Малцина от вас са чували за руската автомобилна марка Derways. Тя произхожда от още по-непозната Карачаево-Черкезка република и вече не съществува. Сега фабриката произвежда китайски автомобили. Първият модел с марка Derways обаче е доста интересен.
Той е изготвен на базата на румънския всъдеход Aro буквално за няколко месеца. През 2003-а се прави прототипа, а серийния модел е готов година по-късно и получава името Derways Cowboy. Това е и първата следвоенна руска кола, направена от частно автомобилно предприятие.
Автомобилът е показан на автосалона в Москва и със своята брутална външност в стил Mercedes-Benz G-Klasse, определено привлича вниманието на специалистите. Другият коз на Derways Cowboy е, че всъдеходът е доста по-евтин от УАЗ Patriot.
Това наистина се оказва така и през лятото на 2004 година, след като преминава всички нужни изпитания в НАМИ, Derways Cowboy или познат още като Derways 3131 започва да слиза от конвейерите на марката.
На румънската платформа се монтират два двигателя - бензинов и дизелов. Първият е дело на ЗМЗ, а дизеловият вариант е френски. И двата агрегата пасват добре на автомобила, който е оборудван и с доста екстри за времето си.
За съжаление през 2005 годиа румънската марка Aro банкрутира и респективно спира да доставя шасита за Derways Cowboy. Кавказката компания прави опит да продължи производството с китайска рама, но не се получава.
Така спира съществуването на първата частна следвоенна руска кола. От автомобилът с висока проходимост са произведени само 800 екземпляра, които са изкупени много бързо и все още се карат в Русия.
Сега, седем години по-късно, експертите са на мнение, че този всъдеход е можел да се превърне в хит на родния пазар, заради ниската си цена, много добрата проходимост най-вече изключителната си надеждност.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.