Японците от Toyota представиха на автосалона в Ню Йорк петата генерация на своя кросоувър RAV4. Визията на автомобила е изпълнена в стила на миналогодишната концепция FT-AC и се различава радикално от досегашното четвърто поколение. Петата RAV4 се прави и на изцяло новата платформа TNGA K.
От компанията заявяват, че конструкцията е с 57% по-яко от предишната. Новост е и осемстепенната автоматична трансмисия, както и системата за динамично разпределение на въртящия момент. Системата разпределя момента между предния и задния мост, като прехвърля до 50% назад.
Освен това за по-добра управляемост и проходимост, въртящият момент може да се разпределя и между лявото и дясното задни колела. Базовите версии обаче няма да разполагат с тази система, а хибридната ще е снабдена със собствена трансмисия, а задните колела ще се задвижват от електромотор.
Габаритната дължина на новата Toyota RAV4 е 4 595 мм, широчината е 1 855 мм, а височината - 1 699 мм. Размерът на междуосието е 2 689 мм. Автомобилът е с 10 мм по-къс от предшественика си, но и с 10 мм по-широк. Междуосието е увеличено с 29 мм за сметка на по-къси надвеси.
Кросоувърът ще излезе на пазара в САЩ с три модификации - XSE Hybrid, Limited и Adventure. Двигателят за щатите е 2.5-литров бензинов. Със същия ще се оборудва и хибридната версия. Продажбите ще стартират първо в САЩ, като до края на годината се очаква да се появи и европейската версия на модела.