След двегодишно прекъсване Уляновският автомобилен завод отново възобнови работа над кросоувърите си с индекс 3170. Този път обаче трансмисията е основно преработена. Новият модел разполага с доста по-лека конструкция, със самоносеща каросерия, с независимо окачване и с 4х4 система за предаване на момента на колелата.
Новата пълноприводна трансмисия е конструирана от инженерната фирма "Ладуга". Главната предавка е хипоидна, а не спирално-конична зъбна предавка (корона и пиньон), каквато е при останалите модели на УАЗ. Производството на редукторите пък се осъществява в Заволжкия моторен завод (ЗМЗ), които ще правят и двигателите за кросоувъра. Те ще два, като и двата ще са бензинови.
ЗМЗ-223012.10 е с турбокомпресор, с обем 2.3 литра и с мощност 170 конски сили. Вторият мотор е атмосферен с работен обем 2.5 литра. Към момента скоростната кутия е механична, но се очаква и появата на автоматична трансмисия, дело на белгийската фирма Punch Powertrain. Що се отнася до дизайна, то все още не се знае дали ще се използва настоящият, който е правен от Pininfarina (на снимката) или външният вид на кросоувъра УАЗ ще бъде разработен на ново.