Производителите на автомобили в САЩ постепенно свиват производството на леки автомобили. По-конкретно става дума за малолитражки, средни по размер седани и хечбекове. Информацията е на The Wall Street Journal, които казват още, че съвсем скоро голямата детройтска тройка ще заложи основно на производство на всъдеходи и пикапи.
Статистиките показват, че в САЩ ръстът на тези возила продължава да се покачва, а тези, които предпочитат малки автомобили се ориентират най-вече към японските модели. Освен това ниските цени на бензина в САЩ и все по-икономичните големи пикапи правят така, че дори големите седани започват да излизат от мода.
През 2018-а General Motors (GM) ще прекрати производството на Chevrolet Sonic, а по-нататък ще спрат конвейерите и за Chevrolet Impala. Ford пък планира още тези година да спре производството на Fiesta за САЩ, а по-късно подобна съдба ще сполети и Taurus и Fusion (в Европа Mondeo).
Fiat Chrysler отдавна спря седана Chrysler 200, както и компактния Dodge Dart. Всичко това е продиктувано от факта, че пазарите в САЩ се характеризират с все по-слабо търсене на подобен род автомобили. Делът на леките коли през 2012-а е бил 51%, а през 2017-а е спаднал до 37%. Това обаче може да изиграе лоша шега на американските производители в случай, че бензинът поскъпне рязко или пък електрификацията започне да навлиза по-бързо.