговорите, като резултатите от тях ще бъдат полезни за всички, които шофират и използват автомобили и други превозни средства.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

Анкета

При какви условия бихте започнали да поддържате колата си само с оригинални части?

Анкета

Каква е според Вас разликата в цената на оригиналните части и тази по магазините за авточасти?

Анкета

Кога купувате части от официален вносител?

Анкета

Кой купува частите за Вашия автомобил?

Анкета

Какъв е основния критерий за избора ви?

Анкета

С какви части и консумативи предпочитате да бъде поддържан?

Анкета

Обръщате ли внимание на частите и консумативите?

Анкета

В официален или неофициален сервиз държите да го поддържате?

Анкета

Колко често се налага да го обслужвате?

Анкета

На колко години е автомобилът ви?

Анкета

Какъв тип е автомобилът ви?