Модерният Пегас
Спортният двуместен автомобил е съчетание от авангардни технологии и класически спортни форми
В митологията Пегас е безсмъртен крилат кон, но в съвременното автомобилостроене мнозина свързват името с новото предложение на Mercedes-Benz, носещо обозначението SLS AMG. Основната характерна черта на този супер-спортно ориентиран автомобил са отварящите се нагоре врати тип Gullwing (в превод - крило на чайка). Те съвсем умишлено са заимствани от легендарния спорткар 300 SL.
SLS AMG видяхме за първи път миналата есен по време на автомобилното изложение във Франкфурт, а съвсем наскоро “крилатият кон” кацна и на родна земя. Презентацията на модела у нас беше на може би най-подходящото място - летището в село Лесново, близо до София.
Екстериор
Както вече споменахме, външният вид на SLS има за цел да възпроизведе част от облика на 300 SL. Иначе концепцията е типична за спортен роудстър. Почти двуметров моторен остек, плосък и максимално изтеглен назад кокпит за водача и пасажера до него и къса задна част с подвижно антикрило. Като към това се прибави и дълго междуосие и малки надвеси отпред и отзад, получава се изключително обтекаем и динамично изглеждащ автомобил. Връщайки се към темата за 300 SL, трябва да отбележим и приликата на широката радиаторната решетка на SLS с тази на легендарния роудстър. Като цяло външния вид е изключително интересен и определено динамичен.
Интериор
Емблематичните врати се отварят до ъгъл 70 градуса, предоставяйки лесен достъп до салона на иначе ниския спортен автомобил. Освен това формата им е такава, че не е нужно повече разстояние отстрани на колата за тяхното отваряне. Така, освен, че са ултраефектни, тези врати са и по-функционални. Що се отнася до салона, то той е уникална компилация от спортни и свръхруксозни елементи. Двуместният кокпит предлага много лукс, уникални мерки за безопасност и всевъзможна информация. Седалките са големи, оборудвани с отлична странична подръжка и, което е малко странно за спортен автомобил - са доста комфортни. Багажното пространство е символично, но за автомобил от подобен род това едва ли има някъкво значение. Една от впечатляващите иновации е AMG Drive unit, представляваща контролер, разположен в хоризонталната част на централната конзола и позволяващ на водача избор от един куп индивидуални настройки. Интерес представлява също така и формата на скоростният лост E-selekt. Тя е почти идентична с регулатора на тягата при реактивните самолети.
Двигател и ходови характеристики
SLS е разработен изцяло от придворното тунинг ателие AMG и впечатлява с почти изцяло алуминиевата си структура. От лекия метал са изработени както външните панели на купето, така и пространствената рама. Двигателят принципно е отпред, но спокойно може да се твърди, че автомобилът е от типа средномоторни. Дългият моторен отсек и монтирането на скоростната кутия в общ блок със задния мост позволява почти перфектно разпределение на масата. Последното е в съотношение 47 към 53 процента в полза на задната част. Интерес представлява и скоростната кутия AMG Speedshift DCT. Тя е с два съединителя, разполага със седем предавки, а максималното време за превключване е по-малко от 100 милисекунди.
Безспорно най-впечатляваща техническа иновация е 6.2-литров V8 агрегат на AMG. 571 к.с и 650 Нм въртящ момент просто спират дъха. Уникално ускорение и феноменален звук. Друга силно характерна черта за SLS е феноменалната устойчивост при влизане на автомобила в завои с висока скорост. От Mercedes се хвалят, че този расов агрегат харчи малко над 13 литра бензин на 100 километра пробег, но вие не залагайте на това. Всъщност за почитателите на подобен род возила, а и най-вече за тези, които ще си ги купят, едва ли разхода на гориво е от значение.
Цена
Този раздел е характерен за рубриката, но в случая едва ли има нужда от него. На всеки е ясно, че цената е свръхвисока, но повярвайте - има защо.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател |
V-образен осемцилиндров |
|
Работен обем | 6 208 куб. см | |
Максимална мощност | 420 Kw/ 571 к.с. при 6 800 об/мин. | |
Максимален въртящ момент | 650 Нм при 4 750 об/мин. | |
Скоростна кутия | седемстепенна автоматична | |
Степен на сгъстяване | 11.3:1 | |
Маса на единица мощност | 2.9 кг/к.с. (4.0 кг/Kw) | |
Габарити: | ||
дължина | 4 638 мм | |
широчина | 1 939 мм | |
височина | 1 262 мм | |
Междуосие | 2 680 мм | |
Маса | 1 695 кг. | |
Допустимо натоварване | н.д. | |
Обем на товарния отсек |
176 л | |
Вместимост на резервоара | 85 л | |
Разход на гориво: | ||
градско | 19.9 л/100км | |
извънградско | 9.3 л/100км | |
комбинирано | 13.2 л/100км | |
Ускорение: | ||
от 0 до 100 км/ч, сек | 3.8 | |
Максимална скорост км/ч. | 317 | |
Гуми отпред/отзад | 265/35 R19 / 295/30 R20 | |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани / дискови вентилирани |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 352 427 лв.
Базово оборудване
Кожен салон designo черна едноцветна, декоративни елементи от алуминий, ел. отопляеми AMG спортни седалки, AMG Performance мултифукционален волан с намален диаметър права долна част и хром пръстен, сребристи планки за смяна на предавка от алуминий, борд компютър, AMG DRIVE Unit с E-Select скоростен лост, инструментно табло с висящи стрелки, анимирана инициализация, седемстепенна LED индикация за превключване на по-висока предавка, скала до 360 км/ч, AMG меню вкл. RACETIMER, COMAND APS, мултимедийна система с HDD навигация, 4 GB памет за MP3-данни (музикален регистър), PCMCIA слот, DVD и LINGUATRONIC, комфортна климатична инсталация THERMOTRONIC, подлакътник и средна конзола с жабка, KEYLESS GO старт функция, термометър за външна температура, автопилот с ограничител на скоростта SPEEDTRONIC, фронтални и странични въздушни възглавници за шофьора и пътника, странични въздушни възглавници с допълнителна защита за главата, въздушни възглавници за коленете за шофьора и пътника, 3-точкови обезопасителни колани за шофьора и пътника с обтегачи и ограничители на силата, поставка за чаши, ел. стъкла с комфортна функция, датчик за разпознаване на заета пътническа седалка, компютър за сервизните интервали, AMG спортна ауспухова система, AMG спортно окачване, AMG SPEEDSHIFT DCT 7-степенна спортна автоматична скоростна кутия с 4 индивидуални програми и функция RACE START, високоефентивна AMG спирачна система с композитни спирачни дискове, лети джанти AMG, би-ксенонови светлини вкл LED дневни светлини и адаптивни дълги светлини, електронна програма за стабилност (ESP), AMG променливо сервоуправление, адаптивна стоп светлина в LED-изпълнение, антиблокираща спирачна сиситема (ABS), ел. регулируеми и отопляеми външни огледала в цвета на купето, мигачи интегрирани във външните огледала , спирачен асиситент (BAS), алармена инсталация със защита против изтегляне и обемни датчици, дистанционно отваряне на задния капак, система за следене налягането на гумите, централно заключване вкл. бутон в купето, автоматично заключване при потегляне, стоп за мъгла, чистачки със сензор за дъжд, тонирани стъкла, електронен имобилайзер и др.
Цената на модела е за България с включени такси и ДДС