Всеки, който кара автомобил с високи емисии на въглероден двуокис в Швеция, ще плаща повече в бъдеще. Тази система ще облагодетелства предимно електрическите автомобили, но също и plug-in хибридите. По този начин държавата всъщност защитава собствения си автомобилен производител.
Швеция планира значително да намали отделянето на въглероден двуокис от превозни средства чрез въвеждането на нови такси от 1 юли. Освобождаването от данъци за изключително икономичните автомобилите отпада. От своя страна колите с високи емисии на CO2 ще плащат висок наказателен данък през първите три години след регистрация. От четвъртата година нататък, глобата ще бъде отменена, но данъкът за колата ще бъде по-висок от преди. Подобен модел вече съществува във Великобритания. Целта е ясна: населението трябва да премине към хибриди и електрически автомобили. За това тези коли получават бонус. Той ще бъде плащан едва шест месеца след регистрацията, за да не могат купувачите на автомобили да злоупотребяват като вземат бонуса и след това веднага препродадат колата.
Според новия шведски модел на грам отделен въглероден двуокис, който прехвърля бъдещата гранична стойност от 95 грама, ще се начисляват около 8 евро. Над 140 грама СО2 емисии наказанието се увеличава до около 10 евро за грам . Много икономични дизелови превозни средства, които до сега бяха освободени от данък, ще бъдат облагаеми в бъдеще. Вече регистрираните автомобили няма да бъдат засегнати от промените.
Въпреки това, системата има задна врата, която облагодетелства производителите на големи плъг-ин хибридни SUV-ове - случайно или не, това е технологията върху които Volvo се фокусира. Освен това шведският производител вече е премахнал напълно дизеловите двигатели за нови модели и планира изцяло да разчита на електрическата мобилност. Именно с тази политика новата система в Швеция осигурява предимство във вътрешния пазар на Volvo.