Отидете към основна версия

8 024 16

Новата Sonata Hybrid харчи 6.4 на сто

  • hyundai-
  • sonata-
  • hybrid-
  • ford-
  • fusion-
  • toyota-
  • camry

Hyundai печели все повече реноме в Щатите. След представянето на купето и седана Genesis на марката вече се гледа със съвсем други очи. Сега корейците са на път да подлеят вода и на Toyota с първия си хибрид на базата на новата Sonata, представен на автосалона в Ню Йорк.

Бензиново-електрическата модификация на модела се различава от обикновения седан по силно изменената предница. Силно оптимизирана е обтекаемостта, като коефициентът на въздушно сапротивление е намален от 0.28 на 0.25. Най-съществените отлики обаче са под ламарините.

За разлика от хибридните системи на Toyota и Ford в тази на Hyundai не се използва безстепенен вариатор с интегрирани електромотор и генератор. Вместо това корейците залагат на новата си шестстепенна автоматична трансмисия с електрически двигател на мястото на преобразувателя на въртящия момент.

Неговата мощност е 30 кВт (41 к.с.) и 205 Нм въртящ момент. Електромоторът не само служи за задвижване, а изпълнява и функциите на спирачка и регенератор на кинетичната енергия. Мощността му изглежда доста по-ниска от тази при хибридните Ford Fusion (106 к.с.) и Toyota Camry (141 к.с.), но корейците твърдят, че новата бензиново-електрическа Sonata може да използва само ток при скорост до 100 км/ч.

Това означава, че двигателят с вътрешно горене може да се изключи на магистрала и въпреки това да се поддържа висока скорост. Рестартирането на бензиновия агрегат е поверено на стартер-генератор.

Самият 2.4-литров четирицилиндров мотор с директно впръскване на горивото е пренастроен и работи в цикъла на Аткинсън. Комбинираната мощност на хибридната установка е 209 к.с.

Хибридната Sonata харчи средно 6.36 литра на 100 км в смесен цикъл, а на магистрала разходът по каталог спада до 6.03 литра. Това я прави по-лакома от Ford Fusion с неговите 5.74 л/100 км, но превъзхожда Camry, която се задоволява с не по-малко от 6.9 л/100 км.

Цената на новия бензиново електрически Hyundai все още не се знае. Корейците обаче със сигурност ще се целят под прага от $28 000, колкото струва базовият Fusion.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини