Новата осма серия на баварците е вече факт, а продажбите ѝ стартират с две модификации - дизелова и бензинова. Съответно модификациите ще са обозначени като M850i xDrive Coupe и 840d xDrive Coupe. Ето и основните акценти на двата агрегата, с които първоначално ще се задвижва BMW 8er.
BMW M850i xDrive Coupe
Новото поколение на V8 двигателя с технология M Performance TwinPower Turbo съчетава оптималното разгръщане на мощността с типичен осемцилиндров звук. Работен обем 4,4 литра, новоразработени Twin-Scroll турбокомпресори, разположени във V-образното пространство между двата реда цилиндри, оптимизирано директно впръскване на бензина, VALVETRONIC и двоен VANOS, мощността е повишена с 50 кВт/68 к.с. без увеличаване на теглото, максималният въртящ момент от 750 Нм е на разположение между 1 800 и 4 600 об/мин. Спортна изпускателна система с управляеми клапи. Пречистване на отработените газове с бензинов филтър за твърди частици.
V8 бензинов двигател, 8-степенна трансмисия Steptronic
работен обем: 4 395 см3
мощност: 390 кВт/ 530 к.с. при 5 500 – 6 000 об/мин
максимален въртящ момент: 750 Нм при 1 800 – 4 600 об/мин
ускорение [0 – 100 км/ч]: 3,7 сек
максимална скорост: 250 км/ч, среден разход на гориво*: 10,5 – 10,0 л/100 км
СО2 емисии: 240 – 228 г/км, норма за вредни емисии: EU6d-TEMP
BMW 840d xDrive Coupe
Редови шестцилиндров дизелов двигател с най-нова технология BMW TwinPower Turbo включително каскадно свръхпълнене и директно впръскване Common-Rail с пиезо-инжектори и максимално налягане от 2 500 бара. Оптимизирани емисии благодарение на рециркулацията на отработените газове, дизелов филтър за твърди частици, NOX капацитивен катализатор и SCR катализатор.
Редови шестцилиндров дизелов двигател, 8-степенна трансмисия Steptronic
работен обем: 2 993 см3
мощност: 235 кВт/320 к.с. при 4 400 об/мин
максимален въртящ момент: 680 Нм при 1 750 – 2 250 об/мин
ускорение [0 – 100 км/ч]: 4,9 сек
максимална скорост: 250 км/ч, среден разход на гориво*: 6,2 – 5,9 л/100 км
СО2 емисии: 164 – 154 г/км, норма за вредни емисии: EU6d-TEMP