10 Юли, 2018 13:30 6 917 46

В услуга на Volvo: Швеция въвежда такси за бензинови и дизелови коли

  • швеция-
  • volvo-
  • дизел-
  • хибрид-
  • данък-
  • електромобил
В услуга на Volvo: Швеция въвежда такси за бензинови и дизелови коли - 1
Снимка: Volvo

Всеки, който кара автомобил с високи емисии на въглероден двуокис в Швеция, ще плаща повече в бъдеще. Тази система ще облагодетелства предимно електрическите автомобили, но също и plug-in хибридите. По този начин държавата всъщност защитава собствения си автомобилен производител.

Швеция планира значително да намали отделянето на въглероден двуокис от превозни средства чрез въвеждането на нови такси от 1 юли. Освобождаването от данъци за изключително икономичните автомобилите отпада. От своя страна колите с високи емисии на CO2 ще плащат висок наказателен данък през първите три години след регистрация. От четвъртата година нататък, глобата ще бъде отменена, но данъкът за колата ще бъде по-висок от преди. Подобен модел вече съществува във Великобритания. Целта е ясна: населението трябва да премине към хибриди и електрически автомобили. За това тези коли получават бонус. Той ще бъде плащан едва шест месеца след регистрацията, за да не могат купувачите на автомобили да злоупотребяват като вземат бонуса и след това веднага препродадат колата.

Според новия шведски модел на грам отделен въглероден двуокис, който прехвърля бъдещата гранична стойност от 95 грама, ще се начисляват около 8 евро. Над 140 грама СО2 емисии наказанието се увеличава до около 10 евро за грам . Много икономични дизелови превозни средства, които до сега бяха освободени от данък, ще бъдат облагаеми в бъдеще. Вече регистрираните автомобили няма да бъдат засегнати от промените.

Въпреки това, системата има задна врата, която облагодетелства производителите на големи плъг-ин хибридни SUV-ове - случайно или не, това е технологията върху които Volvo се фокусира. Освен това шведският производител вече е премахнал напълно дизеловите двигатели за нови модели и планира изцяло да разчита на електрическата мобилност. Именно с тази политика новата система в Швеция осигурява предимство във вътрешния пазар на Volvo.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 no name no face no number

    30 5 Отговор
    Е поне сега на всеки му е станало ясно, че екологията е само параван, а истинската причина е как да одерем още една кожа от народа. Евала ЕС м......та ви
  • 2 Driving pleasure

    24 6 Отговор
    Хахахах Volvo е китайски, увеличават доходите на китайката :)
    Да не говорим, че хибридите в реална пътна ситуация горят колкото и обикновен ДВГ
    Въобще електрическите щайги без сериозните санкции които въвеждат срещи традиционния двигател нямат абсолютно никакъв шанс - само глупавите политици са фактор за развитие на тия кошници!

    Коментиран от #4

  • 3 Зорлем

    19 2 Отговор
    И каква е разликата отпреди 15-20 години, когато стимулираха покупката на дизели по абсолютно същия начин? Този път обаче се заклеват, че ще е различно, нали?

    Коментиран от #5, #13

  • 4 Волво

    5 13 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Това че ги купиха китайци не означава че са китайски, ПСЖ арабски отбор ли са?

    Коментиран от #6, #9

  • 5 Driving pleasure

    18 4 Отговор

    До коментар #3 от "Зорлем":

    След 10 години (а може и по-рано) ще открият, че електрическите щайги са в пъти по-вредни и ще почнем да спасяваме света с нещо друго... което значе, че пак ще завъртим и налеем едни пари :)

    Коментиран от #8, #12, #16

  • 6 вижся

    12 2 Отговор

    До коментар #4 от "Волво":

    псж са eмигрантски отбор
  • 7 1235

    19 2 Отговор
    Хибридите харчат повече от аналозите защото са утежнени и с батерия и конвертори и ел мотори. Булшед.... Предстои пълен хаос в световната мобилност поне в европа, където шепа хора правят експерименти с 500 млн души
  • 8 гост

    8 1 Отговор

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    Ще започнат да пропагандират работа от вкъщи, поръчки на стоки до дома, всичко само за да се избегне превоз на пътници и употреба на личен автомобил. Така, наред със социалните мрежи, ще ни асоциализират и ако искаш да имаш кола ще трябва да плащаш хиляди евра годишно само за такси. Но за нас това не проблем, тук не важат еконорми и разумни решения като замърсяващите да плащат повече например.
  • 9 Driving pleasure

    9 0 Отговор

    До коментар #4 от "Волво":

    Ми не че нещо... ама то в ПСЖ има ли бели хора все купени и натурализирани - това не ги прави много французи :)

    Коментиран от #10

  • 10 Шега

    10 0 Отговор

    До коментар #9 от "Driving pleasure":

    Е как всички в ПСЖ и Френският национален отбор са чисти Арийци.
  • 11 GTE

    5 6 Отговор
    Някой който не е карал хибрид да ръси мозък е доста нагло и самоуверено. Разбира се, за да е икономичен хибрида се изисква различен начин на шофиране, в сравнение с Голф ГТИ.
    Хибрида е по-зле основно по магистрала при високи скорости. Батерията също издържа според начина на експлоатация. Най-малкото никак не е хубаво да седи без да се кара когато е напълно опразнена.
    Но това ръсачите на мозък няма и да го вдянат.
  • 12 Да да

    3 5 Отговор

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    Кажи какво ще е другото! Теории можете да развивате, но нищо смислено няма да напишете! Елколите идват с или без вашето съгласие!

    Коментиран от #14

  • 13 Антиелектрика

    10 2 Отговор

    До коментар #3 от "Зорлем":

    Скандинавците показаха как от технологични нации, може много лесно да се превърнат в неадекватни лигльовци. В Норвегия след Брайвик, лъсна истината за ненормалната им социална система, която може да ти вземе децата ако имат кариес. В Швеция пък се оказа, че прикриват изнасилвания от чернилки, като в същото време правят законодателни промени за правене на секс с писмено съгласие дори между съпрузи - http://glasove.com/categories/intervyuta/news/ot-1-yuli-2018-seksyt-v-shveciya-sreshtu-pismeno-syglasie
    И сега тези гейзери облагат с измислени данъци ДВГ, като не се борят с праховите частици, а само с въглеродния двуокис - пълен смях са тези ненормалници с пари!
  • 14 Зорлем

    4 2 Отговор

    До коментар #12 от "Да да":

    "... Елколите идват с или без вашето съгласие!.."

    Ми, хайде да идват вече, че ни се изчака чакалото! Някои от нас вече не сме ни на 20, ни на 30 години и още от времето на черно-белите снимки в сп."Паралели" зяпаме с отворена уста белким Дядо Коледа най-сетне ни ги донесе тези евтини ел. автомобили, които вървят почти без пари.

    Коментиран от #15

  • 15 Дедо Коледа

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "Зорлем":

    Потрай още малко де. Не се предавай баш накрая. Какво е това отчаяние от живота искаш да го напускаш така рано. Толкова живот си изживял, изкарай още три-четири години, за да ги видиш, къде си се забързал да си ходиш.

    Коментиран от #17

  • 16 Човек

    0 4 Отговор

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    Батериите със сигурност вредят на природата, но пушеците от изкопаемите горива, освен на природата, вредят пряко на хората, като ги обгазяват точно където е най-гъсто населено и причиняват директни щети на здравето им. Лично на мен ми пука повече за здравето ми и това на семейството ми, отколкото за здравето на природата.

    Коментиран от #18

  • 17 Зорлем

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Дедо Коледа":

    А вече минахме на "три-четири години"? Добре, добре, имаме напредък. Не за друго, но фразите "до пет години" и "до десет години" ги слушам вече десетилетия наред.
  • 18 Извънземно

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Човек":

    Ти не си част от природата ти си извънземен???

    Коментиран от #19

  • 19 Човек

    0 2 Отговор

    До коментар #18 от "Извънземно":

    Аз не съм природата, аз съм само в много малка част от нея, част която ежедневно се замърсява от автомобилите, но по никакъв начин не може да се замърси от производството на батерии. Автомобилите замърсяват всяка една част от местообитанието на човеците и това не може да се промени с помощта на ДВГ. Като се замислиш с какво се замърсява природата при производството на батерии, отново стигаме до същите замърсители - горенето на изкопаеми горива. По ирония на съдбата, именно батериите са решенията на този проблем заедно с производството на електроенергия от възобновяеми източници.
  • 20 Извънземно

    3 0 Отговор
    Ахааа разбрах вече ти си топ оф топ на природата и всичко се подчинява на твоите потребности.
    Нещо повече дори и децата в Конго ги възприемаш за низша раса и е нормално да мрат и се раждат с десетки аномалии, та нали те са родени за да ти служат!!!!!

    Коментиран от #21

  • 21 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #20 от "Извънземно":

    Не, той просто е многоников зелен трол, който повтаря едни и същи лъжи постоянно! Нямало как ДВГ да бъде екологичен - ето тази тъпотия я разправят само зелените тролченца, които са на заплата в НПО-та!!! Отдавна направиха най-чистия ДВГ - с водород, но проблема си остава производството и съхранението му като гориво. Иначе е неоспорим факт, че това е най-чистото - няма батерии, няма миксери!

    Коментиран от #23

  • 22 Човек

    0 4 Отговор
    Поредния лицемер, който се прави на майка Тереза и е готов да жертва живота и здравето на децата ни като ги обгазява с финни прахови частици ежедневно, за да не би някой дете в Конго да се хване на работа за да не гладува. Сякаш ако от утре затворят всички мини в Конго, снабдяващи половината свят с кобалт, страната автоматично ще забогатее и ще започне да се грижи за децата. Дори Ти вярваш ли си на това, което пишеш или правиш нас на идиоти?

    Пък и нали ставаше въпрос за замърсяване и Екология? Защо ли в Конго е по-чисто отколкото в София тогава, след като производството на батерии замърсява?

    Коментиран от #24

  • 23 Водород под налягане

    0 3 Отговор

    До коментар #21 от "Антиелектрика":

    Ами сигурно взима пример от тебе бе Анти! Как не спря да лъжеш за този водород в двигател за горене? Поне веднъж защо не обясни, как изминаването на един километър с пет пъти повече енергия е по екологично? Защо ли никой, ама никой не иска да продължи да разработва такива автомобили. Никой, никой, никой! Само в твоята глава са! Поне кажи какво е предимството на ДВГ пред горивните клетки?

    Коментиран от #25

  • 24 Извънземно

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "Човек":

    Ти първо провери колко хора са умрели в мините за кобалт и от замърсената вода, после виж какви деца се раждат дето страдат цял живот от аномалии, после си сложи ръка на сърцето и кажи абе майната им на децата нали не са моите.
    Обаче утре Американците или Руснаците ще кажат така за твоите деца и ти ще пропищиш на умряло, та кой бил ЛИЦЕМЕРЪТ???

    Коментиран от #26

  • 25 Антиелектрика

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Водород под налягане":

    Ами нали ти тръбиш как електроенергията ще се добива само от ВЕИ-та?! Какъв е проблема тогава да се прави водород, вместо да се правят токсични литиево-йонни батерии, които имали по-високо КПД? И какво общо има КПД с екологията? Ама давай, сменяй никовете, то само такъв "възвишен ерудит" може да му хрумне подобна идиотщина, за да внушава, че електрофилите са много на брой! Жалка картинка! Горе-долу като онази глупост за парниковите газове и нивото на океана, зелени нелепи демагози!!!
  • 26 Човек

    0 4 Отговор

    До коментар #24 от "Извънземно":

    Дай малко информация да прочетем. Колко милиона на година умират от замърсяванията в Конго?

    Нашите деца, близки и роднини мрат от години от болести на дихателните пътища. Но на тебе не ти пука нали. По-важни са десетината деца умрели в Конго, защото държавата им така е решила. Това там е политически, а не екологичен проблем. Защо в останалите части на света, където се добива кобалт няма такива проблеми?

    Коментиран от #27

  • 27 Извънземно

    3 0 Отговор

    До коментар #26 от "Човек":

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-4764208/Child-miners-aged-four-living-hell-Earth.html
    Заповядай, не държавата ти така си решил, щото си best of the best.
    Обаче колелото се върти днес един е на върха утре може да е някоя чалма, дето да си каже е то вашите деца са неверници да ходят за сапун.
    И не са 10 а много повече а това да кажеш е 10 деца умрели какво толкова ще си родят още не те прави по различен от ония религиозни талибани дето по цял ден си удрят главата в земята и се чудят каква простотия да направят, засрами се малко.
  • 28 Човек

    0 3 Отговор
    И какво различно пише от това което ти казах? Децата работят в мините, защото това е единственият им вариант да оцелеят, другият им избор е да умрат от глад. Това е проблем на държавата Конго, а не проблем на батериите и електромобилите. Държавата е позволила, невръстни деца да ходят да копаят в планините с голи ръце, без лични предпазни средства, а след това да натоварят рудата на колелото си или на каруца и да я разнасят по обществените пътища, като ги замърсяват докато стигнат до прекупвача, на който да продадат рудата. Пак питам какво общо има това с производството на батерии? Защо в останалите страни където се произвежда другата половина Кобалт, няма такива проблеми? Ти ядеш ли сладолед и шоколад с боровинки? Пиеш ли билков чай? А знаеш ли, че дори в България те се берат от невръстни ромчета, отишли с родителите си да изкарат някой лев в планината, като берат горски плодове и билки. Хайде да забраним билките и горските плодове тогава! В България също има мини. Да си чул в тях да работят деца? Ако работеха Щеше ли да спреш да ползваш ток? В Конго много повече деца умират от недохранване отколкото в мините. Не търси под вола теле, за да си защитиш тезата. Производството на батерии не може да убие дори един процент от тези които днес умират заради финните прахови частици.

    Коментиран от #29

  • 29 Извънземно

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Човек":

    Водата е замърсена водата не го ли разбра това.
    Отиди в Русия да видиш няма ли проблем с водата и там.
    Това че не ти казват или е някаде в Австралия или Канада дето няма хора не означава че няма проблем.
    Същото е с Лития копаят се големи земни маси за малко количество Литий, а за извличането му се изразходва огромно количество енергия.
    Слава богу че мините са на земята а ти си извънземен и не ти пука.

    Коментиран от #30

  • 30 Човек

    0 2 Отговор

    До коментар #29 от "Извънземно":

    Ами наречи ме егоист ако искаш, но за мен е приоритет да е чисто, където аз живея и където живеят децата ми и хората, отколкото да ми пука за някъде където няма хора. Ти си най-големия лицемер, ако кажеш че предпочиташ да отровят България и хората които живеят в нея, отколкото пустинята в която се добива литий и няма живот, никакъв живот, дори стръкче растение. В най-големите находища, литият не се копае а и в течна форма. Добива се във вид на соли, точно както готварската сол в сóлниците по нашето черноморие. Ако все пак те е грижа за там, но не ти пука за здравето на децата и внуците ти, си за преглед при специалист по ментално здраве. Знаеш ли как се добива олово и какво е замърсяването покрай оловно цинковия завод покрай Пловдив? Не ти пука нали?

    Коментиран от #31

  • 31 Извънземно

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "Човек":

    Разбрах, ако отровим рибата в океаните или унищожим горите в джунглата няма проблем щото ти не живееш там.
    Аха значи ти си този неандерталец дето като ходи на Витоша си изхвърля отпадъците където му падне, та нали там не живееш ти???
    И значи да добиваш олово е лошо щото е в България ама ако беше в Африка там е куул щото не живеят арийци, да мрат като пилци.
  • 32 Човек

    0 3 Отговор
    Нито едно не е добре, но по принцип няма дейност която да е безвредна. Винаги трябва да се избира между по-малкото зло. Има стотици професионални болести, за които практикуващите ги са запознати преди да започнат работа и са поели риска. Да замразиш един процент от природата, за да запазиш останалите 99 процента е добра сделка. В момента автомобилите и въглищните централи замърсяват цялата планета без изключение и разболяват над 80% от населението. Няма къде да отгледаш чиста храна. Навсякъде валят киселинни дъждове и унищожават природата. Финните прахови частици от друга страна променят ДНК на човека и на животните. Децата хората с дихателни проблеми кашлят почти целогодишно. Ако не вярваш попитай някой с малко дете. Аз не си спомням моето детство да било така.

    Коментиран от #33

  • 33 Извънземно

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "Човек":

    Аз имам две малки деца и са си супер. На моите приятели също. Даже има едно момче дето кашля от дърветата ама това е друга тема.
    Има голяма доза наследственост в дихателните проблеми а и много други фактори, с това не искам да кажа че не трябва да се борим с замърсяването на въздуха, обаче не за сметка на другите както прави примерно Норвегия или САЩ.
  • 34 Антиелектрика

    3 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "Финните прахови частици от друга страна променят ДНК на човека и на животните." - бухахахахахахаххахахааха
    Поредния бисер!
  • 35 Човек

    0 2 Отговор
    Според Световната здравна организация над 90 процента от населението на земята живее в райони със замърсяване на въздуха над безопасните граници.Един от най-опасните замърсители са много фините прахови частици, обозначавани с PM2.5, които са с диаметър под 2,5 микрометра. Те се образуват от дизеловото гориво, печките на дърва и химически реакции между замърсяващи газове. Опасни са, защото могат да навлязат дълбоко в белите дробове и да причинят здравословни проблеми на млади и стари.

    Учените отдавна предполагат, че много фините прахови частици причиняват епигенетични промени в клетките, т.е. промени в това как се използват ДНК инструкциите. Резултатите от изследването потвърдиха, че замърсяването на въздуха променя гените в имунната система на епигенетично ниво.
  • 36 Антиелектрика

    0 0 Отговор
    Според Световната здравна организация над 90 процента от привържениците на електромобили страдат от тежки умствени заболявания. Едни от най-опасните заболявания са много слабото умствено развитие, обозначено с НВ2.5, които са с мозъчно тегло под 2,5 грама. Това се получава в резултат на електромагнитното облъчване и химическите реакции при самозапалване на батериите. Опасни са, защото могат да причинят оглупяване на млади и стари. Учените отдавна предполагат, че електромагнитното излъчване причинява епигенетични промени в клетките, т.е. промени в това как се използват ДНК инструкциите. Резултатите от изследването потвърдиха, че електромобилите променят гените в имунната система на епигенетично ниво.

    Коментиран от #37, #39

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Човек

    0 0 Отговор
    Този пост е като всичките ти твърдения. Съществуват само в главата ти но не и в реалния свят. Ще дадеш ли линк към поне един който мисли като тебе? Надали защото ти си уникален и няма втори който да мисли като тебе.
    https://news.nationalgeographic.com/news/2009/05/090517-pollution-changes-dna.html

    Ето ти линк от преди 10 години, за това как фините прахови частици могат да променят ДНК. Едно просто търсене, показва хиляди статии. Това е обществена тайна, за която никой не смее да говори. Именно заради тези проучвания, политиците дадоха заден ход за използването на дизела, като средство за намаляване на въглеродният двуокис. Колкото е по "чист" дизела, толкова отделяните от него частици са по-малки и по-вредни.

    Не виждам защо трябваше да ми изтриете поста. не се оправдавайте че се трият автоматично от ботове, защото това не е вярно. няма как да е И заради линка защото съществуват хиляди коментари с линкове към тях. Ще продължа да поствам този коментар докато не блокирате коментарите, а след това ще продължа да го поствам във всички други теми. Да фините прахови частици са вредни за здравето колкото и да се опитвате да го криете.
  • 39 Човек

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Антиелектрика":

    Предишното мнение беше към тебе. Ето и линк към статията, от която копирах текста, който редактира за да се направиш на забавен, но не ти се получава!
  • 40 Антиелектрика

    0 0 Отговор
    Започвам да си мисля, че си на заплата към петролните компании вече. Целта ти явно е всички да намразим електричките заради същества като теб. Кой нормален човек може да твърди, че фините прахови частици изменяли ДНК, а електромагнитното облъчване не го изменя? Статията ти е за проучване в стоманолеярна и НЕ Е ПОТВЪРДЕНА: "It's true that air near the steel foundry contains about ten times more particulate matter than ambient—or normal—air, and a larger fraction of foundry-air particles are metals.....But Baccarelli added that "our results need to be CONFIRMED in air pollution studies before they can be extended to the general population."
    Пък да не смяташ горенето на литиево-йонна батерия за токсично, направо избива рибата. Я кажи колко ти плащат от Лукойл, за да караш да намразваме електричките с болната си и фанатична фенщина към тях?
  • 41 Човек

    0 0 Отговор
    Ха ха, по-скоро е точно обратното. Хората все повече не вярват за вредата и недостатъците които се опитват да препишат на електромобилите заради такива като тебе, отричащи очевидни неща като глобалното затопляне, че е въглеродния двуокис е парников газ, вредата за здравето от мръсният въздух, това че бензинът е по-опасен при пожар от батериите и че въобще може да гори. За сметка на това обаче вярваш в съществуването на Дядо Коледа и това че мощните електродвигатели излъчват радиация, въпреки че никой не е успял да го докаже досега. Толкова ли е трудно да напишеш "air pollution alter DNA" в Google и да прочетеш първите няколко резултата?
  • 42 Човек

    0 0 Отговор
    Ето ти първият линк в който са направени практически изследвания и има неопровержими доказателства за промяната на ДНК. До какво ще доведе тази промяна, учените дори не могат да си представят, но със сигурност няма да е към добро.

    https://www.sciencenewsforstudents.org/article/air-pollution-can-mess-our-dna
    И дишането на дизеловите газове само за два часа може да има такъв епигенетичен ефект, смята ново проучване. Изследването е проведено от изследователи в Университета на Британска Колумбия във Ванкувър, Канада. Те поставиха 16 доброволци - един по един - в затворена кабина. Става въпрос за размера на малка баня. Всеки човек остана там в продължение на два часа. Половината дишаше в чист въздух. Другата половина вдишва въздуха, замърсена с дизелови изпарения. Нивата на това замърсяване са равни на това, което може да се случи във въздуха по магистралата в Пекин, Китай. Такива нива също могат да възникнат при натоварени пристанища, железопътни гари, мини и индустриални обекти в други части на света.

    За да проучат последиците от замърсяването, изследователите погледнаха кръвта на доброволците. Те сравняват пробите, събрани преди експеримента, с тези, взети 6 и 30 часа след като някой седеше в кабината за излагане. Метилните групи се променят на около 2800 различни точки от ДНК на хората, които дишаха в дизеловите газове. Тези промени засягат около 400 гена. Не бяха наблюдавани подобни промени сред хората, които дишаха чистия въздух.



    Как те
  • 43 Антиелектрика

    0 0 Отговор
    Очевидно е единствено лъжата за Глобалното затопляне. Ето ти цял списък на УЧЕНИ, които не са съгласни с него и най-вече с това, че човекът допринася за нещо повече от нормалните процеси в атмосферата: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_scientists_who_disagree_with_the_scientific_consensus_on_global_warming
    Дали съм единствен, а? Дадох ли ти примери, че няма повишаване на нивото на морското равнище след като всяка година е възможен пад на нивото, какъвто не е имало от почти век - ДАДОХ ТИ! Дадох ли ти пример за ерата Карбон, в която е имало над 2 пъти по-високо съдържание на въглероден двуокис, а температурите са били същите като сега - ДАДОХ ТИ! Дадох ли ти пример как спектралния анализ (на който почива заключението за парниковите газове) на кислорода е един и същ, независимо в каква молекула се намира - ДАДОХ ТИ! И въпреки всичко, имаш наглостта да говориш за Глобално затопляне? Дадох ли ти заключение на лекари, че електромагнитното поле на GSM води до рак - ДАДОХ ТИ! Аре сега бягай да разправяш пак за Дядо Коледа и Глобалното затопляне, в което само такива като теб вярват, както навремето са вярвали, че гръмотевиците са звука от каруцата на Свети Петър!
  • 44 Човек

    0 0 Отговор
    Как тези промени, свързани с дизела, могат да повлияят на здравето, все още не са ясни, отбелязва Ruiwei Jiang, автор на новото проучване. Но тестовете показват, че замърсяването на въздуха може да промени ДНК. Новите данни също показват, че болести като астма могат да произтичат от продължителни епизоди на метилиране, казва Цзян.

    "Дори краткосрочната експозиция може да предизвика тези промени", казва тя. "И така, въпросът е: Какви са кумулативните ефекти за някой, който диша дим в димните газове редовно?" Джиан се надява, че други изследователи ще се опитат да отговорят на това.

    Констатациите на екипа й бяха публикувани на 9 декември в списание "Particle and Fiber Toxicology".

    Андреа Бакарели проучва здравето на околната среда и епигенетиката в Харвардския университет в Бостън, Масачузетс. Новото проучване е важно, защото показва, че човешката ДНК може да бъде засегната от краткотрайно излагане на замърсяване на въздуха, казва той. Досега, казва той, учените до голяма степен си мислели, че ДНК "ще реагира предимно на дългосрочни експозиции".
  • 45 Антиелектрика

    0 0 Отговор
    Я хубаво си виж мнението, което казах, че е поредния ти бисер в коментар 32: Публикувано във факти.бг: "Финните прахови частици от друга страна променят ДНК на човека и на животните."
    А какво са фини прахови частици си пише много ясно: "Фините прахови частици са част от атмосферния прах.....
    Основни източници са цветя (източници на полени), пожари, дизелови двигатели, минното дело, строителството (пясък и метали) и естествени пясъчни бури." - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B8%D0%BD%D0%B8_%D0%BF%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8_%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%86%D0%B8
    Все пак излиза, че и електричките ще бълват фини прахови частици докато се движат и вдигат прах - просто чудесно сам си падна в капана. хайде бягай за удръжки при касиера на нелепото ти НПО - хахахахахахаха
  • 46 Човек

    0 0 Отговор
    Направо понякога се чудя, дали си толкова прост, на колкото се правиш, или мислиш останалите за толкова прости за да ти се хванат на приказките. Къде е прах, който се вдига от песъчинките и се филтрира от дихателната система, с къде са фините прахови частици PM2,5 които минават директно в белите дробове, а къде са още по финните PM0,1 които се отделят от дизелите и ДИРЕКТНО ПРЕМИНАВАТ В КРЪВТА И МОЗЪКА?
    Колко пъти даваш линкове, в които пише ТОЧНО ТОВА, КОЕТО АЗ СЪМ КАЗАЛ А ТИ ОТРИЧАШ? Отново и отново. Хайде превключи последния си линк от Уикипедия на английски и прочети трети абзац:

    Международната агенция за изследване на рака и Световната здравна организация определят въздушнопреносими частици канцероген от група 1. [7] Частиците са най-смъртоносната форма на замърсяване на въздуха поради тяхната способност да проникнат дълбоко в белите дробове и кръвните потоци нефилтрирани, причинявайки постоянни ДНК мутации, инфаркти и преждевременна смърт [8]. През 2013 г. проучване, обхващащо 312,944 души в девет европейски страни, показа, че няма безопасно ниво на частици и че при всяко увеличение с 10 μg / m3 в PM10 равнището на рак на белите дробове е нараснало с 22%. По-малките PM2.5 са били особено смъртоносни, с 36% увеличение на рака на белия дроб на 10 μg / m3, тъй като може да проникне по-дълбоко в белите дробове.