Продажбите на горещия хечбек i30 N са далеч над очакваните и Hyundai едва насмогва с търсенето. В Германия първата партида се от 100 автомобила се е разпродала за 48 часа, съобщава "Авторевю".
До края на февруари в Европа са продадени 1 741 бройки от i30 N - 2.5 пъти повече от планираното. По-голяма част от тиража е изкупен от немци, при това Hyundai не може да бъде обвинен в подбиване на цените. В Германия базовият i30 N с 250 к.с. струва €29 700, а Volkswagen Golf GTI с 230 коня - €31 325.
Този изненадващ успех е принудил Hyundai да преразгледа производствената си програма. През първото тримесечие на годината заводът на компанията в чешкия град Ношовице е произвел 3 082 хечбека вместо първоначално планираните 1 360. Активизирана е и работата по наточените версии на други модели - Veloster N, Tucson N и Kona N.
След Европа i30 N завладява и световните пазари. През март започнаха продажбите на модела в Австралия. Тамошното представителство на марката също се оплаква от дефицит. Квотата за 2018 г. е 500 бройки, но по предварителни оценки ще бъдат набрани не по-малко от 2 500 поръчки.